آخرین اخبار

معرفی یک فرنگی‌کار جدید و درخشش مهمدی در وزن المپیکی


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور چهارشنبه تا جمعه برگزار شد تا کشتی‌گیران سراسر کشور شانس خود را در مرحله اول چرخه انتخابی امتحان کنند. 

براساس اعلام کادر فنی نفرات اول قهرمانی کشور در تورنمنت بین‌المللی جام وهبی امره در ترکیه شرکت خواهند کرد. 

در این مسابقات اتفاقات جالبی هم رقم خورد که می‌توان به مدعیان جدید وزن ۷۷ کیلوگرم با توجه به محرومیت محمدعلی گرایی و قهرمانی علیرضا مهمدی در ۸۷ کیلوگرم اشاره کرد. 

علیرضا مهمدی که در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود با تغییر وزن بار دیگر خودش را نشان داد. او موفق شد در وزن ۸۷ کیلوگرم قهرمان کشور شود تا شانس خود را برای کسب سهمیه و حضور در المپیک پاریس امتحان کند. 

در ۷۷ کیلوگرم هم محمدعلی گرایی چند سالی مدعی بی چون و چرای این وزن بود اما اتفاقات صربستان (پرتاب بطری آب در زمان مبارزه محمدرضاگرایی) باعث شد او محروم شود و المپیک را از دست بدهد. بر همین اساس کادر فنی امیدوار است از دل چرخه انتخابی بتواند یک کشتی‌گیر مدعی را راهی المپیک کند. در این وزن امیر عبدی از قم در قهرمانی کشور اول شد. 

در حال حاضر کشتی فرنگی کشورمان ۲ سهمیه المپیک را کسب نکرده اما کادر فنی امیدوار است این اتفاق در مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده برگزار می‌شود، رخ دهد و ایران با ۶ سهمیه کامل راهی پاریس شود. 

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع فارس

نوشته های مشابه