آخرین اخبار

هیجان‌انگیز همراه با حال و هوای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶/ نگاه به تمام مسابقات ورزشی سال ۱۴۰۳: یورو، کوپا و المپیک


به گزارش “ورزش سه”، از نخستین ماه سال ۱۴۰۳، ۱۳ روز گذشته و از همان سال قبل، علاقه‌مندان به ورزش و علی الخصوص فوتبال، با مرور مسابقات مختلف ورزشی مشتاق سال جدید بودند.  جام ملت‌های اروپا، کوپا آمریکا  و المپیک اصلی‌ترین ایونت‌های ورزشی سال جدید هستند اما از لیگ‌های اروپایی تا فرمول یک در سال جدید اتفاقات جذاب و هیجان انگیزی را به همراه خواهند داشت. اکنون نگاهی کامل و جامع به مسابقات سال ۱۴۰۳ داریم که با آن می‌توانیم از حالا برای تاریخ‌های پیش‌رو روزشماری کنیم.

ماه فروردین
با از سر گرفته شدن مسابقات باشگاهی، فرمول یک هم پس از دوران شیوع ویروس کووید ۱۹ دوباره به چین برمی‌گردد تا در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ شاهد رقابت حساس ورشتپن و لکرک در آسیا باشیم.
همچنین برگزاری نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دیدارهای جذاب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فروردین ماه باعث می‌شود تا ۱۴۰۳ از همین آغاز، یک سال پرهیجان برای فوتبالی‌ها باشد.

ماه اردیبهشت
جام‌های قهرمانی در فوتبال باشگاهی در سراسر دنیا بالای سر می‌رود. قهرمان پنج لیگ معتبر اروپایی مشخص می‌شود و در ایران هم رقابت سرخابی‌های پایتخت بر سر قهرمانی لیگ برتر ایران به بالاترین میزان حساسیت خودش می‌رسد.

ماه خرداد
در همان روزهایی که فینال لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، کنفرانس اروپا و جام حذفی فوتبال ایران برگزار می‌شود، هواداران چشم انتظار انتشار لیست تیم‌های ملی اروپایی برای حضور در یورو ۲۰۲۴ خواهند بود. البته در آخرین روز از ماه خرداد هم کوپا آمریکا با حضور تیم‌های قاره آمریکای شمالی و جنوبی از سر گرفته می‌شود تا در سومین ماه سال، از عصر تا بامداد شاهد نمایش‌های باکیفیت ستارگان فوتبال جهان باشیم.

ماه تیر
در همسایگی آلمان به عنوان میزبان یورو ۲۰۲۴، فرانسه میزبان تور دوچرخه‌سواری توردوفرانس و تنیس رولان گاروس خواهد بود. در میانه‌های تیر ماه هم ویمبلدون شروع می‌شود و همچنین فرمول یک به خاک بریتانیا، اسپانیا و اتریش می‌رسد. البته از حالا می‌توانید به فکر مرخصی گرفتن برای روز ۲۴ تیر باشید؛ برگزاری فینال کوپا آمریکا و یورو در چنین روزی برای هر فوتبال‌دوستی بسیار اهمیت دارد.

ماه مرداد
مسابقات باشگاهی و ملی به پایان رسیده ولی بعد از ۱۲ روز استراحت، المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز می‌شود. این شروعی برای فصل جدید مسابقات است؛ به مدت ۲۱ روز المپیک دنبال می‌شود و از اواخر ماه مرداد، فوتبال باشگاهی در قاره اروپا شروع می‌شود.

1940407

ماه شهریور
تنیس آزاد آمریکا همراه با پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در ششمین ماه سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شوند و هر دو به مدت ۱۰ روز دنبال خواهند شد. برگزاری قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و اروپا با فرمت جدید و همچنین برگزاری دور جدید مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، همگی خبر از یک شهریور جذاب می‌دهند.

ماه مهر
شروع یک عصر جدید؛ فرمت سوییسی لیگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود و آسیا هم با تغییرات بسیار زیادی دوره جدیدی از مسابقات باشگاهی را شروع می‌کنند.

ماه آبان 
مسابقات ماراتن شیکاگو و نیویورک همراه با گرندپری مکزیک و برزیل آبان ورزشی‌ها را تکمیل می‌کند.

ماه آذر 
قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا برگزار می‌شود و قاره‌های دیگر مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارند تا لیست صعودکنندگان به جام جهانی ۲۰۲۶، تا پیش از پایان سال ۲۰۲4 مشخص شود. همچین برگزاری گرندپری ابوظبی و دوحه پایانی بر مسابقات فرمول یک خواهد بود تا قهرمان سال ۲۰۲۴ مشخص شود.

1948389

ماه دی
مسابقات فوتبال باشگاهی در همه جهان برگزار می‌شود و مشخصا ماه دی می‌تواند زمانی برای معرفی بهترین بازیکن جهان باشد. با شروع سال میلادی جدید، جام جهانی هندبال هم در اواخر ماه دی برگزار می‌شود و مسابقات زمستانی آسیایی به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی و ۱۴۰۳ شرایط قابل توجهی داشته باشد.  

ماه بهمن
طبق فرمت اعلام شده از سمت یوفا و AFC، مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و نخبگان آسیا قرار است در این ماه به پایان برسد تا تیم‌های راه یافته مشخص شوند.

ماه اسفند
دوازدهمین ماه سال ۱۴۰۳ هم به مانند سال ۱۴۰۲ خواهد بود، اما با این تفاوت که تعطیلات بین المللی فوتبال جهان یک هفته زودتر برگزار می‌شود تا مسابقات ملی برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در سراسر دنیا از سر گرفته شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه