توپ و تور

اسلامی: تیم ملی بسکتبال درحال پوست اندازی است/ به زمان نیاز داریم


به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال هفته گذشته به کار خود در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا پایان داد که از مجموع دو دیدار برگزار شده صاحب دو برد برابر قطر و هند شد و با ۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه E قرار گرفت.

این دو برد و صدرنشینی در حالی به دست آمد که عملکرد تیم ملی به خصوص در دیدار برابر قطر با انتقاداتی همراه بود. محمدرضا اسلامی مربی تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر ارزیابی کامل خود از این پنجره و دیدارهای آن را تشریح و تاکید کرد که ….

وی با یادآوری اینکه ترکیب تیم ملی برای ورود به مسابقات به خاطر درگیری همزمان بازیکنان در غرب آسیا و لیگ باشگاهی آلمان و فرانسه خیلی دیر و سه روز پیش از دیدار با قطر کامل شد، گفت: نکته مثبتی که این شرایط برای ما داشت این بود همه بازیکنان به خاطر درگیری در مسابقات از نظر بدنی کاملا آماده بودند اما این شرایط نکته منفی هم داشت. به خاطر گذشت چندماه از بازی های آسیایی که تیم ملی در آن شرکت داشت، بازیکنان خیلی با هم هماهنگ نبودند.

اسلامی ادامه داد: به همین دلیل هاکان دمیر عمده برنامه تمرینی به ویژه در روزهای پایانی را روی هماهنگی تیمی گذاشت و توانستیم با وجود زمان کمی داشتیم که به هماهنگی نسبی و خوبی برسیم. این برنامه های تمرینی در کل نتیجه مطلوب داشت چون بازیکنان به شرایط نسبی خوبی دست یافتند.

مربی تیم ملی بسکتبال با یادآوری اینکه قطر پیش از سفر به تهران و در کشور خود میزبان دو تورنمنت بین المللی بود، خاطرنشان کرد: از نظر هماهنگی بازیکنان قطر خیلی بهتر از ما بودند. با این حال و به خاطر آنالیز دقیقی داشتیم، آغاز خوبی برابر قطر داشتیم و توانستیم در ۱۰ دقیقه نخست بازی به نتیجه برسیم.

وی تاکید کرد: از کوارتر دوم اما شرایط به طور کلی تغییر کرد. از این کوارتر قطر ما را سورپرایز کرد و بازی برای ما گره خورد و باعث واگذاری نتیجه شد. در کوارتر سوم البته رقابت دو تیم نزدیک تر شد اما شرایط روانی تاثیر منفی خود را روی بازیکنان گذاشته بود، آنها در خانه خود و در حضور تماشاگران شان بازی می کردند و این شرایط باعث شد از نظر روانی آسیب ببینند. با این حال توانستند به بازی باز گردند و در نهایت در وقت اضافی بازی را ببرند اگرچه سخت.

اسلامی: تیم ملی بسکتبال درحال پوست اندازی است/ به زمان نیاز داریم

اسلامی تاکید کرد: قطر تیم خوبی بود. مربی خوبی در اختیار داشت ضمن اینکه برای دیدار با ایران کاملا برنامه ریزی کرده بود. با این حال بازیکنان با تلاش خود توانستند نتیجه این بازی مهم را بگیرند. بعد از این بازی و پیش از سفر به هند، نشستی با حضور رییس فدراسیون بسکتبال برگزار شد. او (جواد داوری) حساسیت های بازی با هند و لزوم نتیجه گیری در آن را برای بازیکنان گوشزد کرد.

مربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه پس از سفر طولانی به هند و پیش از دیدار با تیم ملی این کشور یک جلسه تمرینی در دهلی نو داشتیم، گفت: عملکرد هندی را در دیدار با قزاقستان و دیدارهایی که در تورنمنت های اخیر داشت، آنالیز کرده بودیم. برای دیدار با این تیم برنامه ریزی کاملی داشتیم. مهم بود ابتدای بازی را از دست ندهیم. البته هندی ها تمام تلاش شان را داشتند در دیدار خانگی نتیجه بگیرند اما ملی پوشان ما به واسطه هماهنگی بهتری که به آن رسیده بودند خیلی بهتر از دیدار با قطربازی کردند و قاطعانه بردند.

وی با تاکید بر اینکه زمان کم برای تمرین با حضور کامل بازیکنان و عدم هماهنگی موردنیاز میان آنها از مواردی بود که به تیم ملی در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا لطمه زد، گفت: تیم ملی در حال پوست اندازی است. بازیکنانی مانند حامد حدادی که در زمان حضورشان مهره ای تاثیرگذار بودند، دیگر در ترکیب نیستند. پس لازم است به گونه ای بازی کنیم که جای خالی این نفرات کمتر احساس شود و این مستلزم ایجاد یکسری تغییرات فنی است که به مرور در حال اجرا شدن است.

اسلامی تصریح کرد: اجرای کامل این تغییرات در ترکیب تیم ملی زمان بَر است، به زمان بیشتری نیاز داریم تا پوست اندازی، اعمال تغییرات فنی و تاکتیک های جدیدی که به واسطه نبود نفراتی مانند حدادی اعمال می شود، به نتیجه برسد. در واقع تیم ملی ضعف عمده ندارد، فقط به زمان بیشتر نیاز دارد تا با تغییرات ایجاد هماهنگ شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه