آخرین اخبار

آبی در وضعیت قرمز



آبی در وضعیت قرمز

اوسراسر روزهای گذشته را صرف این کرد که تیمش را از لحاظ روحی و روانی تقویت کند و امیدوارانه به لرستان رفت اما در پایان شبی سخت، آنچنان به بازیکنانش تاخت که رسانه‌ها را حیرت‌زده کرد. اگر هر مربی دیگری جای او بود، با توجه به سرمایه فعلی، پشت بازیکنان در می‌آمد و مراعات می‌کرد اما پیتسو همین ابتدای کار رودربایستی را کنار گذاشت و چنین جملاتی به زبان آورد.

هرگز تابه حال تیمی این قدر ناتوان ومستاصل در زمین ندیده بودم. شاید هنوز بازیکنان استقلال در باد این اسم بزرگ (با اشاره به لوگوی استقلال) این باشگاه خوابیده‌اند، اما عملکرد آنها با بزرگی این لوگو و اسم همخوانی ندارد.
 
مربی اول و دوم، استقلال را ترک کردند.من نفر سوم هستم و آیا من نیز باید بروم و نفر بعدی بیاید؟
 
خواسته بازیکنان استقلال چیست؟ آیا آنها می‌خواهند هر روز سرمربی تیم عوض شود؟
 
بازیکنان خیبر بودند که روحیه مبارزه‌طلبی و برتری‌جویی داشتند.
 
آیا این استقلال است؟ آیا بازیکنان استقلال این‌گونه هستند؟
 
شاید این لباس برای برخی بازیکنان، بزرگ یا به فارسی گشاد باشد.
 
باید دید آیا ستاره‌های استقلال فقط به فکر رقم قرارداد و آسایش خود هستند یا قصد دارند تغییر در شرایط به وجود بیاورند؟
 
این فرهنگ مناسب استقلال نیست و این وضعیت باید تغییر کند.

جواد نکونام هم در اوج شکست‌ها، حتی بعد از دربی چنین جملاتی را به زبان نیاورد. شاید به این دلیل که می‌دانست بازیکنان استقلال چه روحیه‌ای دارند. شاید هم اشتباه کرده بود.دیروز یکی ازبازیکنان استقلال گفت:«وقتش بود بعضی‌ها تلنگری بخورند. هواداربدبخت چه گناهی کرده؟!»قدرت هجومی استقلال فروکش کرده و درمقابل، به شدت درخط دفاعی ضعف دارد. آن بازیکن استقلال یک دلیل واضح برای این ضعف‌هادارد:«ضعف بدنی.ما دراردوی ترکیه تمرینات سبکی داشتیم واصلا شبیه به تمرینات بدنسازی نبود.مربی بدنسازنداشتیم وشاید به همین دلیل بود.خودما تعجب کردیم چرا اینقدر فشار تمرینات کم است.» 
بازیکنان در نیمه دوم نفس ندارند و ماسیمانه به این موضوع آگاه است ولی دوست نداشت در کنفرانس خود علیه کادر فنی قبلی چیزی بگوید چون دو دستیار نکونام کنارش هستند. بعضی بازیکنان گلایه داشتند که او می‌توانست به این موضوع هم اشاره کند و تنها علیه آنها حرف نزند ولی ماسیمانه آنها را سیبل کرده است. پیستو بعد از مسابقه دست به کار جالبی زد. خودش لب خط ایستاد و به بازیکنان دستور داد به جای سوژه دادن به عکاس‌ها سریعا به رختکن بروند. اتفاقات اصلی در آنجا رقم خورد، وقتی او در رختکن گرد و خاک کرد. شدت عصبانیت ماسیمانه از اشتباهات بازیکنان به قدری بود که رامین رضائیان هم در امان نماند. او روی گل اول حریف می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد و حداقل سیدحسین حسینی را به اشتباه نیاندازد. وقتی رامین قصد داشت چند کلامی حرف بزند،ماسیمانه چنان سر او دادو بیدادکرد که حساب کاردست همه آمد. پیتسو حتی بعضی از بازیکنان نامی را به شدت تهدیدکرد که اگر با همه وجود بازی نکنند، نیمکت‌نشین خواهند شد. در بین پیشکسوتان استقلال هم سیاوش اکبرپور حمله تندی به بازیکنان این تیم داشت و آنها را«بی‌غیرت»خطاب کرد. اوهمچنین به انتقاد از جواد نکونام پرداخت و نوشت:«آقای خاص خجالت‌آور تیم بسته.» اکبرپور درباره بازیکنان هم با عصبانیت نوشت:«یک مشت بی‌غیرت بنجل. بدبخت من هوادار. تا نیم فصل، حداقل ۱۰ تا از این بی‌غیرت‌ها باید بروند. یکم خجالت بکشید.»

کاکوتا مثل کارمندان استقلال!
درحالی که گائل کاکوتا در بازی با خیبر نسبت به اکثر بازیکنان بهتر بود و چند حرکت خطرناک انجام داد، ادموند اختر به او حمله تندی داشت.مهاجم اسبق استقلال گفت: «کاکوتا ۵۰میلیارد ازاستقلال گرفته است،ولی هیچ فرقی باکارمندان باشگاه استقلال که ۲۰ میلیون تومان می‌گیرند ندارد، چون کارمندان هم مثل او نمی‌توانند بازی کنند! بلانکو چطور؟ او با آرمان رمضانی چه فرقی دارد؟» اختر همچنین تائید کرد که ماسیمانه به رامین رضائیان در رختکن حمله لفظی کرد: «موسیمانه به بازیکنی حمله کرده که قراردادش ۶۰ میلیارد است و ۳۵ میلیارد هم در ابتدای فصل گرفته است، او نمی‌داند وقتی به بازیکنان حمله می‌کند همان‌ها می‌توانند کاری کنند که او تا دو هفته دیگر از استقلال برود.»

تنبیه بازیکنان
پیتسو ماسیمانه به روش خودش بازیکنان این تیم را تنبیه کرد.همیشه بعد ازبازی‌ها، بازیکنان اصلی ریکاوری می‌کنندو ذخیره‌ها تمرین اما با تصمیم ماسیمانه آبی‌ها دیروز تمرین کردند و استراحتی نداشتند. او معتقد است بازیکنان به لحاظ بدنی عقب هستند و باید هر چه سریعتر به مرز آمادگی برسند.

درگیری لفظی در فرودگاه
بعد از بازی اتفاقات دیگری هم رخ داد.در بازگشت به تهران، یکی ازهواداران استقلال در فرودگاه با سهراب بختیاری‌زاده درگیری لفظی پیدا کرد. این خبر از سوی ایمان عالمی سرپرست هم تائید شد: «یک نفر به سهراب بختیاری‌زاده توهین کرد و او هم جوابش را داد. بعد از آن هم بختیاری‌زاده محل را ترک کرد. اصلا درگیری درکار نبود. برخی به دنبال شلوغ کردن و حاشیه‌سازی هستند. هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند و جز حاشیه‌سازی چیز دیگری برای استقلال ندارند.» 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه