آخرین اخبار

بعد از زنوزی، حدادیان هم دلسرد شد/ تیشه به ریشه باشگاه‌های خصوصی لیگ برتر


به گزارش “ورزش سه”، طی سال‌های اخیر اگرچه تعداد باشگاه‌های خصوصی فوتبال ایران افزایش یافته اما هزینه‌های سرسام آور باشگاه‌داری و نبود منابع درآمدزایی باعث شده تا مالکان باشگاه‌های خصوصی بعد از مدتی دلسرد شوند و کنار بکشند.

در لیگ برتر هم چند سالی است چند باشگاه خصوصی فعالیت می‌کنند که از قضا به واسطه علاقه مالکان آنها به شهر خود و البته فوتبال جزء پرامکانات‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر هم بوده‌اند. نمونه بارز این باشگاه‌ها تراکتور تبریز و نساجی مازندران هستند که طی سال‌های اخیر با مالکیت محمدرضا زنوزی و رضا حدادیان به کار ادامه دادند.

در فصل نقل وانتقالات اما اتفاقاتی رخ داده که زنوزی و حدادیان دو مالک سرشناس لیگ برتر از ادامه فعالیت دلسرد شده‌اند. باشگاه تراکتور که مدت‌ها است در پروسه واگذاری قرار گرفته و از روز گذشته باشگاه نساجی نیز با تصمیم مدیران به فروش گذاشته شده است.

بعد از زنوزی، حدادیان هم دلسرد شد/ تیشه به ریشه باشگاه‌های خصوصی لیگ برتر

اصلی‌ترین موضوعی که باعث دلسردی افرادی مثل زنوزی و حدادیان شده، عدم توجه مسئولان استانی به این دو باشگاه و هزینه‌های صورت گرفته و البته اهانت‌هایی است که از سوی تعدادی طرفدارنما به مالکان شده است. مالکان باشگاه‌ها که از هزینه شخصی برای فوتبال می‌گذارند و عایدی خاص نیز ندارند، به خاطر عشق به شهر خود و پدیده فوتبال این کار را برعهده می‌گیرند و از اینکه هیچ‌کس توجهی به فعالیت‌های آنها ندارد دلسرد می‌شوند.

در حال حاضر تراکتور و نساجی دو باشگاه ریشه‌دار و پرهوادار فوتبال ایران در پروسه واگذاری قرار گرفته‌اند و وضعیت مشخصی برای فصل آینده ندارند. این دو باشگاه تاکنون هیچ فعالیت نقل و انتقالاتی خاصی هم نداشته‌اند و مشخص نیست چه سرنوشتی پیدا کنند.

نکته قابل توجه اینکه شمس‌آذر قزوین و تیم تازه صعود کرده خیبر خرم‌آباد هم با مالکیت خصوصی اداره می‌شوند و هیچ بعید نیست مسائل مشابه تراکتور و نساجی برای آنها هم پیش بیاید و در آینده شاهد اتفاقات تلخی برای دو تیم پرطرفدار دیگر فوتبال ایران باشیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه