ورزشی > فوتبال، فوتسال

ابراهیم قاسمپور: تیم‌های ایرانی در کار گروهی ضعف دارند



ابراهیم قاسمپور: تیم‌های ایرانی در کار گروهی ضعف دارند

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس همچنان در سایه پیروزی در داربی قرار داشت که نتوانست پاختاکور را ببرد؟ اظهار کرد: نتیجه این بازی ارتباطی به بازی داربی نداشت. ما در زیرساخت‌ها، مدیریت و برنامه ریزی ضعف داریم و این ضعف مربوط به حالا نیست بلکه سالیان سال است که با چنین ضعفی روبرو هستیم. اگر با همین شرایط جلوی تیم‌های آسیایی قرار بگیریم نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد. همان طور که در سال‌های گذشته به خاطر این‌گونه ضعف‌ها روند موفقی نداشتیم و نتایج را واگذار کردیم.

وی افزود: در فوتبال آسیا ما ضعیف عمل کردیم اما سایر تیم‌ها خوب عمل کردند. بازیکنان ما از نظر انفرادی عملکرد موفق و تکنیک بالایی دارند اما در کار گروهی ضعف دارند که این ضعف در سطح تیم ملی نیز وجود دارد و اگر نتیجه‌ای در سطح آسیا حاصل می‌شود مقطعی است و به خاطر برنامه ریزی و مدیریت درست نیست.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال است که نتوانسته‌ایم جام ملت‌ها را ببریم اما کشوری مثل قطر دو دوره است که قهرمان می‌شود. این به آن معنی نیست که بازیکنان ما از نظر تکنیکی ضعیف هستند بلکه مدیریت و برنامه‌ریزی درست نداریم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا پرسپولیس در نیمه دوم بازی برابر پاختاکور افت کرد؟ افزود: تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور که نسبت به سایر تیم‌ها بازیکنان بهتری دارند در نوع و سبک بازی مشکل خاصی ندارند بلکه ضعف اصلی آنها در کار گروهی است که هنوز نتوانسته‌اند هماهنگی لازم را بین خود ایجاد کنند. بازیکنان ما در بازی انفرادی بهترین هستند اما در کار گروهی ضعف دارند.

قاسمپور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ضعف‌ تیم‌های بزرگ، جذب نکردن بازیکنان پایه است. چنین تیم‌هایی به جای اینکه با سرمایه گذاری روی تیم‌های پایه خود از وجود آنها در رده سنی بزرگسالان بهره ببرند به دنبال جذب بازیکن از سایر تیم‌ها هستند که شاید کارایی لازم را نداشته باشند.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال و پرسپولیس می‌توانند در لیگ نخبگان موفقیتی داشته باشند؟ اظهار کرد: کار سختی است. این تیم‌ها تا امروز هم نشان دادند که شرایط خوبی برابر تیم‌هایی که از امکانات و برنامه‌ریزی خوبی برخوردارند، نداشته‌اند. شاید شانسی و مقطعی نتیجه خوبی برای آنها حاصل شده اما این نتیجه نشان از مدیریت و برنامه‌ریزی درست نیست. چرا باید استقلال و پرسپولیس هر بار به دنبال برگزاری مسابقات خود در شهرهای مختلف باشند؟ این به خاطر نبود امکانات و مشکل در زیرساخت‌هاست. قطعا اگر زیرساخت درست باشد این دو تیم پرطرفدار نگرانی و دغدغه برای برگزاری مسابقات خود نخواهند داشت.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه