سایر ورزش ها

اولین ورود وزیر به انتخابات فدراسیون‌ها/استعفا پیش از کاندیدا شدن



اولین ورود وزیر به انتخابات فدراسیون‌ها/استعفا پیش از کاندیدا شدن

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیا مالی که طی دو ماه حضورش در راس وزارت ورزش به جز انتصاب سرپرست برای دو فدراسیون، ورود دیگری به فدراسیون ها و موضوع مهم انتخابات‌شان نداشته است، در نخستین ورود جدی به این پرونده، روی فاکتور بی طرفی و ایجاد شرایط برابر برای کاندیداها دست گذاشته و به همین منظور «استعفا»ی مدیرانِ متقاضی ریاست پیش از نام نویسی و کاندیدا شدن را «الزامی» کرده است.

این تاکید وزیر ورزش توسط سیدمحمد شروین اسبقیان معاون اول وی در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش به تمام معاونان وزارت ورزش، مدیران ستادی، مدیران کل استان ها و روسا و سرپرستان فدراسیون ها ابلاغ شده است.

در متن این ابلاغیه آمده است:

«با عنایت به ضرورت ساماندهی و تقویت اعتماد عمومی و سلامت افراد در فرآیند انتخابات فدراسیون های ورزشی و رعایت بی طرفی وزارت متبوع و به منظور جلوگیری از هر گونه استفاده از موقعیت و جایگاه و امکانات منابع دولتی، مقام عالی وزارت تاکید نموده و مرقوم داشته اند به همکاران ستادی و استانی ابلاغ شود قبل از حضور در ثبت نام انتخابات و ورود به مرحله رسمی کاندیداتوری، استعفا مدیران در تمام سطوح اعم از پایه، میانی و ارشد از پست مدیریت خود الزامی است.

لذا بر این اساس دبیران مجامع ملزم می باشند در امر ثبت نام، تاییدیه اداره کل منابع انسانی را مبنی بر دریافت استعفا و خالی نمودن پست مدیریتی رویت و مدنظر قرار دهند.»

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ورزش در حالی تمام مدیران پایه، میانی و ارشد را ملزم به استعفا پیش از ورود به انتخابات فدراسیون ها کرده است که طی سال های گذشته همواره این موضوع یعنی مسوولیت همزمان کاندیداهای ریاست فدراسیون ها در وزارت ورزش، فدراسیون متبوع و …. چالش هایی را پیرامون انتخابات سالم و عدم مهندسی شدن آنها ایجاد می کرد.

البته همچنان این ابهام وجود دارد که ابلاغیه جدید وزیر ورزش از زمان ابلاغ لازم الاجراست یا ثبت نام های قبل از آن را هم شامل می شود و اینکه این موضوع مرتبط با روسای فدراسیون هایی که دوره آنها رو به اتمام است نیز می شود یا نه؟

دستور وزیر طی روزهای اخیر به فدراسیون ها ابلاغ شده است در حالیکه از زمان تصدی وزارت ورزش توسط وی، پروسه ثبت نام کاندیداها در برخی فدراسیون ها بدون استعفا و کناره گیری به سرانجام رسیده است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه