آخرین اخبار

آمار رونالدو مقابل ایران و ایرانی‌ها: ۴۵۰ دقیقه و ۱ گل!


به گزارش “ورزش سه”، هرچند استقلال در بازی هفته سوم خود در لیگ نخبگان آسیا با نتیجه ۱-۰ مغلوب النصر عربستان شد اما طلسم ناکامی‌های کریستیانو رونالدو مقابل تیم‌های ایرانی همچنان پابرجا ماند.

رونالدو اولین بار در خردادماه سال ۱۳۸۵ و در جام جهانی۲۰۰۶ بود که مقابل تیم ملی کشورمان قرار گرفت. زمانی که تنها ۲۱ سال سن داشت و باشماره ۱۷ در ترکیب پرتغال پرستاره توانست در دقیقه ۸۰ بازی از روی نقطه پنالتی مقابل ابراهیم میرزا پور گلزنی کند.

آمار رونالدو مقابل ایران و ایرانی‌ها: ۴۵۰ دقیقه و ۱ گل!

از این بازی دوازده سال گذشت و بار دیگر دست تقدیر ایران و پرتغال را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم‌گروه کرد. این بار رونالدو به عنوان کاپیتان و با ۳۳ سال سن مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت.

2099459

آن بازی با تساوی ۱-۱ دو تیم به پایان رسید و برای رونالدو تبدیل به یکی از بدترین خاطرات او از جام‌های جهانی شد چرا که در دقیقه ۵۵ بازی و زمانی که می‌توانست از روی نقطه پنالتی اختلاف تیمش با ایران را دوبرابر کند، علیرضا بیرانوند با تشخیص عالی خود ضربه او را گرفت و در نهایت بازی با تساوی به پایان رسید.

سومین و چهارمین مصاف ستاره سابق رئال مادرید و منچستریونایتد برابر تیم‌های ایرانی به مسابقات باشگاهی و لیگ قهرمانان آسیا کشیده شد. دیداری که بین پرسپولیس و النصر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و رونالدو در پایان نود دقیقه حضور در زمین نتوانست مقابل سرخپوشان پایتخت گلزنی کند. هرچند که آن بازی در نهایت با برد ۲-۰ سعودی‌ها به پایان رسید.

2099455

بازی برگشت دو تیم نیز که با حضور ۸۰ دقیقه‌ای رونالدو در زمین و تعویض اجباری او بعد از برخورد شدید با بیرانوند همراه بود، در نهایت با تساوی بدون گل دو تیم در عربستان به پایان رسید تا رونالدو همچنان در حسرت گلزنی به علیرضا بیرانوند در سومین تقابلش با دروازه‌بان تیم ملی باقی بماند.

2099457

و در نهایت، مصاف استقلال و النصر تبدیل به پنجمین مصاف رونالدو مقابل تیم ملی و باشگاه‌های ایرانی شد که او این بار هم نتوانست با پیراهن شماره ۷ النصر برابر یک تیم ایرانی و در روز درخشش سیدحسین حسینی گلزنی کند.

2099456

اگرچه که تک گل النصر روی ریباند ضربه سر رونالدو به ثمر رسید اما با احتساب این بازی، کریستیانو رونالدو در پنج تقابل با تیم ملی و استقلال و پرسپولیس، تنها موفق به زدن یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی شده است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه