آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

آتش‌بازی بارسا با تلفات – همشهری آنلاین



آتش‌بازی بارسا با تلفات – همشهری آنلاین

به گزارش همشهری‌آنلاین، ششمین برد پیاپی تیم هانسی فلیک در لالیگا در زمین ویارئال ثبت شد؛ باز هم با یک برد پرگل ۵بر یک برای بارسلونا اما شیرینی این پیروزی بزرگ را تلخی مصدومیت شدید تراشتگن تلخ کرد. دروازه‌بان آلمانی که اخیرا مورد انتقاد هم قرار داشت، در بازی با ویارئال به‌شدت آسیب دید و با چشمانی اشکبار زمین بازی را ترک کرد. صحنه به‌قدری تلخ بود که کورتوا، دروازه‌بان رئال‌مادرید و تیم رقیب دلش برای همتای آلمانی‌اش سوخت و پیامی امیدبخش خطاب به او نوشت. گفته می‌شود گلر باتجربه آلمانی دچار پارگی رباط صلیبی شده است.

تازه اوضاع داشت برای تراشتگن خوب پیش می‌رفت، چون همین یک‌ ماه پیش مانوئل نویر اعلام کرد که از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرده است ولی حالا جانشین اصلی نویر هم ۷تا ۹ماه باید خانه‌نشین باشد؛ احتمالا تا پایان ‌ماه آوریل یا شاید پایان فصل، همان اتفاقی که فصل پیش برای کورتوا افتاد. تاندون پتلار زانوی او آسیب‌ دیده و جراحی می‌تواند تراشتگن را مدتی طولانی از میادین دور کند.

خبر خوب برای باشگاه این است که با این مصدومیت طولانی‌مدت تراشتگن، لاپورتا می‌تواند یک بازیکن جایگزین بگیرد. طبق قانون لالیگا اگر مصدومیت بازیکنی ۴ماه یا بیشتر طول بکشد، باشگاه می‌تواند خارج از پنجره نقل‌وانتقالاتی، یک بازیکن به خدمت بگیرد. لاپورتا اخیرا از همین تبصره برای ثبت قرارداد دنی اولمو به جای کریستنسن استفاده کرده بود. پیش از این هم اتفاق مشابهی در مورد جذب مارتین بریتویت رخ داد؛ زمانی که معلوم شد عثمان دمبله مصدومیتی طولانی دارد. بعد از مصدومیت تراشتگن، شزنی توسط یک پیج به بارسا لینک شده. دروازه‌بان لهستانی به‌تازگی از یوونتوس و فوتبال خداحافظی کرده بود. آلوارو والس هم جزو گزینه‌هاست، او این فصل بعد از سیلسن، دروازه‌بان دوم لاس‌پالماس است. مدیریت باشگاه‌ گزینه‌های آزاد را بررسی می‌کند و اگر گزینه جذابی نباشد نیم‌فصل به‌دنبال یک دروازه‌بان دیگر می‌رود.

بازی در لاسرامیکا برای بلوگرانا دشوار نیست. آنها هر ۶سفر آخر خود را به این ورزشگاه با برد تجربه کرده‌اند؛ ۴بر یک (فصل ۲۰-۲۰۱۹)، ۲بر یک(فصل ۲۱-۲۰۲۰)، ۳بر یک (فصل ۲۲-۲۰۲۱)، یک بر صفر (فصل ۲۳-۲۰۲۲)، ۴بر ۳(فصل ۲۴-۲۰۲۳) و ۵بر یک(فصل ۲۵-۲۰۲۴).

۳۹۲روز قبل یعنی ۵شهریور۱۴۰۲لامین یامال ۱۵ساله که برای نخستین بار برای بارسلونا فیکس شده بود، توانست در همین ورزشگاه تاریخ‌سازی کند و نخستین بازی رسمی‌اش را با یک پاس‌گل، ۲ضربه به دیرک و ۳دریبل موفق جشن بگیرد. یامال این بار هم درخشید. آمار مثلث هجومی بارسا در این فصل لالیگا: لواندوفسکی ۶بازی، ۶گل و ۲پاس‌گل، یامال ۶بازی، ۳گل و ۵پاس‌گل، رافینیا ۶بازی، ۵گل و ۲پاس‌گل. مثلث LYR شامل لوا، یامال و رافینیا روی ۲۳گل تأثیرگذار بوده‌اند.

آخرین باری که بارسایی‌ها ۶بازی ابتدایی فصل را پیروز شدند، فصل ۱۸-۲۰۱۷تحت هدایت ارنستو والورده بود. بارسلونا این فصل فقط ۲بار به موناکو باخته.

آمار جانشین تراشتگن اصلا خوب نیست. ایناکی پنیا فصل ۲۳-۲۰۲۲ ۵ بازی برای بارسلونا انجام داد با ۷گل خورده و یک کلین‌شیت. او فصل قبل در ۱۷بازی ‌آمار ۳۲گل خورده و ۳کلین شیت و این فصل هم یک بازی برای بارسا انجام داده و کلین‌شیت کرده. در مجموع پنیا در ۲۳‌بازی، ۳۹‌گل خورده دارد با ۵‌کلین شیت.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه