سایر ورزش ها

آمادگی ۷۵ تنیسور خارجی برای حضور در ایران



به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، داوود عزیزی از میزبانی مجدد ایران و حضور تنیسورهای خارجی در تهران گفت و افزود: در این مسابقات که مرحله پیش مقدماتی آن از فردا آغاز می‌شود تنیسورهای کشورمان شانس خود را برای حضور در مراحل بعدی امتحان خواهند و خود در چالش جدیدی قرار می‌دهند تا سطح آمادگی شان مشخص شود.

وی ادامه داد: فدراسیون تنیس برای گرفتن این میزبانی‌ها تلاش بسیاری کرده و با تعاملاتی که با ITF داشتیم در نهایت موفق شدیم بعد از ۸ سال دو میزبانی را در کمتر از سه ماه به نام ایران ثبت کنیم که اتفاق بزرگی بود، این یک فرصت برای تنیسورهای ایرانی است که با توجه به افزایش هزینه‌های سفر و حضور در مسابقات در این مسابقات شرکت کنند تا سطح توانایی‌های خود را محک بزنند.

رئیس فدراسیون تنیس به کشورهای شرکت کننده در این رویداد اشاره کرد و افزود: تا امروز کشورهای رومانی، فرانسه، آلمان، روسیه، هند، الجزایر، برزیل، لهستان، ایتالیا، آمریکا، آرژانتین، سوئد، ژاپن، اکراین، جمهوری چک، انگلیس، بلاروس، اردن، آفریقای جنوبی و بلغارستان برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده و درخواست ویزا داده‌اند، البته تنیسورهای ترکیه نیز در فهرست هستند که امیدواریم میزبان خوبی برای قهرمانان تنیس جهان باشیم.

عزیزی به مسابقات تور تنیس مردان در اسفندماه سال قبل اشاره کرد و گفت: این رویداد را پس از سال‌ها میزبانی کردیم که ۱۱۰ تنیسور خارجی به جزیره کیش آمدند و طی دو هفته رقابت‌های جذاب و تماشایی را در کنار تنیسورهای ایرانی به نمایش گذاشتند که این امر موجب ارتقای رنکینگ ورزشکاران کشورمان شد و در این میزبانی نیز بازهم شاهد همین اتفاق خواهیم بود.

او تاکید کرد: در مسابقات کیش سینا مقیمی تنیسور کشورمان موفق شد تا ۱۶ تنیسور برتر این مسابقات خود را بالا بکشد و با تداوم این چنین رویدادهایی به دنبال آن هستیم تا این فرصت را برای سایر قهرمانان کشورمان نیز مهیا کنیم چرا که تنیس ظرفیت‌های بالایی دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

گفتنی است رقابت‌های فیوچرز از فردا دهم خردادماه با برگزاری مرحله پیش مقدماتی آغاز و از روز شنبه با مرحله مقدماتی پیگیری می‌شود. جدول اصلی این رویداد نیز از روز سه شنبه ۱۶ خرداد با رقابت تنیسورهای خارجی و داخلی ادامه می‌یابد.

پرونده مسابقات تور جهانی مردان هفته اول روز ۲۱ و هفته دوم روز ۲۸ خردادماه با معرفی نفرات برتر بسته خواهد شد.



منبع مهر

نوشته های مشابه