سایر ورزش ها

کیومرث هاشمی: ورزش بدون ارزش برای ایران فاقد اعتبار است



به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان که در حضور رئیس جمهوری در حال برگزاری است، ضمن خیر مقدم به محضر جناب آقای دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و عرض خوشآمدگویی خدمت قهرمانان، المپین ها، پیشکسوتان، مربیان، داوران و روسای فدراسیون ها و مدیران خدوم ورزش کشور، صحبت هایی را مطرح کرد.

وی گفت: خداوند منان را شاکرم که فرصت دیدار جامعه پرافتخار ورزش با رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران را فراهم نمود تا ضمن تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مسابقات جهانی، آسیایی، پارآسیایی والمپیک ناشنوایان از رهنمودهای ارزشمند ایشان که همواره حامی و پشتیبان اول ورزش کشور هستند بهره مند شویم.

هاشمی تصریح کرد: اکنون پس از دو سال خدمت صادقانه دولت محترم سیزدهم که بحمدالله مورد عنایت و تأیید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته، بر همگان آشکار شده که حضرت آیت الله رئیسی، دارای نگاهی ویژه و متفاوت به امر ورزش بوده و ضمن تأیید نقش ورزش به عنوان عامل سلامت و نشاط اجتماعی، بارها بر ضرورت عدالت محوری در این حوزه و رفع مشکلات قهرمانان و مدال آوران تأکید نموده اند.

وی ادامه داد: حضور ارزشمند جناب رئیس جمهور در این نشست صمیمانه، مهر تأییدی است بر درایت رئیس جمهوری که دوستدار ورزش و قدردان قهرمانان بوده، وفای به عهد را سرلوحه اعمال خویش و دولتش قرار داده است.

هاشمی گفت: قهرمانانی که علیرغم کمبودها و مشکلات ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی، با رشادت ‌ها و دلاوری ‌هایشان در میادین بین المللی ورزش، با تزریق نشاط و امید به جامعه و اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی، دل مردم عزیزمان را شاد کرده، دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب را بیش از پیش ناامید و به ورطه شکست و تباهی رهنمون می سازند.

سرپرست وزارت ورزش در ادامه به سید ابراهیم رئیسی گفت: بر حضرتعالی پوشیده نیست که امروزه به اقتضای شرایط حاکم بر جهان معاصر، عرصه ورزش، به یکی از کانون های اصلی جنگ نرم تبدیل شده و قهرمانان ورزشی به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت صیانت و عرضه معرفت های ایران اسلامی را در میدان های بزرگ جهانی بر عهده گرفته اند.

او یادآور شد: آنان بزرگ مردان و دلیرزنانی از مکتب حاج قاسم هستند که می دانند با هر حضور، و هر توفیقی در کسب عناوین قهرمانی، تلاش دشمن را برای ایجاد فرافکنی و کاشت بذر ناامیدی در میان آحاد مردم، علی الخصوص نوجوانان و جوانان نقش بر آب می‌کنند. بویژه این حضور دختران عزیزمان با حجاب اسلامی است که تصویر عظمت زن مسلمان ایرانی را در مقیاس جهانی بارها و بارها تکرار می کند و به عالمیان یادآور می شود؛ «ورزش بدون ارزش» برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.

سرپرست وزارت ورزش تصریح کرد: در ادامه ضمن تشکر از تلاش های برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر سجادی در مدت تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، مزید استحضار عرض می کنم که رفع کامل دغدغه های قهرمانان و قرارگیری ریل ورزش کشور در مسیر پیشرفت و مدالآوری پایدار، نیازمند برنامه محوری با رویکرد ایجاد تحولی است که در این راستا برنامهء جامعی برای پیشرفت ورزش و امور جوانان کشور تهیه شده که در ادامه به برخی رئوس و عناوین این برنامه اشاره می کنم:

۱- تلاش در جهت تهیه و تدوین احکام اثربخش و مبتنی بر نیازها و اولویتهای ورزش کشور در برنامه هفتم توسعه که این مهم با حمایتهای دولت و مجلس محترم در حال پیگیری است.
۲- طراحی و اجرای طرح های عملیاتی زودبازده با مبنا قرار دادن بهبود وضعیت مسکن، اشتغال و تأمین اجتماعی قهرمانان با عنایت ویژه رئیس جمهور محترم
۳- طراحی و اجرای طرح های تحولی و زودبازده در حوزه ورزش همگانی به منظور افزایش سهم ورزش در سلامت ملی و کاهش نرخ ابتلاء به بیماریهای غیرواگیر که امروزه به مرز هشدار رسیده است.
۴- حمایت از ورزش تربیتی با مرکزیت توسعه سواد حرکتی – جسمانی دانشآموزان سنین پایه و استفاده از ظرفیت مدارس و دانشگاهها در فرایند پیشرفت ورزش کشور
۵- اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش و پیشبرد پروژههای مهم عمرانی ورزش کشور با رویکرد عدالت محوری، توسعه متوازن زیرساختها، جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی
۶- تحقق حکمرانی عالمانه در فدراسیونها و سازمانهای ورزشی با محوریت شفاف سازی، ایجاد انتظام مالی، بهبود فرایندها و تنظیم عزتمندانه روابط با نهادها و مجامع بینالمللی ورزش در جهت ارتقاء دیپلماسی ورزشی
۷- ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در جامعه ورزش با نگاه ویژه به آموزش، آگاهی بخشی و توجه به پیوست نگاری فرهنگی و اخلاقی محیطها و اماکن ورزشی
۸- توجه خاص به توسعه ورزش بانوان در دو بخش همگانی و قهرمانی و تسهیل حضور ایشان در رقابتهای ملی و بینالمللی با رعایت پوشش و ارزشهای اسلامی
۹- حرفهایسازی ورزش کشور با نگاهی مبتنی بر رونق اقتصادی بخش ورزش و افزایش سهم آن در اشتغالآفرینی، تولید و به تبع آن ارتقاء صنعت ورزش
۱۰- استفاده بهینه از ظرفیت نخبگان و جوانان مؤمن انقلابی در عرصه های تصمیم سازی و مدیریتی ورزش کشور با رویکرد آینده نگری و همچنین استفاده از ظرفیت نوآفرینها و شرکتهای دانشبنیان در جهت جبران عقب ماندگی های ناشی از علم و فناوری در عرصه های مختلف ورزش بویژه ورزش قهرمانی

کیومرث هاشمی در ادامه بازهم رئیس جمهور را خطاب قرار داد و گفت: بحمدالله کاروان ورزشی ایران، آماده اعزام و حضوری دیگر در آوردگاه بازی های آسیایی و پارآسیایی هانگژو است و تلاش شده از نقطه نظر کیفی، بهترینها در رشته های مختلف ورزشی به این رقابتها اعزام شوند. اکنون که فرصتی دست داده در راستای توفیق خدمت به جامعه ورزش کشور، گام های موثری برداشته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مدت زمان اندکی که تا آغاز این رویداد مهم ورزشی باقی مانده بود، سعی کردیم در جهت ادامه تمهیداتی که قبلاً توسط وزیر محترم وقت به کار گرفته شده بود، با حضور در اردو ها و استماع مشکلات ورزشکاران، مربیان و دست اندرکاران ورزشی از آلام آنان کاسته و امروز مفتخریم درخواست ما در خصوص پرداخت پاداش قهرمانان با اجابت و تاکید موکد رئیس جمهور محبوب، مبنی بر تامین اعتبار و پرداخت سریع پاداش قهرمانی مواجه گردیده و همزمان با حضور سبز و رخ به رخ ایشان در کنار قهرمانان، موجبات دلگرمی این عزیزان را فراهم نموده تا حداقل بخش عمده ای از نگرانی های اقتصادی ایشان کاهش یابد.

هاشمی یادآور شد: امیدواریم این تصمیم حکیمانه گردونه کسب عناوین قهرمانی را بر مدار موفقیتی چشم نواز قرار داده و شایسته جایگاه نمایندگان کشورمان در این رویداد مهم ورزشی‌ باشد.

سرپرست وزارت ورزش در پایان گفت: ابراز امیدواری می کنم با حمایت های حضرتعالی و دولت محترم سیزدهم، مسیر اعتلاء و پیشرفت ورزش کشور روز به روز هموارتر شود و شاهد فتح قله های بلندتر در عرصه های ورزش کشور بوده، باشد که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، به قله ها نزدیک شدیم. نباید خسته شویم امروز روز خسته شدن نیست. روز ناامید شدن نیست. روز شوق است روز امید است.



منبع مهر

نوشته های مشابه