آخرین اخبار

آتالانتا 0-0 آرسنال: آرتتا این امتیاز را مدیون رایاست!


به گزارش “ورزش سه”، آرسنال در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی آتالانتا به میدان رفت و این بازی که از سوی هر دو تیم با احتیاط زیادی دنبال می‌شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

آرسنال بازی را هجومی آغاز کرد و آتالانتا که عقب نشسته بود به ضدحملات چشم داشت. در دقیقه 5 آرسنال به گلزنی نزدیک بود که ضربه سر دکلان رایس با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

آتالانتا 0-0 آرسنال: آرتتا این امتیاز را مدیون رایاست!

توپچی‌ها تا نزدیکی محوطه جریمه خوب پیش می‌رفتند اما برنامه‌های گلزنی آن‌ها به خوبی پیش نمی‌رفت. مارکو کارنسکی در دقیقه 14 موفق شد ضربه ایستگاهی بوکایو ساکا را به خوبی مهار کند.

بازی توسط دو تیم متعادل پیش می‌رفت و این بیشتر آرسنال بود که با کنترل مالکیت توپ تلاش می‌کرد تا راهی برای گلزنی پیدا کند. در دقیقه 25 متئو رتگی فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او با چهارچوب دروازه آرسنال فاصله زیادی داشت.

2083647

نیمه اول بازی اتفاقات خاصی نداشت و هر چه به دقایق پایانی نزدیک می‌شد برنامه‌های تاکتیکی آرسنال پیش نمی‌رود چون آتالانتا میل زیادی به گلزنی و ایجاد حملات نداشت. با این وجود نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

آتالانتا نیمه دوم را متفاوت شروع کرد و خیلی زود به فرصتی خوب برای گلزنی رسید. ادرسون پس از نفوذ به محوطه جریمه آرسنال به گلزنی نزدیک بود که با خطای توماس پارتی روی زمین افتاد و داور برای تصمیم‌گیری از VAR استفاده کرد.

2083648

پس از تشخیص سیستم کمک داور ویدیویی، ضربه پنالتی رتگی در دقیقه 51 ابتدا توسط داوید رایا مهار شد و سپس ضربه سر این بازیکن را هم رایا دور کرد تا دروازه‌اش را نجات داده و تاثیر زیادی در نتیجه بازی داشته باشد.

بازی در نیمه دوم هم به نفع آرسنال دنبال نمی‌شد و میکل آرتتا تصمیم گرفت لئاندرو تروسارد و جورجینیو را در دقیقه 58 به بازی اضافه کرد. خوان کوادرادو که به تازگی وارد زمین شده بود، در دقیقه 67 ضربه‌ای دیدنی را به سمت دروازه آرسنال فرستاد که با فاصله بسیار کم از بالای تیرک افقی به بیرون رفت.

بازی در نیمه دوم کمتر از نیمه اول جذابیت و سرعت داشت و دو تیم متعادل کار را دنبال می‌کردند تا در دقیقه 73 رحیم استرلینگ و ریکاردو کالافیوری به ترکیب آرسنال اضافه شدند.

2083649

استرلینگ در دقیقه 77 فرصت گلزنی عالی در موقعیت‌ تک به تک با دروازه‌بان داشت اما ضربه او با فاصله بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت تا نتیجه بازی همچنان بدون تغییر بماند.

عملکرد آرسنال در نیمه دوم به شدت افت داشت و شاگردان آرتتا برخلاف انتظارات نمی‌توانستند با غلبه بر برنامه‌های دفاعی حریف راهی برای گلزنی پیدا کرده و در مقابل جان پیه‌‌رو گاسپرینی که از این روند رضایت داشت تیمش را به خوبی مدیریت کرد.

بازی در دقایق پایانی هم موقعیت خاصی نداشت و این دیدار که در کل لحظات هیجان‌انگیز کمی داشت، با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هر دو تیم به یک امتیاز دست پیدا کنند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه