اقتصادی > اقتصاد کلان

بیش از پنج هزار و ۴۰۰ سکه طلا فروخته شد/ نکات لازم برای شرکت در حراج بعدی سکه



بیش از پنج هزار و ۴۰۰ سکه طلا فروخته شد/ نکات لازم برای شرکت در حراج بعدی سکه

به گزارش ایسنا، جلسه بیست و دوم حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز دو شنبه ۲۳ مهرماه برگزار شد و با تخصیص ۵۴۵۳ قطعه انواع سکه طلا به برندگان حراج از ۲۷ هزار و ۳۲۱ سکه ثبت سفراش شده، پایان یافت.

تعداد سکه‌های تخصیصی به تفکیک چه قدر است؟

در این حراج از مجموع ۱۱  هزار و ۲۰۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، دو هزار و ۳۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۷ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان به متقاضیان رسید. همچنین، از مجموع هفت هزار و ۳۶۳ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، یم هزار و ۹۶۴ قطعه با میانگین قیمت ۲۶ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

 در حراج تمام سکه نیز هشت هزار و ۷۵۱ قطعه سکه ثبت سفارش شد که یک هزار و ۱۱۴ قطعه با میانگین قیمت ۴۹ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به برندگان حراج تخصیص داده شد.

حجم خرید سکه از مرز ۳۶۴ هزار عبور کرد

براین اساس، از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ که اولین جرلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله برگزار شد، تا امروز طی ۲۲ جلسه حراجح سکه در این مرکز،  در مجموع ۳۶۴ هزار و ۷۵۵ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۹۵ هزار و ۹۳۳ قطعه، نیم سکه ۶۶ هزار و ۹۰۹ قطعه و تمام سکه ۱۰۱ هزار و ۹۱۳ قطعه است.

زمان بندی تحویل سکه‌های حراج بیست و دوم

زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا (مربوط به حراج بیست و دوم) از ۲ آبان‌ماه آغاز و تا ۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود و هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره است.

اما، اشخاصی که طی بازه زمانی ۱۰ تا ۱۷ آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر قطعه سکه است و به شعبه بانک‌های عامل پرداخت می‌شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سامانه حراج سکه بروز رسانی شد/ ویژگی‌های سامانه جدید حراج سکه

حراج بعدی چه زمانی برگزار می‌شود؟

بر اساس شیوه‌ نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران (مورخ ۱۳ شهریورماه ماه ۱۴۰۲ منتشره در تارنمای رسمی www.ice.ir، بیست و سومین جلسه حراج سکه طلا در روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و موضوع آن، حراج تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

شرکت کنندگان حراج، در هر سفارش خود از انواع سکه، صرفا می‌توانند یک سفارش فعال داشته باشند؛ به این معنی که برای ثبت سفارش خرید هر نوع قطعه سکه، فقط یک بار می‌توانند تعیین قیمت و تعیین تعداد سکه را انجام دهد. زمان واریز وجه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۳ روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه است.  پس از اتمام این دوره زمانی، امکان پرداخت وجه و در نتیجه شرکت در حراج وجود ندارد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که واریز وجه از هر کارت بانکی متقاضی که دارای شماره شبا باشد، امکان پذیر است؛ بنابراین، واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا، ممنوع و ثبت شبای بانک ملی، صرفا برای فرآیند برگشت وجه است و الزامی وجود ندارد که واریز فقط از کارت بانک ملی انجام شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه