اقتصادی > تولید و تجارت

آخرین وضعیت باغ گیاهشناسی نوشهر



به گزارش ایسنا، سید مجتبی خیام نکویی در نشست خبری که در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد در پاسخ به چرایی تخریب باغ گیاهشناسی نوشهر، گفت: تفاهم نامه ای با شهرداری نوشهر منعقد شده بود که متاسفانه به آن عمل نکردند و ما نیز از آنها شکایت کردیم. دستور توقف تخریب داده شد، اما مجددا این تخریب از سر گرفته شد.

وی افزود: موضوع را به وزارت کشور و نهادهای مربوطه اعلام کردیم و از شهرداری شهر مذکور نیز درخواست کردیم به تعهدات خود عمل کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه برخی شهرستان‌ها و استان‌ها بدون توجه به مسائل کلان کشور اقدامات مرتبط با خود را انجام می‌دهند و دست به تخریب می زنند.

وی ادامه داد: پیگیر این موضوع هستیم زیرا معتقدیم باغ‌های گیاهشناسی ذخایر ارزشمندی در کشور هستند و باید از آنها حفاظت ‌کرد.

 خیام نکویی همچنین به باغ گیاهشناسی ملی نیز اشاره کرد و گفت: در مورد باغ گیاهشناسی ملی با رئیس جمهور صحبت‌هایی شد و ایشان در تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته در باغ حضور یافتند و به شهردار و رئیس شورای شهر دستور توقف دادند که ساخت نیز متوقف شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تاکنون نیز با پیگیری ها و دستور مشخص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری توقف ساخت تا ۵ طبقه داده شده است.

ادامه دارد…

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا