آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

اینجا طارمی را دوست دارند ؛ برخلاف رختکن پورتو!



اینجا طارمی را دوست دارند ؛ برخلاف رختکن پورتو!

به گزارش همشهری‌آنلاین، همه خبر داریم که مهدی طارمی در پیروزی ۴ بر صفر اینتر بر ستاره سرخ بلگراد یک گل زد و ۲پاس‌گل داد و بهترین بازیکن زمین شد. چیزی که در این بازی آسان بیش از نتیجه دارای اهمیت بود، دوستی عمیقی است که انگار بین بازیکنان شکل گرفته. لائوتارو مارتینس به‌عنوان کاپیتان و درحالی‌که پنالتی‌زن اول تیم یعنی چالهان‌اوغلو در زمین حضور نداشت، می‌توانست پنالتی‌ای را که خودش گرفته بود بزند و برای دومین بازی پیاپی دبل کند، اما آن را به مهدی طارمی تقدیم کرد تا این مهاجم ایرانی نخستین گل رسمی‌اش را برای تیم ایتالیایی به‌ثمر برساند. در شادی بعد از این گل، همه بازیکنان اینتر حاضر بودند، ازجمله همه رقبای مهاجم ایرانی. آرناتوویچ که گل زده و تعویض شده بود، خودش را با لباس گرمکن به نزدیکی کرنر رساند تا در این جشن شرکت کند. لائوتارو هم مهدی را در آغوش گرفت و حتی مارکوس تورام که بهترین گلزن این فصل اینتر است و در این بازی حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد، در حلقه شادی دیده شد.

فقط همین نبود. لائوتارو و تورام که مهاجمان اصلی تیم هستند، در ترکیب اصلی حضور نداشتند، اما سر گل اول که چالهان‌اوغلو به‌زیبایی به ثمر رساند، همان بیرون زمین آنچنان خوشحالی کردند و به آغوش هم پریدند، انگار خودشان گل فینال لیگ قهرمانان را زده‌اند. اینها طبیعی نیست و حاصل فضایی کاملا صمیمانه در تیمی است که دست‌کم ۴گزینه و رقیب برای ۲پست خط حمله دارد. چنین فضایی را فقط در تیم‌های ملی می‌توان دید که همه برای یک پرچم می‌جنگند و از جان مایه می‌گذارند؛ آن هم نه همه تیم‌ها.

یادمان نمی‌رود کریستیانو رونالدو که همیشه از کریم بنزما به‌عنوان بهترین مهاجم جهان یاد می‌کرد، گاهی از گلزنی او ناراحت می‌شد. رونالدو دوست داشت همه گل‌ها را خودش بزند و چندبار پیش آمده بود که وقتی کریم یا دیگران گل می‌زدند، ناخودآگاه دستش را به علامت آفساید بالا می‌برد، بلکه کمک‌داور و داور گل را نپذیرند. او که تشنه گلزنی بود، معمولا اجازه نمی‌داد کسی پشت ضربه پنالتی یا آزاد بایستد و شانس گلزنی پیدا کند. این در حالی بود که همبازیانش مثل گرت بیل، ایسکو، مودریچ و حتی بنزما در اینگونه ضربات تخصص داشتند.

در رختکن بهترین بارسلونای تاریخ هم اوضاع مشابهی حکمفرما بود. لیونل مسی با بازیکنانی مثل بوسکتس، آلبا، سوارس و نیمار ارتباطی صمیمی داشت. گاهی فداکاری می‌کرد تا مثلا سوارس پشت ضربه پنالتی بایستد. اما فراموش نکنیم در آن ریمونتادا (بازگشت) تاریخی و پیروزی ۶بر یک مقابل پاری‌سن‌ژرمن، نیمار وقتی دید در پایان مسابقه و قطعی شدن صعود همه بازیکنان به سمت مسی رفته و او را به هوا انداخته‌اند، ناراحت شد و همانجا تصمیم گرفت به جایی برود تا نفر اول باشد.

حالا در اینترمیلان جوی وجود دارد شبیه آنهایی که زیر پرچم یک کشور سرود ملی را از ته دل می‌خوانند و برای موفقیت حاضر به هرگونه فداکاری هستند. این هنر سیمونه اینتزاگی است که بازیکنان و ستاره‌هایش را به‌گونه‌ای تربیت کرده تا حرمت میهمان تازه‌واردی به نام طارمی را نگه دارند. خود این مربی هم بارها از خرید جدید تیمش تمجید کرده. مهاجم ایرانی را فعلا همه دوست دارند؛ چیزی که در رختکن پورتو حس نمی‌شد و کونسیسائو بارها علیه طارمی مصاحبه و از او انتقاد کرده بود.

واکنش طارمی

مهدی طارمی پس از بازی این چنین گفت: «از لائوتارو تشکر می‌کنم که به من اجازه داد پنالتی را بزنم. این یکی از ویژگی‌های تیم ماست. اینجا یک خانواده هستیم، همه به هم کمک و از یکدیگر حمایت می‌کنیم. من واقعا خوشحالم که در باشگاه بزرگی مانند اینتر بازی می‌کنم.»

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه