توپ و تور

پیروزی تیم ملی والیبال مقابل آلمان/ثبت دومین برد برای ایران



به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از امروز سه شنبه آغاز شد که تیم ملی ایران در شهر روتردام هلند به مصاف آلمان رفت. درپایان این دیدار ملی پوشان والیبال کشورمان با نتیجه ۳ بر صفر مقابل حریف خود به برتری دست یافتند.

ترکیب تیم ملی ایران

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر آلمان به میدان رفت.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

اولین امتیاز برای آلمانی‌ها به دست آمد اما در ادامه جدال هر دو تیم پایاپای پیش رفت، دریافت عالی و بدون نقص شاگردان عطایی تفاوت محسوسی با هفته قبل پیدا کرده بود. هر دو تیم خیلی نزدیک به هم پیش رفتند به طوری که به امتیاز تساوی ۱۰ رسیدند. در ادامه آلمانی‌ها پی در پی سرویس خراب کردند و همین موضوع در نوع خود عجیب بود.

در امتیاز ۱۵ سرمربی آلمان تقاضای ویدیو چک کرد که این درخواست رد شد. در ادامه بهروز عطایی هم درخواست ویدیو چک کرد که مانند سرمربی رقیب تقاضای او هم رد شد. در حالی که در امتیازات پایانی هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند، کار تیمی شاگردان عطایی و آبشار فوق‌العاده حاجی پور شرایط را به سود ایران پیش برد تا در نهایت شاگردان عطایی این ست را از آن خود کنند.

ست دوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران

سرویس خانزاده اولین امتیاز را در این ست نصیب ایران کرد اما در ادامه امتیاز مستقیم برای آلمان فاصله را به دو امتیاز رساند. کاپیتان ایران بلافاصله با سرویس آن را جبران کرد تا بازی همچنان با امتیاز برابر پیش برود. سرویس خانزاده ایران را با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ پیش انداخت، ولی این ست هم مانند ست اول پایاپای و نزدیک به هم دنبال می‌شد.

در ادامه اشتباهات پی در پی وادی و فاصله سه امتیازی با حریف باعث شد تا عطایی سرمربی تیم ملی وقت استراحت بگیرد. باز هم اشتباهات بازیکنان ایران و البته اسماعیل‌نژاد باعث شد آلمانی‌ها پیشتازی کنند؛ ولی ایران در امتیازات پایانی به آلمان رسید و همین موضوع باعث شد تا سرمربی حریف تقاضای وقت استراحت کند. باهوشی مرتضی شریفی جواب داد و ایران را به امتیاز آلمان رساند. در لحظات پایانی بازی پایاپای ایران توانست با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ ست دوم را هم از آن خود کند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران
شاگردان عطایی ست سوم را خوب شروع کردند و همان ابتدا امتیاز را ۳ بر ۱ به سود خود کردند. دفاع و سرویس‌های عالی بازیکنان ایران، آلمانی‌ها را کلافه کرد. در نهایت هماهنگی خوب بازیکنان ایران، باعث شد تا یکی یکی امتیازات را درو کند و با فاصله بسیار زیاد تیم برتر میدان باشد. هماهنگی وادی و موسوی این ست را دیدنی کرد؛ در نهایت شاگردان عطایی این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود خود به پایان رساندند.

به این ترتیب شاگردان عطایی با پیروزی مقتدرانه برابر آلمان به دومین برد خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال رسیدند. پیش از این ملی‌پوشان ایران در هفته اول رقابت‌ها توانسته بودند چین را شکست دهند. تیم ملی والیبال ایران فردا ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه باید به مصاف ایتالیا برود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه