سایر ورزش ها

اشتباه عجیب فدراسیون شمشیربازی در پرداخت پاداش مدال آورانش



به گزارش خبرنگار مهر، پیش از بازی‌های آسیایی و درگیر شدن ورزشکاران با این رویداد، وزارت ورزش پس از دو ساله وقفه اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان کرد تا در حضور رئیس جمهوری، پاداش مدال آوری ورزشکاران رشته‌های مختلف را پرداخت کند.

این مراسم ۲۰ شهریور برگزار شد و طی آن از تمام قهرمانانی که طی دو سال گذشته موفق به کسب مدال شده بودند، تجلیل به عمل آمد.

شمشیربازی یکی از رشته‌هایی بود که ورزشکارانش در این مراسم تجلیل شدند اما اشتباه و به نوعی سوتی فدراسیون، باعث شد این تقدیر به صورت کامل انجام نشود.

یکی از مدال‌های شمشیربازی در دو سال اخیر که اتفاقاً از مهمترین آنها به حساب می‌آید، در رقابت‌های قهرمانی آسیا به دست آمد. در آن مسابقات که به میزبانی کره جنوبی برگزار شد، تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران صاحب مدال برنز تیمی شد. علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی شمشیربازان اعزامی ایران به کره جنوبی بودند که با هدایت پیمان فخری و امین قربانی رقابت‌های خود را برگزار کردند.

فدراسیون شمشیربازی اما در فهرست مدال آوران که برای مراسم تقدیر باید به وزارت ورزش ارائه می‌کرد، این رویداد و مدال آوری در آن را از قلم انداخت و به همین دلیل پاداشی بابت آن در اختیار مسافران کره جنوبی قرار نگرفت. البته مسئولان این فدراسیون بعد از مراسم شهریور رایزنی‌ها و مکاتباتی در جهت پوشش این اشتباه خود داشته اند اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

در مراسم‌های تجلیلی که تا پیش از این برگزار می‌شد، پاداش‌های مصوب به صورت حواله در اختیار قهرمانان قرار می‌گرفت اما امسال برای نخستین بار پاداش مدال آوران به صورت نقدی برگزار شد و اتفاقاً همین مساله هم یکی از عواملی است که باعث شده جبران اشتباه صورت گرفته سخت‌تر شود چراکه وزارت ورزش به تعداد مدال آوران و میزان پاداش آنها، تأمین اعتبار کرده بود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه