آخرین اخبار

تعویض کنعانی و رفیعی جواب داد! | عیار تیم ملی با شکست ضعیف‌ترین قطر مشخص نمی‌شود | زمان یکسری از بازیکن‌ها در تیم ملی تمام شده



همشهری‌آنلاین – علی‌اصغر درویش- تیم پرسپولیس بعد از شکست مقابل النصر عربستان در تهران تیم‌های الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان را از پیش رو برداشت تا شرایط ایده‌آلی برای صعود از گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پیدا کند.حمید درخشان، کارشناس فوتبال و پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد سرخ‌پوشان پایتخت مقابل استقلال تاجیکستان و همچنین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت چهارجانبه اردن با همشهری به گفت‌ و گو پرداخت.

*پرسپولیس در آغاز بازی با یک شوک مواجه شد. بازی با تیم تاجیکی  را چطور  دیدید؟

پرسپولیس در شروع بازی با استقلال تاجیکستان باتوجه به حمایت و جو خوبی که در ورزشگاه آزادی وجود داشت این حریف را دست کم گرفته بود اما شوک پنالتی باعث شد که پرسپولیس خیلی سریع به بازی برگردد. البته اگر پنالتی استقلال تاجیکستان گل شده بود شرایط برای پرسپولیس بسیار سخت می‌شد. 

*تغییرات خط دفاعی پرسپولیس در نبود پورعلیگنجی چطور بود؟

هواداران پرسپولیس از نیمکت‌نشینی گولسیانی خیلی ناراحت بودند اما این بازیکن در ترکیب اصلی قرار گرفت و خیلی به تیم کمک کرد حتی وحدت هنانوف هم نمایش خوبی از خود نشان داد.

*هنگام زدن ضربه کاشته بین دو بازیکن پرسپولیس درگیری لفظی بوجود آمد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

این رفتارها در سطح فوتبال حرفه‌ای نیست اما معمولا مربی قبل از بازی در رختکن بازیکنانی را که قرار است ضربات ایستگاهی را بزنند مشخص می‌کند.

*بعد از این درگیری دو بازیکن در نیمه تعویض شدند؟

تغییر خوبی بود و پرسپولیس در نیمه دوم هم خوب کار کرد.

*یکسری اختلافات بین کادر فنی پرسپولیس و مدیریت باشگاه به وجود آمده وگل‌محمدی در کنفرانس خبری هشدار داد که اگر مشکلات حل نشوند ممکن است عواقب ناخوشایندی در ادامه داشته باشد.

مشکلات پرسپولیس در همه سال در این باشگاه بوده اما به نظر من این مشکلات باید داخل باشگاه حل می‌شد.

*آیا پرسپولیس با این روند شاس صعود از مرحله گروهی را دارد؟

 پرسپولیس می‌تواند صعود کند چون روند خوبی دارد اما باید در نظر داشت که تیم الدحیل در این گروه از وقتی که گالیته آمده به طور کل سبک بازی‌اش عوض شده است. الدحیل مقابل النصر آن تیمی نبود که مقابل پرسپولیس و استقلال تاجیکستان بازی کرد، آنها شکل بهتری پیدا کرده اند و قطعا پرسپولیس در بازی برگشت کار بسیار سختی مقابل این تیم خواهد داشت. ضمن اینکه بازی‌های برگشت مقابل النصر و استقلال تاجیکستان در بیرون از خانه پیش رو دارد.

*کمی از تیم ملی صحبت کنید. تورنمنت چهارجانبه اردن مفید بود؟

تورنمنتی نبود که به درد تیم ملی بخورد و بیشتر برای عراق، اردن و قطر سود داشت.

*بازی با اردن انتقادهای بسیاری از تیم ملی شد اما در بازی با قطر شرایط تیم ملی به مراتب تغییر کرد.

تعویض‌های اردنی‌ها بهتر از تیم ما بود و حتی می‌توانستند در ثانیه‌ای پایانی ایران را متوقف کنند اما درباره بازی فینال باید بگویم مقابل ضعیف‌ترین قطر چند سال اخیر بازی کردیم و باز هم نمی‌توان عیار تیم ملی را با این بازی‌ها مشخص کرد چون تیم‌های جام ملت‌های آسیا تیم‌هایی بسیار قدرتمندی هستند.

*ظاهرا تیم ملی فوتبال ایران برنامه خاصی برای استفاده از جوانان ندارد و همین موضوع باعث انتقادهای بسیاری از اهالی و کارشناسان فوتبال شده است و البته نقدهایی به دعوت برخی از بازیکنان قدیمی تیم ملی نیز وارد است. 

با احترام به بعضی از بازیکنان ولی دیگر  زمانشان در تیم ملی تمام شده است و باید میدان را به جوان‌ترها بسپارند اما اگر قرار به استفاده از بازیکنان جوان بود، تورنمنت چهارجانبه اردن بهترین زمان ممکن بود که این اتفاق نیفتاد و سرمربی دیگر در بازی‌های جام ملت‌های آسیا ریسک نخواهد کرد و یقینا از همین بازیکنانی که در اردو بودند استفاده می‌کند.

*درنهایت چه پیش‌بینی از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دارید؟ 

از صمیم قلبم دوست دارم تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌ها نتیجه بگیرد ولی نیاز به کار بیشتر داریم تا نقطه‌ضعف‌های تیم ملی را برطرف کنیم در غیراینصورت شانس زیادی نخواهیم داشت.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه