آخرین اخبار

فریبا: شکست برزیل شیرین بود اما انگلیس سختگیرانه بازی می کند


بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد پیروزی تیم ملی نوجوانان ایران مقابل برزیل در جام جهانی اظهار داشت: ابتدا باید به فوتبال ایران تبریک بگویم. بردی شیرین و خوب به دست آمد با بازگشتی عالی که خیلی سخت به نظر می‌رسید ولی انجام شد. ما برزیل را بردیم که آنهم دلایل فنی خودش را داشت. از قدیم می‌گفتند در برزیل دروازه‌بان‌ها هم مهاجم هستند. دفاع و پرس کردن در برزیل آن هم در این رده سنی کمتر وجود دارد.

وی افزود: برزیل فشاری روی خط هافبک و مهاجمان ما نیاورد و ما هم توانستیم از این سستی آنها نهایت استفاده را ببریم. اگر دقت کنید بازیکنان برزیلی که در فوتبال دنیا مطرح می‌شوند اکثر آنها مهاجم یا هافبک هستند کمتر مدافعانی در برزیل در فوتبال دنیا چهره می‌شود. اما در نهایت شکست دادن برزیل شیرین بود و همه ما کیفیت کردیم و لذت بردیم. به عبدی و کادر فنی‌اش خسته نباشید و تبریک می‌گویم. موفقیت این مربی حاصل قرارداد طولانی مدت با او بود و مثل جاهای دیگر نخواستیم با یک شکست کادر فنی را عوض کنیم. تداوم 3- 4 ساله فعالیت عبدی در این رده نتیجه‌اش شکست برزیل شد. 

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد دیدار امروز ایران و ا نگلیس گفت: انگلیس مثل برزیل نیست و خیلی سخت فوتبال بازی می‌کند آنها سخت‌گیری‌های زیادی در وسط زمین دارند و بازی بسیار سخت و دشواری برای ما خواهد بود. هرچند که شرایط تیم ملی ایران از نظر روحی و روانی بسیار بالا و مطلوب است اما باید بدانیم بازی بسیار دشواری داریم و سعی کنیم در 20 دقیقه اول گل نخوریم چون به انگلیس نمی‌توان مثل برزیل راحت گل زد. باید ابتدا به فکر گل نخوردن باشیم تا با استفاده از ضد حملات به گل برسیم. 

وی با اشاره به شانس صعود تیم ملی نوجوانان کشورمان عنوان کرد: در بازی آخر با تیمی بازی داریم که حتی من اسمش را هم نشنیده‌ام. قاعدتاً‌ روی کاغذ آن تیم را می‌بریم و در تقابل انگلیس و برزیل یکی از آنها آسیب خواهند دید و امیدوارم این تیم از گروهش صعود کند خوشحال می‌شویم که امروز هم نوجوانان ما مقابل انگلیس نتیجه مطلوبی بگیرد.

فریبا در مورد سرنشینی استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: بعد از تعامل کادر فنی و مدیرعامل و هیأت مدیره باشگاه هواداران نتیجه‌اش را دیدند و چقدر این اتفاق مهم بود. همانطور که با تعامل آجرلو و فرهاد مجیدی مدیرعامل و سرمربی اسبق استقلال نتیجه‌ای حاصل شد که تا 50 سال دیگر هیچ تیمی نمی‌تواند آن را تکرار کند. استقلال بدون باخت قهرمان لیگ شد و مهم‌ترین علتش تعامل بین مدیرعامل و سرمربی بود. اکنون هم باید به بازیکنان استقلال خسته نباشید گفت و به آنها بگوییم دم‌شان گرم که در این شرایط که هر کس برای گرفتن پول خودش دعوا و شکایت می‌کند آنها مبلغ قراردادشان را کم کردند. ما تیم‌داری کرده‌ایم و می‌دانیم این کار چقدر سخت است و انجامش قدرت و رهبری بالایی لازم دارد.

وی افزود: اینکه به بازیکنان بفهمانیم و آنها را متوجه کنیم که باید قراردادشان را کم کنند و آنها با کمال میل چنین کاری انجام بدهند کار دشواری بود و کادر فنی وظیفه مهمی در این میان داشت دست‌شان درد نکند اما بعد از این ماجرا مدیرعامل هم باید جواب معرفت بازیکنان را بدهد و با دادن پاداش و به نحوی این مسئله را تلافی و جبران کند.

مربی اسبق استقلال در مورد اینکه برخی از این تیم انتقاد می‌کنند که چرا استقلال زیبا بازی نمی‌کند، گفت: اگر استقلال زیبا بازی می‌کرد و پنجم جدول بود این افراد چه می‌گفتند؟ بنابراین اولویت در فوتبال امروز امتیازگیری و نتیجه است بعد فوتبال زیبا؛ اگر مثلاً استقلال زیبا بازی کند و سه گل بخورد شاید هوادار یک بازی بگوید عیبی ندارد اما در بازی‌های بعد می‌گوید نمی‌توان آن را تحمل کرد که حق هم دارد. 

فریبا تأکید کرد: ضمن اینکه باید بگویم استقلال مقابل تراکتور زیبا هم بازی کرد شاید زیبا بازی کردن از نظر مخاطب عام با نگاه مربیان فرق داشته باشد. مربیان بازی زیبا را در اجرای کارهای تاکتیکی و گروهی و کارهای ترکیبی می‌دانند اما شاید تماشاگران دوست داشتن بازیکنی مثل چنگیز بیاید و چهار نفر را دریبل بزند و گلزنی کند اما این ستاره‌ها دیگر نه تنها در فوتبال ایران که در فوتبال دنیا هم کمتر دیده می‌شوند. بعد از مسی و رونالدو نسل ستاره‌ها در دنیا تمام می‌شود. زمانی ماردونا یک تنه تیم آرژانتین را قهرمان جهان کرد در جام جهانی قبلی مسی هم همین کار را با کرد اما در جام جهانی آینده ستاره‌ای در این حد و اندازه وجود دارد. 

وی گفت: پس امتیاز گرفتن از همه چیز مهم‌تر است 50 سال دیگر هم می‌گویند استقلال بدون باخت قهرمان لیگ شد هیچ کس نمی‌گوید استقلال مقابل سپاهان چگونه بازی کرد چون آمار و نتایج اهمیت دارند پس به کادر فنی و باشگاه توصیه می‌کنم به این مسائل اهمیتی ندهند و با همین روشی که دارند پیش بروند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع فارس

نوشته های مشابه