رزمی

توجه ویژه رهبری باعث دلگرمی است/ تکواندو اتفاق تاریخی رقم زد


فیض اله نفجم در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: این برای اولین بار بود که تیم‌های تکواندو دختران و پسران ایران با ثبت بهترین عملکرد به صورت همزمان در رقابت‌های جهانی عنوان قهرمانی را کسب می‌کردند. این یک اتفاق تاریخی بود که خوشنودی مردم عزیز ایران اسلامی و رهبر معظم را به همراه داشت، موضوعی که باعث دلگرمی خانواده بزرگ تکواندو است.

وی ادامه داد: تکواندو ایران سال ۱۴۰۳ را با کسب عنوان قهرمانی آسیا آغاز کرد و سپس با چهار تکواندوکار در المپیک ۴ مدال طلا، نقره و برنز اتفاقی بزرگ به ثبت رساند و در کره جنوبی نیز نوجوانان ما درخشیدند. روند رو به رشد تکواندو برای بازگشت به سطح اول تکواندودنیا از دو سال گذشته آغاز شده و این مهم حاصل تلاش جمعی و وفاق خانواده بزرگ تکواندو است که همیشه مورد توجه ویژه مسئولان نظام و بخصوص رهبر معظم انقلاب قرار گرفته تا وظیفه ما را دو چندان سخت‌تر شود. باید با تلاش بیشتر بتوانیم تکواندو را همچنان در بالاترین سطح دنیا به قله افتخار برسانیم.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان در خصوص مسابقات جهانی هم گفت: رقابت‌های بسیار سخت و سطح بالایی را شاهد بودیم. با کره جنوبی به عنوان میزبان رقابت نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی داشتیم. موضوعی که باعث شد میزبان در دو روز پایانی دست به کارهایی بزند که معتقدم در شأن مسابقات جهانی نبود. متأسفانه داور مسابقه رادین زینالی با اشتباهی مضحک نه تنها یک مدال مسلم را از ما گرفت بلکه می‌رفت که قهرمانی را نیز از تیم ایران بگیرد که خدا را شکر این طور نشد و تیم ما به عنوان شایسته‌ترین تیم موفق شد بالاتر از همه مدعیان بخصوص کره جنوبی روی سکوی نخست جهان بایستد.

توجه ویژه رهبری باعث دلگرمی است/ تکواندو اتفاق تاریخی رقم زد

نفجم ادامه داد: نکته مهمی که نباید نادیده گرفته شود، تعداد نفرات تیم ایران بود. اغلب تیم‌های شرکت کننده با تیم کامل یعنی ۱۰ تکواندوکار وارد این مسابقات شده بودند ولی تیم ایران با ۸ تکواندوکار که سه نفر از آنان اولین بار حضور در رقابت‌های بین المللی را تجربه می‌کردند، پای به آوردگاه جهانی گذاشت و خدا شکر با نمایشی از تکواندو ناب ایرانی با ۳ مدال طلا، ۱ نقره و ۲ برنز به مقام قهرمانی دست یافت.

وی در خصوص کسب عنوان بهترین مربی دنیا گفت: کسب عنوان قهرمانی جهان و در پی آن عنوان بهترین مربی این دوره از مسابقات نتیجه یک کار تیمی بود که جلال خدامی و اسماعیل اسماعیل پور به عنوان همکارانم در کادر فنی و همچنین مدیر فنی تیم حمید باقی نژاد خیلی تلاش کردند. این عنوان را به همه مربیان سازنده ایران زمین که در جای جای ایران اسلامی برای اعتلای ورزش ایران تلاش می‌کنند، تقدیم می‌کنم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان از همه کسانی که برای موفقیت این تیم تلاش کردند، دست اندرکاران فدراسیون بخصوص هادی ساعی و رحیمی رئیس و دبیرکل فدراسیون، رؤسای هیأت هایی که میزبان اردوهای تیم ملی بودند، مربیانی که تکواندوکاران خود را برای حضور در تیم ملی آموزش دادند تشکر و قدردانی نبود.

شایان ذکر است در این دوره از مسابقات تیم نوجوانان کشورمان با هدایت نفجم موفق به کسب سه مدال طلا توسط امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان یک مدال نقره توسط علی اکبر ابراهیمی و ۲ برنز امین محمد احمد وند به همراه امیرمحمد نصیر احمدی شد و بالاتر از همه کشورها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه