آخرین اخبار

هیات مدیره بارفتن گل‌محمدی مخالفت کرد


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، رضا درویش درباره نتیجه جلسه هیئت مدیره پرسپولیس اظهار داشت: جلسه امروز در مورد نامه‌ای بود که یحیی گل‌محمدی فرستاده و مصاحبه‌ای که داشته بود. البته از قبل قرار این جلسه گذاشته شده بود، اما اعضای هیئت مدیره متفق‌القول مخالفت‌شان را با نامه فسخ قرارداد گل‌محمدی اعلام کردند و ایشان همچنان به‌عنوان سرمربی کارش را ادامه می‌دهد. یکی از دلایل فسخ قرارداد گل‌محمدی که درخواست به حق بازیکنان تیم هم هست، دیرکرد آپشن‌هاست. می‌دانید که سوای آپشن‌های قهرمانی، اکثر بازیکنان آپشن‌های دیگر هم داشتند که محقق نشده است. هیئت مدیره بر آن شد تا هرچه زودتر منابع مالی را مشخص کند. ما از روز پنجشنبه هم درخواستی از سازمان خصوصی‌سازی داشتیم که یک جلسه فوق‌العاده برگزار شود و امشب هم قرار است یک جلسه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از منابعی که داریم بهره ببریم تا گوشه‌ای از آپشن‌ها را پرداخت کنیم و اعضای تیم از آن بتوانند بهره ببرند.

خواسته گل‌محمدی و بازیکنان به حق است، اما هنوز به منابع مالی دسترسی پیدا نکردیم
وی در واکنش به اینکه گل‌محمدی گفته بود بار‌ها اخطار داده بودم و از این موضوع ناراحت بود که ترتیب اثری به اخطارهایش داده نشده است، گفت: او چندین بار با من صحبت کرد، اما ما باید به منابع مالی دست پیدا می‌کردیم تا بتوانیم تأمین کنیم. ما قبل از بازی با گل‌گهر نیز با هم صحبت کردیم و گل‌محمدی گفت که بعد از بازی دوباره نوتیس می‌دهم. من به او گفتم که درخواست شما و بازیکنان به حق است، ولی بحث بر این است که ما هنوز به منابع مالی دسترسی پیدا نکردیم تا بتوانیم خواسته‌های شما را محقق کنیم. بازیکنان تیم هم درخواست داشتند و روز جمعه که با آن‌ها نشست داشتیم در این مورد صحبت کردیم. معضل اقتصادی تیم یک مشکلی است که باید به شکلی موانع آن برطرف شود. یک تیمی با این پتانسیل حتماً باید مجاری دیگری داشته باشد تا منابع مالی را تأمین کند. تیمی در دنیا وجود دارد که با یک پیراهن بتواند منابع مالی تیمش را تأمین کند؟! ما که پخش تلویزیونی نداریم، تبلیغات دور زمین را هم که به ما نمی‌دهند. چندین بازی ما هم که بدون تماشاگر بود. معدن و صنعت هم که نداریم. ما از چه منبعی باید پول تأمین کنیم، غیر از فضا‌هایی که در اختیار داریم که مهمترین آن پیراهن است. مابقی آنهم کارگروه اقتصادی است که در پی آن است تا از راه‌های دیگر منابع مالی را تأمین کند.

آرامش پرسپولیس را بر نمی‌تابند و دنبال حاشیه‌سازی هستند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه غیبت‌های گل‌محمدی به دلیل عدم تمدید قرارداد او بوده است، تأکید کرد: این مسائل همه شایعه است. تیم‌هایی که با ما مخالف هستند دنبال این هستند که فضا و حاشیه‌های خودشان را پوشش دهند. مربی بزرگی مثل گل‌محمدی به نظر شما دنبال تمدید قرارداد است؟! یک تیم را به من نشان دهید که در هفته چهارم برای سال آینده دنبال تمدید باشد. وقتی پرسپولیس این همه قهرمانی به دست آورد آرامش این تیم را برنمی‌تابند و دنبال حاشیه‌سازی هستند. بعضی از رقبا وقتی برای تیم ما حاشیه درست شود از تیم آن‌ها خبری بیرون نمی‌آید و حاشیه‌ای ندارند. الان ۱۶ تیم لیگ برتری و چند تیم لیگ یکی داریم آیا در یک تیم می‌بینید که کسی در پی بحث تمدید قرارداد باشد. عده زیادی دنبال این می‌گردند که ببینند چیزی پیدا می‌کنند تا حرفی و حاشیه‌ای درست شود.

عملیاتی شدن طرح‌های کارگروه اقتصادی ما حداقل ۶ ماه زمان می‌برد
درویش راجع به اینکه یکی از انتقاد‌های گل‌محمدی این موضوع بود که اعضای اقتصادی که در هیئت مدیره پرسپولیس حاضر هستند کارایی آنچنانی ندارند، تصریح کرد: برای اینکه یک بستر اقتصادی درست کنیم و درآمدزایی داشته باشیم، اینطور نیست که همین الان رنگ سفید را قرمز می‌کنیم. برای درآمد‌های پایدار باید دنبال راه‌های مختلف برویم تا درآمدی پایدار داشته باشیم. مسئولان ذیربط بیشتر باید فکر کنند که ما چطور کار کنیم. فرق ما با تیم‌های دیگر این است که وقتی تیمی ۳۰ تا ۴۰ میلیون هوادار دارد و نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند، بالطبع مسئولان مملکتی باید درآمد‌های پایداری برای آن در نظر بگیرند، فقط برای ما نه، گرفتارتر از ما استقلال است، آن‌ها هم اوضاع‌شان بد است و مدیران‌شان نقد می‌کنند. ما یک کارگروه بسیار مبرز و خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی داده است، ولی برای اینکه عملیاتی شود حداقل شش ماه تا یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از گوشه‌ای از آن بهره ببریم.

وقتی توانایی پرداخت پول ناهار تیم را نداریم، چطور درباره پرداخت آپشن‌ها صحبت می‌کنند؟!
«سرمربی پرسپولیس روز گذشته از قطع ناهار بازیکنان این تیم بعد از تنش‌های به وجود آمده، انتقاد کرده بود.»، وی در این مورد هم به خبرنگاران گفت: وقتی می‌گوییم از نظر مالی وضعیت بغرنجی داریم و توانایی پرداخت پول ناهار تیم را نداریم چطور انتظار دارند که آپشن‌ها را پرداخت کنیم و درخواست می‌دهند که اگر تا فردا آپشن‌ها را ندهید مشکل به وجود می‌آید؟! ما هم این را می‌گوییم و این موضوع در جهت صحبت‌های ماست. وضعیت اقتصادی در باشگاه خراب است و ما وارث بدهی‌های گذشته بوده‌ایم. برای مثال شاید نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی‌های گذشته را دادیم که ربطی به ما نداشت و در صورت‌های مالی ما نبود و رفته بودند حکم گرفته بودند و حساب‌های ما خالی شده بود. اگر این بدهی‌ها نبود شاید ما مشکلی نداشتیم و کل آپشن‌هایی که ما بدهکار هستیم شاید ۶۰ تا ۷۰ میلیارد باشد. در حال حاضر فضایی را می‌خواهیم آماده کنیم تا پولی را فراهم کنیم و قسمتی از آپشن‌ها را بدهیم تا تیم پس از بازی با پیکان برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

در باشگاه پولی نبوده است تا بتوانیم آپشن‌ها را پرداخت کنیم
درویش در واکنش به این موضوع که گل‌محمدی از این موضوع ناراحت بود که باشگاه به اخطار‌های او بی‌تفاوت بوده است، یادآور شد: من خودم با او صحبت کردم، چند روز پیش هم بعد از نوتیس اول او به دفتر من آمد و صحبت کردیم. او منظورش این است که چرا عملی انجام نشده است. ما به او گفتیم نامه دادی و ما باید آپشن‌ها را پرداخت کنیم، اما به او متذکر شدیم که یک زمانی باشگاه پول دارد و اهم و فی‌الاهم می‌کند، در صورتی که در باشگاه پولی نبوده است تا بتوانیم آپشن‌ها را پرداخت کنیم و در این شرایط کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم. باید یک فرصتی داده می‌شد تا این منابع مالی تأمین و آپشن‌ها پرداخت شود.

دلایل عدم حضور گل‌محمدی در نشست هیئت مدیره پرسپولیس
«کدام یک از اعضای هیئت مدیره در جلسه هیئت مدیره حاضر شدند و قرار بود گل‌محمدی در این جلسه شرکت کند، اما این اتفاق نیفتاد.»، درویش در این مورد هم گفت: تمام اعضای هیئت مدیره حضور داشتند. گل‌محمدی درخواست‌ها را داده و ساعت ۱۰ صبح هم تمرین داشتند. گفتند ما درخواست‌مان را دادیم و نتایج‌تان را به ما اعلام کنید.

گل‌محمدی برای پرسپولیس است و همین جا می‌ماند و جایی نمی‌رود
وی در پاسخ به این پرسش که «اگر گل‌محمدی اصرار به جدایی داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟»، عنوان کرد: گل محمدی دست خودش نیست! او برای پرسپولیس است و همین جا می‌ماند و جایی نمی‌رود.

فکر می‌کردیم مثل تیم رقیب‌مان می‌توانیم از پول‌مان در سپرده بانکی برداریم
مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه گل‌محمدی عنوان کرده اگر باشگاه پول نداشته چرا قرارداد بسته است، گفت: درست می‌گویند. ما فکر می‌کردیم مثل تیم رقیب‌مان می‌توانیم از پول‌مان در سپرده بانکی برداریم. قول داده بودیم قبل از شروع فصل از آن پول بدهیم. یک پولی هم در حساب داشتیم که به یکباره حکم علیه‌مان گرفتند و از حساب‌مان پول را برداشتند. اختیار این هم دست ما نبود.

گل‌محمدی بیشتر از این ناراحت است که نتوانست مشکل بازیکنان را حل کند
درویش در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد گل‌محمدی اجازه جدایی به او را می‌دهد، تصریح کرد: خیر! ناراحتی گل‌محمدی بیشتر بابت این است که پرداخت‌ها قرار بود اول فصل انجام شود و بعد هم چند بازیکن به او مراجعه کردند و گرفتاری مالی داشتند. او هم بیشتر از این ناراحت است که نتوانست مشکل بازیکنان را حل کند. دوست داریم بستری فراهم شود تا مشکلات مالی برطرف شود. یک جرائمی هم فصل گذشته برای تیم در نظر گرفته بودند که با پیشنهاد هیئت مدیره همه جرائم گذشته بخشیده شد.

گفتند وقتی تیم اینقدر آپشن دارد، نباید بابت هر برد پاداش داد
وی درباره نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه باشگاه‌ها یا باید پاداش بدهند یا آپشن، گفت: یک نامه‌ای دادند که وقتی تیم اینقدر آپشن دارد، نباید بابت هر برد پاداش داد. ما در حال صحبت هستیم تا این موضوع را حل کنیم. بازیکنان هم سر این موضوع بحثی ندارد، چون مبلغش زیاد است.

با رونق گرفتن فضای اقتصادی، فضای اسپانسری هم رونق خواهد گرفت
«گل‌محمدی معتقد بود رقم قرارداد با اسپانسر این فصل باشگاه همان مبلغ سه سال پیش است!»، مدیرعامل پرسپولیس راجع به این اظهارنظر گل‌محمدی نیز گفت: او احتمالاً زیاد مطلع نیست. این حرف‌های فضای مجازی و رسانه‌ای است و او جایی خوانده است. اولاً آن شرکت سال‌های قبل، همه فضا‌های تبلیغاتی باشگاه را گرفته بود، لباس و بلیت‌فروشی و دور زمین. درآمد ما الان خیلی بیشتر از آن زمان است. ضمن اینکه همان شرکت بعد‌ها اعلام کرد با ۶۰، ۷۰ میلیارد بدهی قراردادش را فسخ کرد و رفت. بعد هم یک مدیری اعلام کرد من ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد آوردم، بعد که ما آمدیم فکر کنم ۱۵ میلیارد فقط گرفتیم! گفتن تا عملیاتی شدن خیلی فاصله است. ضمن اینکه در جامعه هم خیلی از شرکت‌ها کمتر شده و مبالغ پایین آمده است. ان‌شاءالله با رونق گرفتن فضای اقتصادی، فضای اسپانسری هم رونق خواهد گرفت.

می‌خواهند با حاشیه‌سازی برای پرسپولیس، صدای حاشیه تیم‌های دیگر شنیده نشود
درویش در مورد شایعه مذاکره پرسپولیس با یک مربی آلمانی، گفت: بساط شایعه فراهم است. کسانی که دشمنی دارند آرامش را در پرسپولیس بر نمی‌تابند و دنبال حاشیه‌سازی هستند. دنبال این هستند که با حاشیه‌سازی برای پرسپولیس، اجازه ندهند صدای حاشیه تیم‌های دیگر دربیاید. این یک ترفند رسانه‌ای است.

نهاد‌های امنیتی در کار‌های امنیتی دخالت می‌کنند نه فوتبال
وی درباره اینکه گفته می‌شود شاید برخی نهاد‌ها نخواهند گل‌محمدی در پرسپولیس مربیگری کند و او نیز روز گذشته به این موضوع واکنش نشان داد، گفت: نهاد مگر می‌تواند در مربیگری دخالت کند؟ مگر اختیار چنین کاری دارد؟ فدراسیون فوتبال که بعید است این کار را کند و نهاد‌های امنیتی هم در کار‌های امنیتی دخالت می‌کنند. بعید می‌دانم نهادی کار کارشناسی فوتبال کند. همه این‌ها بساط شایعه و حرف است.

باقری به ادامه کار تمایلی نداشت و دوست داشت دنبال کار‌های اقتصادی برود
مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به این موضوع که «هواداران نگران هستند سرنوشت کریم باقری در انتظار گل‌محمدی باشد»، گفت: باقری خودش تمایل چندانی به ادامه همکاری نداشت. همانطور که الان هم هیچ‌جا هم کار نمی‌کند. اگر اینجا مشکل داشت جای دیگر می‌رود بنابراین او خودش به ادامه کار تمایلی نداشت و دوست داشت دنبال کار‌های اقتصادی برود. این حرف‌ها بیشتر به درد فضای مجازی می‌خورد، وگرنه هیچ‌کدام واقعی نیست.

بیشتر مشکلات برای من و اعضای هیئت مدیره است که باید جوابگو باشیم
وی در پاسخ به این سؤال که «این اتفاقات بازی با احساسات هواداران نیست؟»، گفت: این مسائل بیشتر مشکلاتش برای من و اعضای هیئت مدیره است که باید جوابگو باشیم. بازیکن و مربی با درآمدی که برای خودش متصور بوده، یک هزینه‌هایی برای خود ایجاد کرده و الان نتوانسته است تعهداتش را پرداخت کند. گل‌محمدی به ما گفت همین پولی که طلبکار هستیم را در یک حساب بگذارید تا طلب چند نفر از طلبکاران را پرداخت کنید. متأسفانه مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و آن کسی که کم‌درآمد است، کمتر مشکل دارد و آن هم که درآمدش بیشتر است عملیاتی نشدن درآمدش مشکلات بیشتری برای او به وجود می‌آورد.

درویش در واکنش به اینکه آپشن‌های بازیکنان میلیاردی است، عنوان کرد: آپشن‌ها به فراخور قراردادهاست و هر چقدر قرارداد باشد چنددرصدش آپشن است البته اگر محقق شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که در حساب باشگاه چقدر پول است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حساب باشگاه هیچ پولی نیست و منتظر هستیم تا جلسه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی برگزار کنیم تا از بخشی منابع‌مان استفاده کنیم. یک قراردادی هم با ایرانسل داریم و قرارداد ما با آن‌ها هم زمانی است، یعنی اینکه هفته چندم بگذرد پرداختی خواهند داشت. بانک شهر هم همیشه به ما محبت داشته است و یکسری تعهدات ما به آن‌ها داریم و بانک شهر باید یک مقدار بیشتر با ما راه بیایند تا مشکلات‌مان را مرتفع کنیم.

وی در خصوص اینکه گل‌محمدی گفته بود که باشگاه پرسپولیس خیلی بهتر می‌تواند از برند خود استفاده کند، گفت: بین طرح یا عملیاتی کردن موضوع خیلی فاصله است. ما یک کمیته اقتصادی داریم که همه‌شان نخبگان اقتصادی هستند، من از روزی که آمدم با خودم آورده‌ام. روزی که آمدیم خیلی طرح‌های خوبی متصور بودند و وقتی وارد عملیات کاری شدیم دیدیم که این‌طور نیست. از برند باشگاه می‌توان بهتر استفاده کرد، ولی در ایران هنوز جایی اتفاق نیفتاده است. فکر نمی‌کنم در ایران باشگاهی مثل پرسپولیس از پیراهنش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرده باشد. اگر فضا‌های دیگری در اختیار داشته باشیم یقینا درآمدزایی بیشتری خواهیم داشت. الان چند طرح در دست داریم تا درآمد‌های دیگری داشته باشیم. پرسپولیس مثل باشگاه‌های خصولتی نیست که تامین شوند، باشگاه ما صددرصد آن تقریبا دولتی است یک ریال بودجه دولتی برای آن ممنوع است. پرسپولیس و استقلال شاید ۴۰-۵۰ میلیون هوادار دارند، مسئولان امر یک نقش مسئولیت اجتماعی در قبال این دو تیم دارند. پرسپولیس وقتی قهرمان می‌شود و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می‌کند چه چیزی از این موضوع گیرش می‌آید و چه هزینه‌ای برایش انجام می‌شود.

درویش در پایان در واکنش به غیبت بازیکنان در تمرینات تصریح کرد: بازیکنان می‌خواستند این موضوع را برسانند که اگر تمرین می‌کنیم و صدای‌مان را بشنوید که تا چه زمانی منتظر پرداخت طلب‌مان باشیم. ما از قبل دنبال این موضوع بودیم و شاید منظورشان این بود که سازمان‌های ذیربط هم صدای آن‌ها را بشنوند تا به فریاد ما برسند.

انتهای پیام/

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه