آخرین اخبار

بعد از 74 روز خبرساز؛/ پنجره نقل و انتقالات ایران بسته شد


به گزارش “ورزش سه”، 74 روز فعالیت تیمهای ایرانی در بازار نقل و انتقالات سرانجام به پایان رسید و دقایقی پیش با عبور از ساعت دوازده بامداد، پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران بسته شد. این در حالی است که از هم اکنون سه سهمیه خرید فیفا برای تیمهای ایرانی آزاد خواهد بود و باشگاه‌ها می‌توانند سه بازیکن بدون قرارداد را به خدمت بگیرند.

پنجره تابستانی از روز هفتم تیر ماه و در حالی آغاز شد که مدافع عنوان قهرمانی، پرسپولیس، بدون حضور سرمربی خود وارد بازار نقل و انتقالات شد. در مجموع 7 تیم لیگ برتر سرمربی خود را برای فصل جدید تغییر دادند و 9 سرمربی بعد از کش و قوس فراوان با تیم خود برای فصل جدید استارت زدند.

بازار نقل و انتقالات زیر سایه سقف 325 میلیارد تومانی قرار داشت که برای چهار تیم نخست تا مرز 600 میلیارد تومان هم افزایش پیدا کرد. همچنین احتساب بازیکنان لژیونر به عنوان خرید لیگ برتری، افزایش یک بازیکن بزرگسال و همچنین اعطای 5+1 سهمیه خرید خارجی به تیمهای لیگ برتری از مهمترین اتفاقات این پنجره نقل و انتقالات بود.

بعد از 74 روز خبرساز؛/ پنجره نقل و انتقالات ایران بسته شد

نکته مهم اینکه باوجود پایان رسمی نقل و انتقالات، هنوز تکلیف جنجالی‌ترین پرونده بازار، شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ یک طرفه، هنوز مشخص نشده و احتمالا در روزهای آینده حکم این پرونده صادر خواهد شد.

2071302

در این بین سپاهان با خرید بازیکنان خارجی بزرگ نظیر ابوبکر کامارا و استفان انزونزی نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار داد و تراکتور نیز با بازگرداندن دراگان اسکوچیچ، یکی از مهمترین اتفاقات نقل و انتقالات را رقم زد اما همچنان پرسپولیس و استقلال تیمهایی هستند که انتظار قهرمانی را از سوی هواداران متوجه خود می‌بینند.

2082652

این فصل استقلال با تغییر مالکیت، با قدرت بیشتری وارد نقل و انتقالات شد و پرسپولیس هم بعد از جدایی چهار بازیکن اصلی، موفق شد خریدهای مهمی را انجام دهد.

2077297

به هر حال از امروز تب نقل و انتقالات پایین خواهد کشید و باتوجه به تکمیل لیست بسیاری از تیمها، بعید است که بازیکن جدیدی به خدمت گرفته شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه