رزمی

عملکردم در قهرمانی آسیا راضی کننده نبود/ با آسیب‌دیدگی اعزام شدم



ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی کاراته با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: در تمرینات پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا شرایط خوبی داشتم، ولی در جریان هفته نخست سوپر لیگ کاراته فاصله زمانی زیاد بین دو مبارزه و تغییر شرایط بدنی باعث شد در حالی که مبارزه را از حریف خود پیش بودم، دچار آسیب دیدگی شوم ولی با همان شرایط کار را تا پایان ادامه دادم. بعد از آن متوجه شدم که رباط داخلی زانوی پای راست من تا آستانه پاره شدن رفته بود، خدا را شکر نیاز به جراحی ندارد و باید زمانی برای استراحت پیدا و کارهای درمانی را پیگیری کنم.

وی افزود: به دلیل آنکه در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا بودیم موضوع آسیب دیدگی را جایی عنوان نکردم و فقط پزشکان و کادر فنی تیم ملی در جریان قرار گرفتند. موضوعی که باعث شد نزدیک به ۲۵ روز از تمرینات دور شده و کارهای درمانی را پیگیری کردم تا طول درمان کمتری داشته باشم و با ۱۰ روز تمرین به تاشکند رفتم که متأسفانه روی عملکرد فنی من تأثیر منفی زیادی داشت و نتوانستم به آمادگی بدنی و روحی لازم رسیده و آن طور که باید مبارزه کنم.

پورشیب با بیان اینکه از عملکرد خودم در مسابقات قهرمانی آسیا راضی نیستم اظهار داشت: اهل بهانه جویی نیستم، بعد از حضور در هفت فینال قهرمانی آسیا که با شش طلا و یک نقره همراه بود، این نتیجه برای خودم ناراحت کننده بود، برای رسیدن به هشتمین فینال و هفتمین طلا انگیزه زیادی داشتم که متأسفانه شرایط فراهم نبود. در روز مسابقه کارهای لازم را انجام داد، ولی در کل روی عملکرد فنی من تأثیر زیادی داشت. البته هر ورزشکاری در دوران حرفه ای خود به هر دلیلی یا مسئله‌ای ممکن است در شرایط افت قرار بگیرد که این موضوع هم طبیعی است.

سرگروه تیم ادامه داد: در هر رویدادی شرایط برگزاری بخصوص قضاوت داوران خیلی اهمیت دارد. یک اخطار یا امتیاز می‌تواند جریان بازی را تغییر دهد. در مبارزه من هم مانند برخی مسابقات دیگر این شرایط ایجاد شد ، اتفاقی که در مبارزه‌ برای هر کاراته کایی ممکن است اتفاق بیفتد. در کل باید عنوان کنم که در تاشکند جو خوبی بر مسابقات حاکم نبود.

وی افزود: بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا باید در رقابتهای سوپر لیگ شرکت می‌کردم چرا که بازی‌های لیگ هم برای باشگاه حساس بود و اهمیت زیادی داشت. من هم به تیم خودم تعهد داشتم و باید وزن کم می‌کردم، موضوعی که باعث شد فشار زیادی را پشت سر بگذارم.

پورشیب در پایان گفت: برای کسب نتیجه در یک تورنمنت مهم در اندازه قهرمانی آسیا عوامل زیادی نقش تعیین کننده خواهد داشت، از شرایط بدنی و روحی گرفته تا داوری و برگزاری، می‌تواند در هر نتیجه‌ای مؤثر باشد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه