آخرین اخبار

جریمه AFC فدای سر برادران فلسطینی‌ام


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فلسطین به دلیل سوءرفتار تیمی در دیدار مقابل ایران، در هفته نخست مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که سبب شد ۶ بازیکن فلسطین کارت زرد بگیرند، مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ دلار جریمه شد. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی امارات نیز که در دیدار با فلسطین اخراج شده بود به پرداخت ۲ هزار دلار و از دست دادن بازی با ایران محکوم شد.

این جریمه، اما واکنش محمود المرضی بازیکن تیم ملی اردن را به دنبال داشت و او پس از گلزنی مقابل مالزی در جام ملت‌های آسیا، شادی خاصی داشت. المرضی پیراهن خود را بالا برد تا نوشته زیرپیراهنی خود را که در حمایت از برداران فلسطینی بود نشان دهد. المرضی زیر پیراهنش در اشاره به مسئله فلسطین نوشته بود: «هی قضیة الشرفاء» ([مسئله فلسطین]مسئله انسان‌های شریف است).

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، اما رفتار بازیکن اردن را سیاسی دانست و او را ۱۵۰۰ دلار جریمه کرد.

البته المرضی این اقدام AFC را هم بی‌جواب نگذاشت و در مصاحبه با روزنامه الوطن گفت: این یک پیام بود و هدفم این بود که این پیام به مردم جهان برسد که خوشبختانه رسید. هر کسی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. اصلا از جریمه‌ای که شدم ناراحت نیستم و انتظار بیشتر از این را هم داشتم. در هر حالت شکر خداوند را به جای می‌آورم و به برادران فلسطینی‌ام می‌گویم این جریمه فدای سرشان. به خدا ما مقصر هستیم.

پیش از این هم حسین عموته سرمربی تیم ملی اردن شادی پس از گل محمود المرضی در حمایت از فلسطین و غزه را مورد تمجید قرار داده و آن را «تعبیری از انسانیت» دانسته بود.

انتهای پیام/

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه