آخرین اخبار

بهتر است مسیر تایلند را انتخاب کنیم / دروازه‌بان افسانه‌ای فوتسال: باخت به فرانسه مهم نیست


به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتسال ایران، تیم چهار رنکینگ دنیا، در شرایطی عجیب و دشواری فردا در آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی 2024 و از ساعت 16 در ورزشگاه یونیورسال بخارا به مصاف تیم فرانسه خواهد رفت. صعود هر دو تیم به یک هشتم نهایی آوردگاه بزرگ قطعی شده است، اما موضوع اصلی بر سر صدرنشینی خواهد بود. نکته جالب در خصوص این نبرد حساس و سرنوشت‌ساز، تمایل هر دو تیم برای دوم شدن در گروه است. در صورت اینکه هر یک از آن‌ها به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شوند با تایلند روبه‌رو می‌شوند و در قامت صدرنشینی با یکی از تیم‌های بزرگ دنیا یعنی پرتغال و مراکش دوئل می‌کنند.

تیم ملی فردا سه ستاره خود را در اختیار ندارد. حسین طیبی و محمدرضا سنگ سفیدی به علت محرومیت و سعید احمدعباسی با توجه به مصدومیت در آخرین تمرین تیم ملی، دیدار فردا را از دست داده‌اند. همچنین چند بازیکن تاثیرگذار شمسایی از جمله آقاپور، یوسف خواه و اولاد قباد درگیر ویروس آنفلوانزا شده‌اند که اوضاع جسمی نامساعدی دارند.‌

با این حال، رضا ناصری، دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال، معتقد است که وحید شمسایی باید در مسابقه حساس مقابل فرانسه به مهره‌های کلیدی‌اش با توجه به شرایط حاکم استراحت بدهد.

*در فاز هجومی فوق العاده ظاهر شده‌ایم
همان‌طور که پیش‌ترها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام، هیچ تیمی در هیچ گروهی در جام جهانی ضعیف و آسان نیست. حتی شاهد بوده‌ایم که در بازی مقابل ونزوئلا و گواتمالا بارها به مشکل خوردیم و بازی گره خورد. بازی‌های گروهی همیشه برای اکثر تیم‌ها سخت خواهد بود. بنده احساس می‌کنم وحید شمسایی سعی کرده بازیکنان جوان و باتجربه خود را در مرحله گروهی تست کند تا به ترکیب اصلی و تاکتیک ایده آل خود برای مرحله حذفی دست پیدا کند. آن‌ها در دو بازی گذشته از لحاظ تاکتیکی بهترین کیفیت را ارائه داده‌اند. اگرچه در مواقعی ضعف تیم ملی به خصوص در فاز دفاعی مشهود بود. معمولا تیم‌هایی که دریادلانه حمله می‌کنند، در دفاع آسیب می‌بینند چون تمرکز آن‌ها بیشتر روی گلزنی است. باید در مراحل حذفی چنین اشتباهاتی را انجام ندهیم ولی به هر حال از بُعد هجومی تیم بسیار قدرتمند و فوق العاده‌ای ظاهر شدیم. بازیکنان جوان و با تجربه تیم ملی عملکرد خوبی را داشته‌اند که نشان دهنده این است تیم ملی در جام جهانی 2024 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جام جهانی بسیار سختی را شاهد هستیم تیم‌های بزرگ برای قهرمانی و اعاده حیثیت با تمامی قوا و نفرات در این آوردگاه بزرگ حضور دارند.

بهتر است مسیر تایلند را انتخاب کنیم / دروازه‌بان افسانه‌ای فوتسال: باخت به فرانسه مهم نیست

*نقش کادر پزشکی بسیار مهم است
متاسفانه ویروس آنفولانزا به شدت بازیکنان را درگیر کرده است. با توجه به کمبود آب بدن بازیکنان کیفیت خود را از دست می‌دهند. از لحاظ پزشکی باید کاملاً به بازیکنان رسیدگی شود. چون تورنمنت سخت و مسابقات سنگین بوده است بازیکنان حتی اگر دچار ویروسی هم نشوند از لحاظ بدنی تحلیل می‌روند. در حال حاضر نقش کادر پزشکی بسیار مهم خواهد بود و شرایط عجیبی است. وحید شمسایی با بدنسازی و تاکتیک تیمش را آماده چنین مسابقه‌ای کرده بود که حالا با این ویروس شوکه شده‌‌اند. سعید احمد عباسی دچار آسیب دیدگی شده است و گویا بازی مقابل فرانسه را از دست می‌دهد که امیدوارم در مراحل حذفی تیم ملی را همراهی کند. این بدشانسی‌ها گریبانگیر تیم ملی شده است و امیدوارم از این دوره گذار و تعجب برانگیز به سلامتی و با موفقیت عبور کنند.

*باید عاقلانه‌ترین مسیر را انتخاب کرد
قرعه راحتی در مرحله حذفی وجود ندارد. تیم ملی در جدول نمودار درختی به هر سمتی راه پیدا کند، قطعاً مسابقه‌های سختی را پیش روی خواهد داشت. اما به نظر من باید بهترین قرعه را انتخاب کرد. بنده اگر جای وحید شمسایی بودم بازی با فرانسه از نفرات جوان‌تر استفاده می‌کردم و به بازیکنان با تجربه استراحت می‌دادم. نباید احساسی با این موضوع برخورد کرد که حتماً باید در تمامی بازی‌ها پیروز شد، گاهی لازم است با یک تفکر حرفه‌ای بهترین مسیر را انتخاب کنیم تا به موفقیت برسیم. دیدار ایران و فرانسه فینال گروه ششم خواهد بود که تیم صدرنشین را تعیین می‌کند. هر دو تیم با توجه به صعودشان با خیالی راحت و در آرامش مقابل همدیگر قرار می‌گیرند. همان‌طور که گفتم قرعه آسانی وجود ندارد اما به هر حال برخورد به تایلند به مراتب مسیر تیم ملی را نسبت به بازی با مراکش یا پرتغال آسان‌تر می‌کند و معقولانه است. باید استراتژی بسیار خوبی را وحید شمسایی داشته باشد زیرا کار بسیار دشواری در ادامه رقابت‌ها خواهد داشت.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه