آخرین اخبار

شاهکار والیبالیست‌های ایران با صعود به فینال قهرمانی جهان | زمان دیدار فینال با فرانسه



به گزارش همشهری آنلاین، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان روز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد در سن خوآن آرژانتین پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که تا کنون شش برد متوالی در این رقابت‌ها به دست آورده است، از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد امروز (جمعه ۲۰ مرداد) به وقت تهران به مصاف کره‌جنوبی رفت.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در این مسابقه سه بر یک حریف خود را شکست دادند و به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کردند.

شاگردان محمد وکیلی در ست نخست ۲۵ بر ۱۸ مغلوب حریف شدند اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۶ حریف سرسخت خود را شکست دادند و فینالیست این دوره مسابقات شدند.

محمدرضا آل جلیل، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، ماهان برزکار، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.

کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با تعویض‌های کلیدی کنترل مسابقه را بعد از ست نخست در دست گرفت و با آنالیز و تغییرات تکنیکی و تاکنیکی برای دومین بار در این مسابقات کره‌جنوبی را شکست داد. کره‌ با شکست  ایتالیا به دیدار نیمه‌نهایی راه یافته بود.

سباستین ماتیاس سیاجو از آرژانتین و بودگان لائورنتیو استوچیا از کشور رومانی داوران اول و دوم دیدار ایران و کره جنوبی بودند.

در دیگر دیدار این مرحله تیم‌های فرانسه و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و فرانسه سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۲ موفق به شکست حریف شد تا به فینال صعود کند.

بدین ترتیب دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان با حضور دو تیم ایران و فرانسه ساعت ۲:۳۰ بامداد روز شنبه ۲۱ مردادماه به وقت تهران برگزار خواهد شد تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.

تیم ایران در مرحله مقدماتی موفق به شکست کره‌جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و ۱۲ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی‌ در مرحله نیمه‌نهایی شدند.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌های آمریکا و کره جنوبی برای کسب مقام سومی و مدال برنز از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۰ مرداد به وقت تهران به مصاف هم می‌روند.

والیبال نوجوانان ایران امسال چهاردهمین حضور خود را در مسابقات قهرمانی جهان تجربه می‌کند. تیم ملی نوجوانان ایران در ۱۳ دوره قبلی ۶ بار بر روی سکو رفته و آخرین قهرمانی ایران به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که تیم نوجوانان ایران با هدایت محمد وکیلی روی سکوی قهرمانی جهان در بحرین ایستاد.

اولین قهرمانی ایران به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد. دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ و سه مدال برنز این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌هاست.



منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه