آخرین اخبار

ایرانی‌های امارات به ما کمک می‌کنند



ایرانی‌های امارات به ما کمک می‌کنند

باشرایطی که اتفاق افتاده ناراحتیم اما بهانه نمی‌گیریم چون آمده‌ایم بازی خوبی انجام دهیم و بازی با قطر را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا راه خود را برای ادامه کار هموار کنیم. مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران درباره بازی برابر قطر در جام ملت‌های آسیا که با شکست ایران به پایان رسید، گفت: در ۱۰ بازی اخیر فقط یک بار مقابل قطر باختیم که آن هم روزی بود که باید می‌بردیم. اگر این بازی را ببریم جایگزین آن نمی‌شود. آن بازی گذشته است. فکر می‌کنم امارات نسبت به کشورهای دیگر شرایط بهتری داشته باشد چرا که ایرانی‌ها اینجا بیشتر هستند و کمک می‌کنند تا حس میزبانی داشته باشیم. در چند بازی اخیر خوب بازی نکردیم و شرایط فوتبالی خوبی نداشتیم ولی امتیاز مثبت ما این است که چند بازی گل نخوردیم. همراه با این مسأله باید موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کنیم. کار می‌کنیم تا کم‌کم بهتر شویم.

۲ میزبانی از تیم‌های ایرانی در یک هفته!
تیم‌ملی درحالی امشب در ورزشگاه آل راشد دبی از تیم‌ملی قطر میزبانی می‌کند که این ورزشگاه قرار است سه‌شنبه اول آبان میزبان دوئل تیم‌های استقلال ایران و النصر عربستان در چارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا هم باشد. در واقع ورزشگاه خانگی تیم شباب الاهلی امارات در فاصله یک هفته دو بار حکم زمین خانگی تیم‌های ایرانی را خواهد داشت و البته یکی از گزینه‌های میزبانی از دیدار پرسپولیس و الغرافه قطر در هفته چهارم لیگ نخبگان هم هست. این ورزشگاه ۱۲ هزار نفری با قدمتی ۷۵ ساله، جزو ورزشگاه‌های قدیمی اما بازسازی‌شده امارات محسوب می‌شود. آخرین باری که یک تیم ایرانی در این ورزشگاه بازی کرد  به بهمن ۱۳۹۵ برمی‌گردد که استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم شباب الاهلی شد. 

بهترین برد ایران برابر قطر با نتیجه ۶ بر یک و در بازی‌های فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ به دست آمد. در آن بازی میلاد میداوودی (۲گل)، احمد آل‌نعمه، هادی عقیلی، سید‌جلال رافخایی و احسان حاج‌صفی برای ایران گلزنی کردند.

از ترکیب کنونی تیم‌ملی، علاوه بر سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و محمد‌حسین کنعانی‌زادگان هم سابقه گلزنی به قطر را دارند که البته از این جمع کنعانی‌زادگان به دلیل مصدومیت تیم ملی را در سفر به دبی همراهی نکرد.

نخستین مصاف ایران و قطر در تاریخ یازدهم آذر ۱۳۶۷ در چهارچوب مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ برگزار شد که با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم‌ملی ایران تمام شد. در آن بازی کریم باوی و فرشاد پیوس برای ایران گلزنی کردند.

دو تیم ایران و قطر تاکنون ۲۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل این بازی‌ها ۱۴ برد برای ایران و ۶ برد برای قطر بوده ‌و نتیجه ۵ بازی دو تیم هم مساوی بوده است.

در بازی‌های رودرروی دو تیم جمعا ۶۲ گل به ثمر رسیده که سهم تیم ایران ۴۳ گل و سهم تیم قطر ۱۹ گل است.

بیشترین فاصله‌ بین دو برد تیم‌ملی قطر مقابل ایران ۱۰ بازی است. قطر از ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۲ و در ۱۰ بازی با ایران ۶ بار شکست خورد و ۴ بار هم مساوی کرد. تیم‌ملی ایران تجربه کسب برد در شش بازی متوالی در برابر تیم‌ملی قطر را دارد.

کلا ۲۴ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم‌ملی ایران موفق به زدن گل به تیم‌ملی قطر شده‌اند که علی دایی و سردار آزمون با زدن ۴ گل بهترین گلزنان ایران در این مصاف‌ها هستند. برای قطر هم ۱۴ بازیکن مختلف گلزنی کرده‌اند

مصاف امروز ایران و قطر یازدهمین تقابل دو تیم در چهارچوب بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی محسوب می‌شود. در ۱۰ بازی قبلی ۶ برد سهم ایران بوده، ۳ بازی مساوی شده و فقط یک بار قطر برنده از زمین بیرون آمده است.

آمار ملی:
۱۶ بازی 
۱۱ برد 
۳ مساوی
۲ باخت 

آمار باشگاهی:
۳۴۶  بازی 
۱۳۹ برد 
۸۴ مساوی 
۱۲۳ باخت 
افتخاراتیک قهرمانی 

آمار ملی:
۴۳ بازی
۳۰ برد 
۱۱ مساوی 
۲باخت 

آمار باشگاهی:
۶۸۹ بازی 
۳۴۶ برد 
۲۱۳ مساوی 
۲۸۱ باخت 
افتخارات۷ قهرمانی 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه