آخرین اخبار

برای برگزاری جام کنفدراسیون باشگاه‌های فوتبال/ قطر میزبان رئال مادرید و قهرمانان سایر قاره‌ها


به گزارش “ورزش سه”، شیخ حمد بن خلیفه بن احمد آل ثانی، وزیر ورزش و جوانان قطر، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: «از میزبانی یک رویداد ورزشی برجسته دیگر که به فهرست افتخارات درخشان کشور قطر افزوده می‌شود، خوشحالیم. برگزاری سه بازی نهایی جام بین‌قاره‌ای فیفا ۲۰۲۴ گواه روشنی بر توانایی و برتری قطر در سازماندهی رویدادهای ورزشی در سطح جهانی است.»

او افزود: «پس از گذشت نزدیک به دو سال از میزبانی بهترین دوره تاریخ جام جهانی در خاک قطر، به میزبانی جام بین‌قاره‌ای فیفا ۲۰۲۴ افتخار می‌کنیم و مشتاقانه منتظر استقبال از نام‌های برجسته فوتبال جهان در این رویداد باشکوه هستیم که میراث پایدار جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به نمایش می‌گذارد.»

جام بین‌قاره‌ای یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مسابقاتی است که توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در سطح باشگاه‌ها برگزار می‌شود و باشگاه منچسترسیتی انگلستان قهرمان دوره قبلی در سال ۲۰۲۳ است. فیفا این مسابقات را به‌عنوان مهم‌ترین رقابت سالانه باشگاهی می‌داند که تیم قهرمان را با عنوان رویداد جهانی تاج‌گذاری می‌کند.

این مسابقات تعهد مداوم فیفا را به ارائه فرصت‌های بیشتر برای ارتقای فوتبال نشان می‌دهد و نسخه‌ای پیشرفته از دوره‌های قبلی جام جهانی باشگاه‌ها محسوب می‌شود و همچنین فضای هیجان و شور و شوق در فوتبال را تقویت می‌کند.

جام بین‌قاره‌ای فیفا ۲۰۲۴ اولین دوره این رقابت‌ها است که به‌عنوان یک تورنمنت سالانه بین باشگاهی توسط فیفا برگزار می‌شود. این مسابقات شامل شش تیمی خواهد بود که در دوره قبلی قهرمانی قاره‌ای در هر کنفدراسیون فیفا قهرمان شده‌اند و در قالب یک جدول حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند. این تورنمنت قرار است از ۲۲ سپتامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و دورهای ابتدایی در ورزشگاه خانگی یک تیم و دورهای بعدی در یک محل بی‌طرف و به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

این تورنمنت تا حد زیادی فرمت نسخه‌های قبلی جام باشگاه‌های جهان فیفا را حفظ کرده، که به یک تورنمنت چهارساله با تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان گسترش یافته است. تنها تفاوت این است که برخی از بازی‌ها در ورزشگاه‌های خانگی باشگاه‌ها و دورهای بعدی در یک محل بی‌طرف برگزار خواهد شد. نام این مسابقات از جام بین‌قاره‌ای سابق گرفته شده که آخرین بار در سال ۲۰۰۴ بین تیم‌های یوفا و کونمبول برگزار شد.

تیم‌های رئال مادرید، العین، الاهلی مصر، پاچوکا مکزیک، اوکلندسیتی استرالیا و قهرمان جام باشگاه‌های آمریکا جنوبی قرار است که در این پیکارها شرکت کنند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه