آخرین اخبار

با قلعه‌نویی اختلاف دارم اما برایش آرزوی موفقیت می‌کنم


کد خبر : 1999368 |
14 بهمن 1402 ساعت 08:00 |
3.8K بازدید |

3
دیدگاه

محمد مایلی کهن:

عنوان شده آقاي فغاني اشتباه نكرده اصلا‌ گيريم كه اشتباه كرده بعد از اين همه سال داور نمي‌تواند اشتباه كند؟

با قلعه‌نویی اختلاف دارم اما برایش آرزوی موفقیت می‌کنم

به گزارش ورزش سه، تيم ملي فوتبال ایران در يك بازي دشوار و نفسگير از سد سوريه گذشت تا در مرحله يك‌هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا به مصاف ژاپن برود. شاگردان قلعه‌نويي در غياب مهدي طارمي كار سختي مقابل سامورايي‌ها خواهند داشت اما در صورت پيروزي مقابل اين تيم سختكوش اميد زيادي خواهيم داشت كه پس از ۴۸ سال به فينال مسابقات راه پيدا كنيم. 
اعتماد با محمد مايلي‌كهن سرمربي سابق تيم ملي كشورمان كه در سال ۹۶ ميلادي همراه با نسل طلايي ايران با بدشانسي از رسيدن به فينال جام ملت‌ها بازماند درخصوص شرايط اين روزهاي تيم ملي گفت‌وگو کرده است.

تيم ملي به سختي از سد سوريه گذشت. چرا كارمان مقابل اين تيم گره خورده بود؟

بازي با سوريه در نيمه اول تقريبا برتر از آنها بوديم و در نيمه دوم وضعيت‌مان رو به تحليل رفت و بعد از اخراج طارمي كار براي‌مان سخت‌تر شد، اما خدا را شكر روي ضربات پنالتي عالي كار كرديم و بيرانوند هم خوب كار كرد و توانستيم از اين مرحله صعود كنيم. بازي آساني نبود.

مقابل سوريه اشتباهات فردي بازيكنان زياد بود. علتش دست‌كم گرفتن حريف بود؟

با توجه به اينكه بيش از نيم قرن است كه در فوتبال هستم اين نيست كه بازيكنان بروند درون زمين بخواهند حريف را دست‌كم بگيرند يا بازي خودشان را انجام ندهند. ما مقابل سوريه اين‌طور نبوده كه هميشه كار راحتي داشته باشيم حتي زمان من هم كارمان مقابل اين تيم آسان نبود‌.

1602880

در كل عملكرد تيم ملي در اين مسابقات يكي در ميان خوب و بد پيش رفتيم. تغييرات زياد باعث ناهماهنگي بعضي از خطوط سيستم تيم ما شد. تغييرات زياد مقابل ژاپن ممكن است تيم ملي را دچار دردسر كند؟

آنچه مشخص است كه همراهان تيم ملي خوش‌شان نمي‌آيد كه بگوييم در كنار نقاط قوت تيم ملي ضعفي هم داشتيم. خيلي زود به آنها برمي‌خورد و از همان‌جا هم منتقدان را به رگبار مي‌بندند. بايد منتظر بود تا بازي‌ها تمام شود آن وقت راحت‌تر و جامع‌تر مي‌توانيم پيرامون مسابقات صحبت كنيم. من اختلاف زيادي با سرمربي تيم ملي دارم اما دلم مي‌خواهد كه تيم ملي كشورم موفق باشد.

درباره بازي با ژاپن چه نظري داريد؟

درست كه در اين بازي‌ها خوب ظاهر نشده و به‌رغم آنكه در مسابقات تداركاتي بي‌نظير كار كرده بود و مثلا به آلمان ۴ تا زده بود با اين حال ژاپن هميشه ژاپن است و ما هم ايران هستيم و اميدوارم بتوانيم اين تيم را ببريم و دل مردم براي ساعاتي هم كه شده شاد شود و كمي از مشكلاتي كه دامنگير شده كم شود.

درخصوص درخواست تعويق بازي با ژاپن كه مورد موافقت هم واقع نشد، صحبتي داريد؟

اين هم از آن حرف‌هاست چون وقتي برنامه مسابقات اعلام مي‌شود بر همان اساس جلو مي‌روند. كمااينكه ما مقابل سوريه نزديك به يك هفته استراحت داشتيم اما تيم‌هاي ديگر اين‌طور نبودند. اين تصميم AFC است و تغييري ايجاد نمي‌شود.

عليرضا فغاني با اخراج يك بازيكن عراقي مورد حمله بسياري قرار گرفت. در اين باره هم صحبتي مي‌كنيد؟

شكي در اين نيست كه فغاني بهترين داور تاريخ فوتبال ما است. البته عزيزاني بودند كه قبلا در جام جهاني سوت زدند، خدا رحمت كند آقا جعفر نامدار را‌‌. عنوان شده آقاي فغاني اشتباه نكرده اصلا‌ گيريم كه اشتباه كرده بعد از اين همه سال داور نمي‌تواند اشتباه كند؟ درست كه براي حريف گران تمام شد اما نحوه شادي و مدت شادي آن بازيكن زياد و به نوعي توهين‌آميز بوده كه اين را نمي‌دانم و طبعا عراقي‌ها خوشحال نيستند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه