اجتماعی > جامعه، شهری

بوستان‌های منطقه ۵، آماده میزبانی شهروندان در روز طبیعت 



به گزارش ایسنا، داوود گودرزی با اعلام این خبر به تشریح برنامه ها و اقدامات مدیریت شهری در روز طبیعت پرداخت و گفت: خادمین مدیریت شهری منطقه با همه توان خود در تلاش خواهند بود تا یک روز خوب و سرشار از آرامش را در آخرین روز تعطیلات سال نو برای شهروندان فراهم کنند.

وی ادامه داد: منطقه ۵ با داشتن بیش از ۲۵۰ بوستان از مناطق بزرگ شهر تهران در داشتن فضای سبز مناسب تفریحی برای شهروندان محسوب می شود ، لذا با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام ، تدابیر لازم برای این ایام با هدف آرامش و رفاه حداکثری ایشان در نظر گرفته شده است. 

وی تأکید کرد: بیش از ۱۲۰۰ نفر از همکاران شهرداری در کنار دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی در خدمت رسانی در روز طبیعت به شهروندان فعالیت خواهند کرد.

گودرزی آماده سازی مبلمان شهری و پارک ها، بهسازی فضای بازی کودکان، گل کاری و ایجاد فضاهای زیبا برای عکاسی، استقرار آموزشگران بازیافت، پسماند و محیط زیست ، فضا سازی و سیاهه زدن و نصب پرچم ها و ریسه های مشکی در بوستان های منطقه در کنار فضاسازی شبکه معابر و بزرگراهی منطقه را از دیگر اقدامات شهرداری دانست و گفت: ایمن سازی بوستان ها ، کنترل و نظارت مستمر بر موضوعات فضای سبز ، ایمنی و خدمات شهری ، نصب علایم ایمنی در بوستان کوهسار و بازگشایی معابر مسدود کوهسار  واقع  در پارک کوهسار برخی از این اقدامات است.

گودرزی ادامه داد: برپایی موکب های فرهنگی، توزیع افطاری ساده، برگزاری تعزیه خوانی و مسابقات فرهنگی و اجرای مراسم عزاداری در گرامیداشت مشی علوی، برپایی نماز جماعت در بوستان ها و ده ها فعالیت فرهنگی دیگر ، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ، بسیج ناحیه قدس و سرای محلات در بخش فرهنگی مد نظر است و همکاران در حال تهیه زیرساخت های اجرا می باشند. 

وی در پایان از شهروندان خواست تا ضمن رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، از برافروختن آتش در فضای سبز و ریختن زباله در بوستان ها خودداری و شهرداری را در نظافت شهر کمک کنند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، تمامی نواحی منطقه ۵ و عوامل معاونت های اجرایی و خدماتی منطقه  در حالت آماده باش کامل هستند و بوستان های کوهسار ، جوانمردان ، شرق آزادی ، نیما یوشیج ، ساحل ، نرگس ، میعاد ، انارستان ، کاج ، الهام ، شاهد و پرنیان به دلیل فرامنطقه‌ای و بزرگ بودن آمادگی بهتری برای پذیرش شهروندان دارند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه