ورزشی > فوتبال، فوتسال

برزیل نه، از مراکش شکست خوردیم/ پایان کار دراماتیک ایران در جام جهانی فوتسال



برزیل نه، از مراکش شکست خوردیم/ پایان کار دراماتیک ایران در جام جهانی فوتسال

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۶ امروز (پنجشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به مصاف مراکش رفت و به خاطر نمایشی ضعیف در نیمه اول با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و حذف شد.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی رقابت‌ها با ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه همگروه بود که با شکست هر سه تیم با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شد.

شاگردان وحید شمسایی در ترکیب ابتدایی تیم باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و حسین طیبی بودند.

گلزنان ایران: محمد حسین درخشانی، حسین طیبی و مسلم اولاد قباد 

گزارش این بازی را در ادامه می‌خوانید: 

نیمه نخست

توپ و میدان در اختیار ملی پوشان ایران بود و مراکش در لاک دفاعی فرو رفته بود تا در دقیقه ۴ بازی محمد حسین درخشانی در نقطه کور خط دفاعی مراکش جاگیری کرد و روی پاس عالی مسلم اولاد قباد، گل اول ایران را به ثمر رساند.

مراکش پس از دریافت گل، هجومی‌تر ظاهر شد و روی دروازه ایران فشار آورد و در دقیقه ۷ از سمت راست زمین حمله خود را آغاز کرد و با یک پاس رو به جلو مهاجم خود، خالد ابو زید را با دروازه‌بان ایران تک به تک کرد و او هم از ضعف ایران در خط دفاعی استفاده کرد و بازی را به تساوی کشاند.

مراکش در دقیقه ۱۳ صاحب ضربه اوت شد، ضربه بازیکن این تیم با برخورد به علی‌رضا رفیعی‌پور وارد دروازه ایران شد تا با گل‌ به خودی ملی‌ پوشان نتیجه ۲ بر یک به صعود مراکش شود.

شاگردان وحید شمسایی، در ادامه حملات خود را روی دروازه حریف بیشتر کردند و با پرس از بالا سعی در جبران گل خورده داشتند و در این زمان مراکشی‌ها برای خارج شدن از فشار به زیر توپ می‌زدند که یکی از توپ‌ها در دقیقه ۱۷ و با اشتباه باقر محمدی در دفع به بازیکنان مراکش رسید، آن‌ها در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفتند و توانستند گل سوم را وارد دروازه ایران کنند.

بازیکن مراکش در دقیقه آخر نیمه نخست روی ارسال دروازه‌بان این تیم، با ضربه سر هم‌ تیمی خود را صاحب توپ کرد و او با یک ضربه آکروباتیک گل چهارم تیمش را به ثمر رساند تا این نیمه با نتیجه ۴ بر یک به سود مراکش به پایان برسد.

نیمه دوم

در آغاز این نیمه ملی پوشان ایران کار خود را هجومی شروع کردند و در دقیقه یک این نیمه حسین طیبی با یک چرخش بی‌نظیر گل دوم ایران را وارد دروازه مراکش کرد.

یک دقیقه بعد نوبت به مسلم اولاد قباد رسید تا با یک شلیک زیبا توپ را به طاق دروازه حریف بفرستد و ایران را به بازگشت امیدوار کند.

بازی در ادامه با حملات پیاپی دو تیم پیگیری می‌شد و وحید شمسایی هم با تعویض‌های خود از همه بازیکنانش استفاده می‌کرد تا از خستگی بازیکنان جلوگیری کند. ملی پوشان موقعیت‌های خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما موفق به گلزنی نشدند.

بازیکنان تیم ملی ایران سعی داشتند تا با شوت‌ دروازه مراکش را باز کنند اما این تلاش ‌آن‌ها بی ثمر بود. 

در ادامه و در فاصله کمتر از سه دقیقه به پایان بازی، ایران به بازی پاور پلی (۵ نفره) روی آورد. در شرایطی که اسکوربورد ورزشگاه ثانیه ۰۰:۰۰ را نشان می‌داد، ایران به کمک VAR صاحب ضربه پنالتی از روی نقطه دوم شد که نتیجه‌ای نداشت و توپ با بدشانسی به تیرک عمودی برخورد کرد و ایران از دور رقابت‌ها کنار رفت و حذف شد.

انتهای پیام 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه