فوتبال و فوتسالورزش > فوتبال ایران

آغاز هیجان لیگ برتر در ۳ شهر/ طلسم رحمتی و هوادار شکسته می‌شود؟


به گزارش خبرنگار مهر، پس از اتمام مسابقات فیفادی که با یک تساوی و یک پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان و قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ همراه بود، رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر پس از وقفه‌ای ۱۱ روزه، امروز پنج شنبه ۲۶ مهر با انجام سه بازی در شهرهای یزد، قزوین و خوزستان آغاز می‌شود. دیدار تیم‌های سپاهان، تراکتور و پرسپولیس به دلیل حضور بازیکنان این سه تیم در تیم‌های ملی و پس از درخواست آنها به سازمان لیگ، در این هفته لغو شد.

شمس آذر – هوادار

دو تیم شمس آذر و هوادار در حالی رو در روی هم قرار می‌گیرند که هر دو تیم از شرایط خوبی در جدول رده بندی برخوردار نیستند. تیم هوادار با هدایت مهدی رحمتی تاکنون موفق به ثبت پیروزی در فصل بیست و چهارم نشده است و با ۳ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد و در سوی دیگر میدان، تیم شمس آذر در هفته هفتم و با شکست یک بر صفر مس رفسنجان موفق شد اولین پیروزی خود در فصل جدید لیگ برتر را جشن بگیرد و با ۶ امتیاز در مکان دوازدهم جدول قرار دارد. تیم هوادار هم در هفته هفتم موفق شد یک گل وارد دروازه استقلال تهران کند تا طلسم گل نزدن این تیم در فصل بیست و چهارم شکسته شود.

هر دو دیدار این تیم در فصل گذشته با برتری تیم هوادار به پایان رسید و رحمتی و شاگردانش امیدوارند که روند مثبت نتیجه‌گیری مقابل شمس آذر در بازی امروز آنها هم تکرار شود تا به اولین ۳ امتیاز فصل خود دست یابند. این دیدار از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار می‌شود.

آغاز هیجان لیگ برتر در ۳ شهر/ طلسم رحمتی و هوادار شکسته می‌شود؟

چادرملو – خیبر

هر دو تیم چادرملو و خیبر اولین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند. خیبری‌ها خیلی زود تصمیم به تغییر در رأس کادرفنی خود گرفتند و پس از پایان مسابقات هفته پنجم، رضا مهاجری از هدایت این تیم برکنار شد و جای خود را به «مارکو اورلیو» داد و او هم در این دو هفته یک تساوی و یک شکست را با خیبر تجربه کرده و به دنبال اولین پیروزی خود فصل است.

خیبر با ۶ و چادرملو با ۹ امتیاز به ترتیب در رده‌های یازدهم و هشتم جدول قرار دارند و ۳ امتیاز این بازی به هر دو تیم برای ارتقای جایگاه خود در جدول کمک می‌کند. این دو تیم در رقابت‌های لیگ دسته اول ۴ بار به مصاف هم رفتند که دو پیروزی سهم خیبر و دو بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسید و چادرملو هیچگاه موفق به کسب پیروزی مقابل خیبر نشده است.

این بازی از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار خواهد شد.

آغاز هیجان لیگ برتر در ۳ شهر/ طلسم رحمتی و هوادار شکسته می‌شود؟

استقلال خوزستان – مس

استقلال خوزستان و مس رفسنجان با دو شکست متوالی که در هفته‌های ششم و هفتم تجربه کرده‌اند امروز به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در ۷ هفته گذشته لیگ برتر تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده‌اند که استقلال خوزستان مقابل هم نام تهرانی خود بوده و مس هم موفق شد آلومینیوم را از پیش رو بردارد. استقلال خوزستان و مس ۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که دو پیروزی از آن استقلال خوزستان بوده و یک بار هم مسی‌ها موفق به شکست استقلال شده‌اند و یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

پس از جدایی محرم نویدکیا از هدایت تیم فوتبال مس، مسئولان این باشگاه امیرحسین پیروانی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرده‌اند و باید دید او در اولین تجربه نشستن روی نیمکت مس چه نتیجه‌ای را مقابل تیم سابق خود کسب خواهد کرد. پیروانی فصل گذشته و در نیم فصل اول به عنوان دستیار سیروس پورموسوی در استقلال خوزستان فعالیت می‌کرد. یکی دیگر از نکات این بازی را می‌توان به حضور سجاد شهباززاده مهاجم فصل گذشته مس رفسنجان در ترکیب استقلال خوزستان دانست که او مقابل هم تیمی‌های سابق خود قرار خواهد گرفت. باشگاه استقلال خوزستان هم در پوستر بازی تصویر شهباززاده را گذاشته تا به نوعی به مس رفسنجان کنایه زده باشد.

این بازی از ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.

آغاز هیجان لیگ برتر در ۳ شهر/ طلسم رحمتی و هوادار شکسته می‌شود؟
تصویری از سجاد شهباززاده در پوستر استقلال خوزستان برای دیدار با مس رفسنجان

برنامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر

جمعه ۲۷ مهر

* استقلال تهران – ذوب آهن – ساعت: ۱۸:۳۰

یکشنبه ۲۹ مهر

* آلومینیوم – فولاد – ساعت: ۱۸:۱۵

آغاز هیجان لیگ برتر در ۳ شهر/ طلسم رحمتی و هوادار شکسته می‌شود؟
جدول لیگ برتر فوتبال ایران پیش از آغاز دیدارهای هفته هشتم

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه