دسته‌بندی نشده

اولویت با واردات اتوبوس‌های برقی به تهران است



به گزارش ایسنا، ۶ تیرماه سال جاری بود که مهدی چمران – رئیس شورای اسلامی شهر تهران – در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا از واردات اتوبوس‌های کم کارکرد خبر داد و گفت که مخالفت محیط زیست در این زمینه نیز معنایی ندارد. اتوبوس‌های برون شهری و وسایل نقلیه شخصی کم کارکرد نیز در این لیست قرار دارد. اتوبوس‌ها باید کمتر از پنج سال کار کرده و مطابق با استاندارد و پشتیبانی‌های فنی کشورمان باشد.

داریوش گلعلی‌زاده – رئیس مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست – نیز با بیان اینکه خودروها اگر پنج سال ساخت نیز باشد مورد قبول هستند اما دولت می‌گوید که به خودروهای تا سه‌سال ساخت مجوز داده می‌شود،‌ گفت: این شرایط نیز برای ۶۵۰ اتوبوسی است که یورو ۵ هستند اما مشکل اصلی آن ۳۵۰ اتوبوسی است که یورو ۴ هستند و ما با واردات آن‌ها موافق نیستیم و اقدامات شهرداری برای ورود این خودروها قبل از قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است.

بیشتربخوانید:

حلیا سادات حسینی در گفت و گو با ایسنا درباره واردات اتوبوس‌های دست دوم اظهار کرد: اولویت با واردات اتوبوس‌های برقی است و با انجام این کار می‌توان گفت شهرداری تهران به وظایف خود در زمینه اجرای قانون هوای پاک عمل کرده‌ است البته در صورتی که نتوانیم اتوبوس‌های برقی وارد کنیم، تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های کارکرده وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه بخش کوچکی از۶۵۰۰ اتوبوس‌های وارداتی، برقی خواهند بود، تاکید کرد: در هر حال با واردات اتوبوس‌های دست دوم نیز نسبت به شرایط فعلی وضعیت بهتری خواهیم داشت اما نکته مهم این است که اولویت ما باید توسعه پایدار باشد و نگاه مقطعی نداشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بستر واردات اتوبوس دست دوم آماده شده است، هرچه کیفیت عدم انتشار آینده‌ها در این اتوبوس‌ها افزایش یابد، به‌طور قطع به اهداف خود در زمینه توسعه پایدار در سال‌های آینده نزدیک‌تر می‌شویم. دستیابی به این هدف نیازمند تلاش بیشتری است اما نباید این مسئله را نادیده بگیریم که در مسیرمان محدودیت‌های بسیار زیادی وجود دارد.

حسینی در پایان تصریح کرد: همین میزان که شهرداری به قضیه ورود کرده است نیز اقدام قابل توجهی است چرا که چندین سال چنین اتفاقی نیفتاده بود البته به دنبال دستیابی به بالاترین حد کیفیت هستیم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه