آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

استقلال برد اما کلین‌شیت نکرد | اولین گل هوادار در لیگ جاری!



استقلال برد اما کلین‌شیت نکرد | اولین گل هوادار در لیگ جاری!

همشهری آنلاین- ساعتی بعد از بازی پرسپولیس در ورزشگاه تختی و پیروزی دیرهنگام این تیم مقابل چادرملو، دو تیم سپاهان و استقلال هم مقابل رقبای خود پیروز شدند تا هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی تیم‌های مدعی ادامه پیدا کند. حالا از جمع 4تیم مدعی 3تیم توانسته‌اند بر رقبای خود پیروز شوند و فقط تراکتور باقی مانده که امروز در زمین خودش میزبان فولاد خواهد بود. اگر تراکتور هم بتواند با غلبه بر تیم یحیی گل‌محمدی 3امتیاز را کسب کند، این اولین هفته از لیگ جاری خواهد بود که در آن هر 4تیم مدعی حریفان خود را شکست می‌دهند.

مورایس به مسیر برگشت

سپاهان بعد از برد پرگل و روحیه‌بخش مقابل استقلال تاجیکستان با روحیه‌ای بالا به لیگ برتر بازگشت و در زمین استقلال خوزستان مقابل این تیم قرار گرفت. تیم مورایس بعد از 4برد ابتدایی در لیگ برتر، طی 2هفته گذشته فقط یک امتیاز در این لیگ گرفته بود و شرایط خوبی نداشت. اما بازی با تیم سختکوش استقلال خوزستان به نقطه‌ای برای اعاده حیثیت این تیم و بازگشتش به مسیر پیروزی در لیگ برتر تبدیل شد. سپاهان مسابقه را با ترکیبی جدید آغاز کرد و مورایس تغییراتی را در سیستم اولیه تیمش ایجاد کرده بود. برای اولین بار برایان دابو، انزونزی و کامارا به‌طور همزمان در ترکیب بودند و زردپوشان هر 3خارجی گران‌قیمت و باکیفیت خود را در کنار هم در زمین داشتند. یک تغییر بزرگ هم درون دروازه سپاهانی‌ها رخ داد و پیام نیازمند در آستانه اردوی تیم ملی نیمکت‌نشین شد تا نیما میرزازاد از دروازه محافظت کند. یک نکته جالب هم درباره تیم داوری این مسابقه وجود داشت؛ پیام حیدری که برای قضاوت این بازی انتخاب شده بود نتوانست خودش را به اهواز برساند و کمیته داوران در آخرین ساعت‌ها محمدحسین زاهدی‌فر را جایگزین او کرد. جالب‌تر اینکه کمک‌های زاهدی‌فر از همان استان میزبان انتخاب شدند تا بتوانند خودشان را به راحتی به اهواز برسانند. به هر حال سپاهان در نیمه اول با گل مهدی لیموچی که در دقیقه41 زده شد برنده به رختکن رفت. نیمه دوم نیز با وجود حملات دو تیم بدون گل سپری شد و زردپوشان با همین یک گل برنده بازی شدند. اتفاق مهم نیمه دوم در وقت‌های تلف‌شده رخ داد که برایان دابو توانست با یک شبیه‌سازی در محوطه جریمه حریف داور را گول بزند و یک پنالتی از او بگیرد. اما این پنالتی را کاوه رضایی به دست‌های احمد گوهری کوبید و نتیجه همان یک بر صفر باقی ماند.

شروع دلچسب، پایان تلخ

استقلال در اولین بازی‌اش بعد از دوران نکونام، مقابل تیمی قرار گرفته بود که بعد از 6بازی بدون پیروزی و بدون حتی یک گل زده در قعر جدول قرار داشت. جانشین جواد نکونام یعنی سهراب بختیاری‌زاده استقلال را با ترکیب حسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، محمدحسین مرادمند، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، گائل کاکوتا، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو به میدان فرستاد. آرش رضاوند روی نیمکت نشست و کاکوتا به ترکیب بازگشت تا با توجه به رفع مصدومیت بلانکو، خارجی‌های تیم همگی در ترکیب اصلی قرار بگیرند. در روزی که خانواده رافائل سیلوا هم در ورزشگاه حضور داشتند، اتفاقات مهم 20دقیقه ابتدایی مسابقه همگی به همین بازیکن برزیلی ربط داشتند. در دقایق ابتدایی توپ در محوطه جریمه استقلال به دست این مدافع خورد اما کمک‌داوران ویدیویی بعد از چک کردن صحنه رای به ادامه بازی دادند. در دقیقه17 در آن سوی میدان رامین رضاییان ضربه کرنر را کوتاه به ماشاریپوف پاس داد و این بازیکن نیز با یک سانتر دقیق به سیلوا فرصت داد تا با ضربه سر دروازه هوادار را باز کند. استقلال در دقایق بعدی نیمه اول هم می‌توانست توسط بلانکو، جلالی و ماشاریپوف به گل‌های بعدی برسد اما این موقعیت‌ها از دست رفت تا اینکه بالاخره در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول، روی اشتباه فاحش خط دفاعی هوادار این مهرداد محمدی بود که گل دوم را زد. برتری دو بر صفر در نیمه اول نتیجه خوب و قانع‌کننده‌ای برای استقلال بود که این بار به‌جای پیراهن آبی از پیراهن‌های سفیدرنگ زیبایی استفاده کرده بود. در نیمه دوم فعل‌وانفعالات بازی تا دقیقه90 حاصلی برای دو تیم نداشت و بازی همان دو بر صفر بود تا اینکه اتفاق خاص این نیمه در وقت‌های تلف‌شده اتفاق افتاد. روی یک توپ هوایی حسینی موفق به دفع توپ نشد و با مهاجم حریف برخورد کرد. در حالی که به نظر می‌رسید داور خطای مهاجم را اعلام کند بعد از بازبینی صحنه، خطای حسینی را اعلام کرد و ضربه پنالتی هم توسط مهدی گودرزی وارد دروازه شد. این گل خدشه‌ای به 3امتیاز استقلال وارد نکرد اما باعث شد این تیم بعد از 6بازی همچنان در حسرت یک کلین‌شیت باقی بماند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه