توپ و تور

امیدوارم به پیاتزا اطلاعات غلط ندهند/برای لیگ والیبال آماده نشدیم



امیدوارم به پیاتزا اطلاعات غلط ندهند/برای لیگ والیبال آماده نشدیم

سید امیر حسینی سرمربی تیم والیبال سپهر صدرای مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت این تیم برای حضور در مسابقات لیگ برتر والیبال گفت: متأسفانه به خاطر برخی مشکلات تیم خیلی دیر تشکیل شد. جابه‌جایی باشگاه نیام با سپهر صدرا کمی طولانی شد و ما نتوانستیم به موقع تمرینات را شروع کنیم، به همین خاطر ما در یارگیری و تمرینات و بازی‌های تدارکاتی از دیگر تیم‌ها عقب هستیم. زمان زیادی را از دست دادیم اما خوشبختانه با کمک مسئولان باشگاه برخی بازیکنان را جذب کردیم و الان تقریباً ۲۰ روز است که تمرینات را آغاز کردیم.

وی گفت: خدا را شکر بازیکنان به یک آمادگی نسبی رسیدند اما متأسفانه بازی تدارکاتی اصلاً نداشتیم. ما تنها تیم در شرق کشور هستیم و حتی تیمی در لیگ دسته یک از استان ما حضور ندارد و کار ما سخت شده و به همین خاطر بدون برگزاری بازی تدارکاتی به میدان می‌آییم.

سرمربی تیم والیبال سپهر صدرای مشهد در پاسخ به این سوال برای تیم چه هدفی را در لیگ امسال در نظر گرفته است، گفت: ما به دنبال این هستیم که بهترین جایگاهی را که می‌توانیم به دست بیاوریم و بازیکنان بهترین نمایش را ارائه دهند. ما در ترکیب تیم بازیکنان بومی و غیربومی داریم و خوشبختانه همگی یک دل شدند و در این مدت تمرینات را به خوبی پیگیری کردند. باشگاه هم به ما کمک زیادی کرده است. اعضای کادر فنی و عوامل همگی زحمت زیادی کشیدند تا علی رغم اینکه تیم دیر تشکیل شود اما بتواند بهترین شرایط را داشته باشد.

حسینی تأکید کرد: خوشبختانه پیشکسوتان مشهد به این تیم نگاه مثبتی داشتند و به ما مشاوره دادند و کمک زیادی کردند. آن‌ها واقعاً پشت تیم هستند و به ما دلگرمی بزرگی دادند. این حمایت‌ها باعث شده تیم همدل‌تر از قبل شده و امیدوارم این روند تا پایان لیگ ادامه پیدا کند. مدیرکل ورزش مشهد واقعاً پای کار بود که این تیم تشکیل شود و رئیس هیات هم به ما کمک زیادی کرد. این تیم تنها نماینده مشهد است و امیدورام این حمایت‌ها تا پایان ادامه‌دار باشد و همه ارگان‌ها به ما کمک کنند و تا ما هم نمایش بازی قابل قبول داشته باشیم.

وی در مورد اولین بازی مقابل شهرداری ارومیه در لیگ برتر امسال گفت: شهرداری ارومیه از تیم‌ها ریشه‌دار است که از منطقه والیبال خیز است، تیم بسیار خوب و منسجمی است. تماشاچیان زیادی هم دارند اما تیم ما هم دست و پا بسته نیست و برای پیروزی می‌جنگدیم.

سرمربی تیم والیبال سپهر صدرای مشهد در مورد وضعیت سالن مهران برای میزبانی عنوان کرد: خوشبختانه تربیت بدنی استان پای کار آمده و به ما کمک می‌کنند تا سالن را سر و سامان بدهیم. ما تا نیم فصل در سالن مهران بازی می‌کنیم اما در نیم فصل دوم سالن ثامن الائمه که یک سالن زیبا و شکیل است برای مسابقات آماده می‌شود. از این بابت مشکلی نداریم، فقط کف پوش این سالن آماده نیست که دو ماه زمان می‌برد تا شرایط مهیا شود. این سالن برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در حال آماده شدن است و از این بابت می‌تواند کمک زیادی به والیبال ایران کند. حضور چنین سالنی ضعف والیبال مشهد را هم پوشش می‌دهد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت لیگ با سطح والیبال ایران همخوانی دارد، گفت: متأسفانه وضعیت اقتصادی در کشور ما شرایط را به گونه‌ای شده که باشگاه‌ها توانایی جذب بازیکنان خارجی سطح بالا و یا سوپراستارهای والیبال ایران را ندارند. ما الان خیلی از بازیکنان خوب در والیبال داریم که همگی در خارج از کشور بازی می‌کنند. طبیعی است که نبود این بازیکنان روی کیفیت لیگ تأثیر می‌گذارد ولی با خوب برگزار کردن مسابقات لیگ می‌توانیم روی جوانان سرمایه‌گذاری کنیم و از دل همین لیگ بازیکنان مستعد و جوان شناسایی شوند تا جایگزین خوبی برای افرادی که از ایران رفتند باشند.

پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران در مورد حضور پیاتزا در تیم ملی گفت: پیاتزا از بازیکنان بزرگ و مطرح دنیاست؛ او جز مربیان طراز اول است و من فقط امیدوارم دوستان به پیاتزا مشاوره درست بدهند تا او اطلاعات کافی از والیبال ایران و بازیکنان داشته باشد. با مشاوره‌های غلط به پیاتزا باعث می‌شود او کاری که برعهده گرفته را نتواند به نحو احسن انجام دهد. او باید کالبدشکافی کند و بررسی کند دلایل افت والیبال ایران چه مسائلی بوده و چرا در این چند سال والیبال متزلزل شده است. اگر او بتواند دلایل افت والیبال را متوجه شود به راحتی می‌تواند برای تغییر و بالا بردن سطح والیبال ایران برنامه‌ریزی کند.

حسینی بااشاره به اینکه توتولو هم شناخت زیادی از والیبال ایران ندارد، اظهارداشت: توتولو دو سال پیش و در مدت زمان کوتاهی در ایران حضور داشت بنابراین نمی‌توانیم بگوییم او نسبت به والیبال ایران شناخت کافی دارد و همه بازیکنان را می‌شناسد. من این احساس را ندارم ولی به نظرم باید مربیان در کنار این دو نفر قرار بیگیرند که علاقمند به والیبال باشند و اطلاعات درست بدهند. توتولو بسیار مربی خوب و کاربلد است اما تا اطلاعات درست نداشته باشند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند بنابراین در وهله اول باید به این دو نفر اطلاعات درست بدهند. ضمن اینکه همانطور که به ولاسکو زمان دادند باید به این مربی هم زمان بدهند تا بتواند برنامه‌هایش را عملیاتی کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه