دسته‌بندی نشده

تمهیدات آبفا برای پایداری تامین آب مشترکان در شیراز



بهمن بهروزی چهارشنبه ۱۸ مرداد به خبرنگاران گفت: مخزن گلدشت حافظ به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب باهدف ایجاد تعادل بین ورودی و خروجی آب و جبران نوسانات مصرف و تأمین فشار آب در محدوده‌ای از شمالغرب شیراز مراحل ساخت را طی می‌کند.

بهروزی افزود: این مخزن قرار است که جمعیتی بالغ بر چهل هزار نفر که در شهرک‌های گلدشت حافظ، شهید بهشتی و اراضی استانداری و برنامه‌وبودجه و برف فروشان ساکن هستند را پوشش دهد.

او با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۲ درصد است، گفت: قرارداد ساخت این مخزن ۲۴ ماهه بوده و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

بهروزی گفت: این مخزن روی تپه‌های جنوبی شهرک گلدشت حافظ، با ایجاد ۱۲۰۰ متر جاده دسترسی، در حال ساخت است و احداث آن ۳۶۰۰ متر مکعب بتن سازه‌ای، ۳۵۰ تن آرماتور و ۷۵۰۰ مترمربع قالب بندی نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز همچنین گفت: چاه شماره چهار کفری، با عمق ۳۰۰ متر در سازند سخت حفاری و وارد مدار بهره برداری شده است.

بهروزی ادامه داد: این چاه، واقع در جنوب روستای کفری و جمال آباد قرار گرفته و حدود ۳۵ لیتر در ثانیه آبدهی دارد و با وارد مدار شدن آن وضعیت آبرسانی به ۱۵هزار ساکن روستاهای کفری، جمال آباد، خاتونک، کرونی، سلطان آباد، حسن آباد و محمودآباد پایدار خواهد شد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه