استان ها > قم

برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج قم در هفته‌ی تربیت بدنی



برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج قم در هفته‌ی تربیت بدنی

سمانه سلیمانی رئیس هیات شطرنج استان قم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شطرنج استان روال عادی خود را ادامه می‌دهد؛ سعی بر بالا بردن جمعیت آماری داشتیم و در حال حاضر علاوه بر کمیت روی ریتینگ بازیکنان تمرکز می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری چند دوره استعدادیابی ادامه داد: در سال جاری دوره‌ی دوماهه آموزشی مخصوص دانش آموزان انجام شد و آن‌ها را استعدادیابی کرده و توانستیم تعدادی از بانوان را به جامعه آماری استان اضافه کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: برگزاری دوره‌ ۸ ساعته استعدادیابی ویژه خانواده کارمندان دولتی و دعوت از آن‌ها به خانواده‌ی شطرنج استان را از دیگر اقدامات معرفی کرد.

وی برگزاری مسابقات برای بازیکنان مبتدی را با هدف افزایش انگیزه‌ آن‌ها مورد توجه قرار داد و گفت: مسابقه‌ قهرمانی استان در هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات شطرنج استان قم بیان کرد: نفرات برتر بابت اعزام به مسابقات تیم ملی کشور در بخش مردان و بانوان در همه‌ی رده‌های سنی برگزیده خواهند شد.

سلیمانی اعلام کرد: کلاس‌های آموزشی خیلی خوبی برگزار کردیم؛ همچنین در تلاشیم باشگاه‌های شطرنجی احداث کنیم، زیرا در سطح استان باشگاه شطرنجی آنچنانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو خانه‌ی شطرنج و چند باشگاه فعال خصوصی نیز داریم، باشگاه‌های خصوصی ما در حال افزایش است که علاقه‌مندان بیشتر بتوانند از امکانات شطرنجی در سطح شهر برخوردار باشند.

سلیمانی گفت: زمانی که ما سمت شطرنج آمدیم، شطرنج فقط یک خانه‌ی شهید حیدریان را داشت که عملا دارای یک اتاق و یک دفتر بود، لذا سال‌ها یک خانه‌ی شطرنج دیگری داشتیم ولی متاسفانه بلااستفاده بود؛ زیرا تجهیزات و سرویس نداشت.

رئیس هیات شطرنج استان قم با بیان اینکه در حال حاضر یک خانه شطرنج مستقل ایجاد کردیم، یادآور شد: یکی از هدف‌های مهم ما این است که بتوانیم تعداد مربیان و داوران استان را افزایش دهیم تا بتوانیم از لحاظ نیروی انسانی غنی تر و جمعیت متقاضی را حمایت کنیم.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه