فوتبال و فوتسال

از تیمم بسیار راضی هستم/ در ایران نباید گل اول را خورد



به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسانه باشگاه تراکتور، پاکو خمز امروز شنبه طی گفت‌وگویی با جمعی از اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به فراهم کردن امکانات لازم از سوی باشگاه، نتایج تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: ما از ۱۵ مسابقه در نیم فصل اول ۲۸ امتیاز کسب کرده‌ایم. بیشترین امتیازی که تراکتور در سال‌های اخیر توانسته به دست آورد، ۵۲ امتیاز بوده است. اکنون ۲۸ امتیاز داریم و بیش از نصف ۵۲ امتیاز را کسب کرده‌ایم. ارزیابی من از نیم فصل اول در مجموع بسیار مثبت بوده است. اگر بتوانیم عملکرد نیم فصل اول را تکرار کرده و بهبود ببخشیم، رکورد می‌زنیم.

سرمربی تراکتور در خصوص اینکه چرا ترکیب تراکتور هر هفته دچار تغییر می‌شود؟ بیان کرد: تشخیص داده‌ام ترکیب تیم را در هر بازی، تغییر دهم و این موضوع به نتایج تیم لطمه نزده است. امتیازات کسب شده هم این گفته من را تأیید می‌کند. هیچ کس نمی‌داند اگر با ترکیب دیگری بازی می‌کردیم، چه اتفاقی می‌افتاد.

خمز در پاسخ به این سوال که خواسته هواداران کسب پیروزی مقابل تیم‌های مدعی بوده و چیزهای دیگر آنان را راضی نمی‌کند، گفت: این نظر شما است. شما نماینده همه هواداران تراکتور نیستید. ما سعی می‌کنیم به بهترین شکل رقابت کنیم. امکان دارد ببریم و یا شکست بخوریم؛ چرا که درخصوص رقابت با سه تیم خوب لیگ‌برتر صحبت می‌کنیم. دوست داریم در بازی مقابل این تیم‌ها، پیروز شویم. قبول دارم، در بازی‌های رو در رو با سه تیم بالای جدول، امتیازات خوبی نگرفته‌ایم. سعی خواهیم کرد در دیدار مقابل استقلال و سپاهان در تبریز با تلاش بیشتر، پیروز شویم. من نخستین کسی هستم که از عملکرد تیم در این بازی‌ها ناراضی هستم. دوست دارم تمام بازی‌ها را ببریم. برخی دیدارها دشوار هستند، برخی دیگر سختی کمتری دارند.

وی در رابطه با اینکه ملوان توانسته مقابل تیم‌های مدعی پیروز شود، ولی تراکتور نتوانسته و هواداران نگران رتبه تیم در پایان لیگ هستند، گفت: شما از کجا می‌دانید در پایان فصل چه رتبه‌ای کسب می‌کنیم؟ پیشگویی می‌کنید. ۱۴ مسابقه باقی مانده و نهایت تلاش‌مان را انجام خواهیم داد. صحبت در خصوص این موضوعات از هم اکنون، معنی خاصی ندارد. به نظرم تمرکز بیش از حد روی بازی با سه تیم مدعی است. لیگ ۱۶ تیم دارد. باید سعی کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بهانه قابل قبول نبوده و بازی خوب برای پیروزی در دیدار با تیم‌های مدعی انجام نداده‌ایم. اینکه قضاوت در خصوص نتایج تیم تنها معطوف به بازی با این سه تیم باشد، بی‌انصافی است.

خمز در پاسخ به این سوال، به نظر می‌آید شکست مقابل تیم‌های مدعی عادی انگاری شده و در این زمینه شما خونسرد هستید. چرا نتوانستیم بازی بهتری به نمایش گذاشته و پیروز شویم؟ گفت: ما می‌توانیم بهتر از آن تیم‌ها بازی کنیم. ولی متأسفانه موضوع این است که آنان بازی را برده‌اند. به من یاد داده‌اند هیچ گاه خودم را با کسی مقایسه نکنم و بهترین عملکرد را همیشه از خود نشان دهم، بدون اینکه به کسی نگاه کنم. من خودم را با گواردیولا، کلوپ و آنچلوتی مقایسه نمی‌کنم و می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم. بازیکنان نیز به جای مقایسه خودشان با دیگران، باید بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی ادامه داد: من چیزی را عادی نشان نداده‌ام و سعی کرده‌ام واقعیت‌ها را بگویم. سال گذشته مقابل این تیم‌ها دو بار پیروز شدیم، ولی امسال چنین نشده است. ما نهایت تلاش را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را در این بازی‌ها داشته باشیم.

سرمربی تراکتور در پاسخ به این سوال که، آیا بهترین ورژن خود را در این فصل ارائه داده‌اید؟ گفت: شما سعی می‌کنید بهترین خبرنگار باشید؟ چنین سوالاتی بی‌معنا است. هر روز سعی می‌کنیم بهتر شویم. هنوز کار زیادی برای رسیدن به نقطه آرمانی داریم تا با نوع بازی‌مان پیروز شویم.

وی در مورد اینکه عملکرد خود در ۱۴ ماه را چطور ارزیابی می‌کند و چه نمره‌ای به خود می‌دهد؟ اظهار داشت: من هر روز هر چه در توان دارم را انجام می‌دهم. تمامی کارهایم با نهایت تلاش بوده و دوست ندارم خودم را بابت برخی چیزها سرزنش کنم. سعی می‌کنم کارم را به بهترین شکل انجام دهم. بر اساس قراردادی که با باشگاه دارم، بیشترین تلاش را انجام می‌دهم.

سرمربی تراکتور در خصوص نظر کارشناسان مبنی بر مشکل تیم در پست هافبک دفاعی و بالا بودن تعداد وینگرهای تیم، اضافه کرد: قنبری، آلوارو و رستمی، سه وینگر تیم را در نقل و انتقالات زمستانی از دست داده بودیم و نیاز به جذب بازیکن جانشین داشتیم. فقط صفا هادی را در پست هافبک دفاعی در اختیار داشتیم و بر اساس نیاز تیم، گزینه‌های مختلف را در این پست بررسی کردیم. گزینه‌های موجود تفاوت چندانی با بازیکنان کنونی نداشتند و در نهایت بازیکنی جذب نشد؛ بنا بر این در نیم فصل دوم در صورت نبود صفا هادی، از سایر بازیکنان تیم در این پست استفاده خواهیم کرد.

خمز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات رضایت شما را جلب کرده است؟ توضیح داد: از تیمی که دارم بسیار راضی هستم. از اینکه مربی این باشگاه و بازیکنان هستم به خودم افتخار می‌کنم. گروهی از بازیکنان حرفه‌ای و با شخصیت را گردهم آورده‌ایم. هر روز تمرینات بازیکنان را زیر نظر دارم و به این نتیجه رسیده‌ام ارزش آن را دارد که با آنان کار کنم. چون نهایت تلاش را انجام می‌دهند و با اینکه مربی خارجی آمده و شرایط فرق کرده، اما خودشان را با وضعیت وفق می‌دهند. در مجموع از کل تیم بسیار راضی هستم.

خمز در پاسخ به این سوال، چرا تراکتور نتوانسته بعد از دریافت گل به بازی برگردد؛ آیا به ضعف کادرفنی بر می‌گردد؟ گفت: تقریباً تمام تیم‌های ایران بعد از دریافت گل شکست می‌خورند. کامبک زدن در ایران خیلی سخت است. ما هم هر موقع به گل دست یافته‌ایم، تیم‌های دیگر نتوانستند نتیجه را بازگردانند. دلیل اصلی آن، نوع فوتبالی است که در لیگ ایران به نمایش گذاشته می‌شود و دلیل دیگر نیز اتلاف وقت تیم‌ها است. وقتی یک تیم پیش می‌افتد، با اتلاف وقت نمی‌گذارد بازی ریتم خود را به دست آورد. دروازه‌بانان و چندین بازیکن بارها خودشان را به مصدومیت می‌زنند. این موضوع تقریباً در خصوص همه تیم‌های لیگ برتری صدق می‌کند. معدود تیم‌هایی توانسته‌اند نتیجه را بازگردانند. این امر دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد و از نظر ورزشی همان موضوعاتی بود که اشاره کردم.

وی در پاسخ به این سوال که باشگاه تراکتور هدایتش را به سرمربی لالیگایی سپرده تا تغییری در فوتبال ایران ایجاد کند، چرا ما امسال هیچ سهمی از کامبک‌های رخ داده در لیگ نداریم؟ بیان کرد: یکی از علت‌ها این بوده که ما در بسیاری از بازی‌ها پیروز شده‌ایم و کمتر فرصت جبران نتیجه پیش آمده است. اگر موضوعی صرفاً در خصوص تیم ما صدق کند، باید از بُعد فنی بررسی شود. معتقدم هیچ‌گاه نباید در لیگ ایران، گل اول را دریافت کنیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه