دسته‌بندی نشده

آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان



به گزارش ایسنا، صنایع بسیاری با توسعه فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی دچار تحول شده‌اند که حوزه بهداشت و سلامت هم از این دسته هستند. درحال حاضر رایج‌ترین نقش هوش مصنوعی در پزشکی، پشتیبانی تصمیم‌گیری بالینی و تجزیه و تحلیل تصویربرداری است. ابزارهای پشتیبانی تصمیم بالینی به ارائه‌دهندگان خدمات سلامت کمک می‌کند تا با فراهم کردن دسترسی سریع به اطلاعات، تصمیم‌گیری کنند.

در این طرح پژوهشی، مجری ابتدا به پردازش داده‌ و بررسی انواع مدل هوش مصنوعی تشخیص بیماری دندان مبتنی بر تصویر و سپس با ایجاد مدل هوش مصنوعی به اعتبارسنجی و رفع خطای مدل می‌پردازد تا در نهایت خروجی پژوهش، مدل هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص بیماری‌های دهان و دندان با استفاده از تصاویر OPG با دقت ۹۰ درصد باشد. از جمله بیماری‌های مدنظر برای توسعه مدل می‌توان به RFC، amalgam filling، amalgam and post، Distal Caries اشاره کرد. 

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا روز چهارشنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ پروپوزال و پیشنهادهای خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه