دسته‌بندی نشده

تهران گرم می‌شود/ پیش‌بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک



به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان تهران طی پنج روز آینده قسمتی ابری تا نیمه‌ابری پیش‌بینی شده است. این وضعیت به‌ویژه در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و در بعضی ساعت‌ها رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق در نقاط مستعد بارش تگرگ و وزش باد پیش‌بینی شده است.

در نیمه‌جنوبی و غربی استان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در روزهای پنجشنبه تا شنبه هفتم تا نهم اردیبهشت وزش باد شدید گاهی با خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است. از فردا تا روز یکشنبه هم روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا هفتم اردیبهشت قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود و برای روز ‌جمعه هشتم اردیبهشت هم آسمان قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در بعد ازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۹ گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی بود.

مازیار غلامی، مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا درباره شدت وزش باد طی روز گذشته اظهار کرد: سرعت وزش باد اتفاق افتاده طی ۲۴ ساعت گذشته در حد شدید و در بعضی نقاط خیلی شدید بوده است. بارش‌ها در نواحی کوهستانی رگباری و شدید بوده است. ارتفاعات فیروزکوه (امین آباد) ۷۲ کیلومتر بر ساعت، لواسان ۴۷ کیلومتر بر ساعت، ایستگاه‌های فرودگاه حضرت امام (ره)، فیروزکوه، میگون، ورامین و دماوند ۴۳ کیلومتر بر ساعت، ایستگاه‌های تهران و پردیس  ۳۶ کیلومتر بر ساعت وزش باد را تجربه کردند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه