توپ و تور

ایفاسرام با شکست صدرنشین سهمیه گرفت/پیروزی شهداب با جنجال



به گزارش خبرگزاری مهر، هفته دوازدهم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان والیبال ایران امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفند) با هفت دیدار در شهرهای اردکان (دو دیدار)، گرگان، اصفهان، اسلامشهر، تهران و یزد پیگیری می‌شود.
در نخستین دیدار این هفته و از ساعت ۱۵ تیم ایفاسرام اردکان میزبان فولاد سیرجان صدرنشین این رقابت‌ها بود که شاگردان عباسعلی میرحسینی در این بازی خانگی سه بر یک به پیروزی رسیدند و سهمیه پلی‌آف به دست آوردند.

فولاد سیرجان که با ۲۰ برد و ۵۷ امتیازصدرنشین جدول است و تا پایان مسابقات نتایج در جایگاهش تغییر ایجاد نمی‌کند، با ترکیب دوم خود و بدون حضور بهروز عطایی بر روی نیمکت مقابل ایفاسرام به میدان رفت و در ست نخست ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید.

ایفاسرام در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید تا با ۱۵ برد و ۴۴ امتیاز صعودش به عنوان ششمین تیم به مرحله پلی‌آف قطعی شود.

پیش از این حضور پنج تیم فولاد سیرجان، شهداب یزد، طبیعت، گیتی‌پسند و پیکان تهران در مرحله پلی‌آف قطعی شده بود.

شانزدهمین برد اصفهانی‌ها

همچنین اصفهانی‌های لیگ برتری این هفته میزبان شهرداری گنبد بودند، دیداری که پیروزی در آن برای گیتی‌پسند اهمیت زیادی داشت زیرا در صورت شکست دو تیم شهداب و طبیعت مقابل حریفان می‌تواند جایگاه چهارمی این تیم را بهبود بخشد.

میزبان در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ نماینده گنبد را شکست داد تا با ۱۶ برد و ۴۸ امتیاز منتظر نتایج سایر بازی‌ها بماند تا رتبه نهایی این تیم مشخص شود.

اما از سوی دیگر شهرداری گنبد که حضورش در پلی‌اوت قطعی شده است، در این مسابقه هجدهمین ناکامی فصل را تجربه کرد تا با هفت برد و ۲۵ امتیاز در رتبه سیزدهم باقی بماند.

پیروزی دوباره طبیعت / انتقام پیکان از هورسان

این هفته طبیعت در سالن شهید بیضایی اسلامشهر میزبان سایپا تهران بود و سه بر صفر نارنجی‌پوشان را شکست داد.
شاگردان وادی در سه ست متوالی و با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسیدند تا به هفدهمین برد خود دست یابند.

با کسب این پیروزی طبیعت با ۴۸ امتیاز فعلاً راهی جایگاه دوم جدول خواهد شد تا پایان مسابقه شهداب و شهرداری ارومیه تعیین کننده جایگاه نهایی تیم‌ها باشد. سایپا هم با تک برد خود و ۷ امتیاز در جایگاه انتهایی جدول است.

دیدار دور رفت دو تیم هم سه بر صفر به سود طبیعت به پایان رسید و علاقمندان والیبال اسلامشهر این هفته با تماشای دبل پیروزی تیمشان برابر حریف راهی خانه شدند.

در دیگر دیدار هفته بیست و پنجم، پیکان تهران این هفته در سالن فدراسیون میزبان هورسان رامسر بود و سه بر صفر حریف را مغلوب خود کرد.

شاگردان پیمان اکبری با امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ هورسان را شکست دادند تا در خانه از حریف انتقام گیرند.
پیکان با کسب این پیروزی با ۱۵ برد و ۴۵ امتیاز در جایگاه پنجم جدول باقی می‌ماند و هورسان با ۱۱ برد و ۳۰ امتیاز در رتبه دهم قرار دارد و با این شکست از صعود به پلی‌آف ناامید شد. دیدار رفت دو تیم سه بر صفر به سود هورسان تمام شد و پیکانی‌ها این نتیجه را جبران کرده و انتقام گرفتند.

شهداب با جنجال پیروز شد

شهداب که صعودش به مرحله پلی آف قطعی شده است، در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید تا هفدهمین برد خود را به دست آورد و با ۵۱ امتیاز در رتبه دوم جدول باقی بماند.

تیم شهرداری ارومیه که با ۱۳ برد و ۳۶ امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار داشت، در این مسابقه دوازدهمین ناکامی فصل را تجربه کرد تا شهداب انتقام شکست دور رفت را از تیم در بازی خانگی بگیرد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه