دسته‌بندی نشده

یارانه‌ها کارخودش را کرد!



به گزارش ایسنا، داده‌های منتشر شده انجمن خودروسازان منطقه در روز چهارشنبه (۲۱ ژوئن) نشان داد که فروش خودروهای الکتریکی  در اتحادیه اروپا در ماه مه ۷۱ درصد افزایش یافت در حالی که ثبت نام خودروهای جدید برای دهمین ماه متوالی رشد کرد و ۱۸.۵ درصد افزایش یافت.

فروش خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی در سه سال اخیر در این منطقه افزایش یافته است که با کمک یارانه‌های دولتی و شرکت‌هایی است که به دنبال گزینه‌های وسایل نقلیه کم‌آلاینده یا آلایندگی صفر هستند.

انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) اعلام کرد که خودروهای برقی ۱۳.۸ درصد از کل فروش خودرو در ماه مه را به خود اختصاص داده اند که در مقایسه با کمتر از ۱۰ درصد سال گذشته افزایش یافته است. خودروهای بنزینی همچنان بیشترین فروش را در ماه مه داشتند و ۳۶.۵ درصد از بازار را به خود اختصاص دادند. خودروهای دیزلی تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰ درصد از کل فروش خودرو در اروپا را به خود اختصاص دادند.

فروش خودروساز پرفروش فولکس‌واگن اروپا در ماه مه ۱۹.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که رنو و بی‌ام‌و به ترتیب ۳۵.۹ درصد و ۳۴.۳ درصد افزایش فروش را ثبت کردند اما استلانتیس با داشتن مشکلات لجستیکی در تحویل خودروها، کاهش فروش ۰.۲ درصدی را داشت.

بر اساس گزارش رویترز، تعداد خودروهای جدید ثبت شده در ماه مه در اتحادیه اروپا، بریتانیا و انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) با ۱۸.۲ درصد رشد به ۱.۱۲ میلیون دستگاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رسید.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه