آخرین اخبار

اگر ارتباطات ما نبود بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم در ایران برگزار نمی‌شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مهدی تاج پس از مجمع امروز هیات فوتبال قزوین، اظهار داشت: من در مجمع هم گفتم 8 سال قبل که به قزوین آمدم، شرایط را مطلوب ندیدم و در آن مجمع خیلی اختلاف نظر بود اما خدا را شکر الان شمس آذر به لیگ برتر آمده است. در فوتسال تیم لیگ برتری کراپ را دارید و قزوین در لیگ برتر فوتبال بانوان نیز نماینده دارد. تنها نگرانی من فوتبال ساحلی است. از باجیوند، رئیس هیات فوتبال و اعلایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تشکر کرده و خواهش کردم به این مورد هم رسیدگی کنند. اگر فوتبال ساحلی هم بیاید، تمام ناتمام قزوین تمام می‌شود و همه چیز را کامل دارید.

وی افزود: ارزیابی خودم از گزارش حسابرس و بازرس قانونی و هم از تشکر اعضا از یکدیگر بسیار مثبت است. وحدت بسیار خوبی در استان وجود دارد. رسانه‌ها، پیشکسوتان، مدیرکل و … همه از فوتبال استان حمایت می‌کنند. اداره کل نیز همه امکاناتش را پای کار فوتبال آورده است. مدیرکل نه تنها به فوتبال بلکه به همه ورزش‌ها رسیدگی می‌کند. آنچه لازمه فوتبال بوده فراهم کرده است. این مثالی زدنی است و می‌توان در همه استان‌ها چنین رویه‌ای را دنبال کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد آخرین وضعیت ورود VAR و اینکه برخی انتقاد می‌کنند که او همیشه وعده می‌دهد اما اتفاقی دراین مورد نمی‌افتد، گفت: در 90 درصد کشورهای دنیا VAR وجود ندارد. اینگونه نیست که همه کشورها این سیستم را داشته باشند. برخی کشورهایی هم که این سیستم را دارند، فقط در یک ورزشگاه خود دارند. اگر ارتباطات ما نبود، همین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز در ایران برگزار نمی‌شد زیرا لازمه میزبانی این مسابقات داشتن VAR است. ما هم از خیلی قبل می‌دانستیم برای میزبانی از این مسابقات باید VAR داشته باشیم. خوشبختانه خود AFC این سیستم را به صورت سیار می‌آورد و در ورزشگاه نصب می‌کند.

تاج تصریح کرد: برای ورود VAR  به صورت کلی باید همه کارها را انجام بدهیم. می‌دانید این کار وظیفه چه کسی است؟ وظیفه باشگاه میزبان هم نیست بلکه وظیفه استادیوم است. هر استادیومی باید این سیستم را داشته باشد. مثل نور است. فرض کنید می‌خواهید به یک هتل بروید و بگویند تلویزیون را هم با خودت بیاور و شب هم با خودت ببر! VARوظیفه ورزشگاه است.

وی ادامه داد: برخی باشگاه‌ها ورزشگاه را کرایه می‌کنند. در حال حاضر ورزشگاه آزادی در اجاره پرسپولیس و استقلال است. اگر استادیوم VAR داشته باشد، باید این 2 باشگاه اجاره بیشتری بدهند اما در کشورمان برخی کارهای  زمین مانده داریم که اگر کسی انجام ندهد، خود فدراسیون باید درگیر شود و آنها را انجام بدهد. راحت بود که حتی برای همین لیگ قهرمانان بگوییم خود باشگاه‌ها اگر VAR را نیاورند، نمی‌توانند میزبان باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون و وزارت ورزش خودشان را درگیر کردند. حتی وزارت خارجه و گمرک ما هم برای ورود این تجهیزات کمک کردند تا حتما VARوارد کشورمان شود و فعلا این بازی‌های لیگ قهرمانان را انجام بدهیم. نباید از این رویداد بزرگ ملی عقب می‌ماندیم.

تاج اضافه کرد: باید بدانید اولین وظیفه و تکلیف برعهده کیست. فدراسیون تمام تلاش خود را کرد. قرارداد VAR تنظیم شد و کارهایش را هم انجام دادیم اما به یک موانعی برخوردیم. مانع اول آمریکایی بودن بخش زیادی از این تجهیزات بود که به تحریم می‌خورد. شرکت به ما گفت به این دلیل که تجهیزات آمریکایی زیاد است، خودم تحریم می‌شوم و نمی‌توانم سیستم را به ایران بیاورم. بخش دوم انتقال پول بود. فیفا نتوانست این  پول را به ما بدهد. 

وی خاطرنشان کرد: حاضر بودیم بخش زیادی از پول ورود VAR به ایران را بدهیم. به هر جهت وقتی این سیستم را به کشورمان می‌آوردیم یا پولش را می‌گرفتیم یا نمی‌گرفتیم. پول فوتبال هم برای ما نیست بلکه برای کشور است. فیفا نتوانست این پول را به دلیل برخی مسائل بانکی و مبادله اسناد انتقال بدهد اما اکنون با کمک دولت، وزارت ورزش و بانک مرزی به فدراسیون درصدد هستیم بتوانیم 2/7 میلیون دلار را فراهم کنیم. اگر اینجا به ما پول بدهند، نمی‌توانیم پول را منتقل کنیم و اگر به خودمان بدهند، خودمان هم نمی‌توانیم منتقل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مکانیزمی را دنبال می‌کنیم که رسانه‌ای نیست. اگر پول پرداخت شود، شرایط آوردن همان دستگاه‌های قبلی ساده است. ان‌شاءالله امسال این کار انجام می‌شود. تعدادی از داوران را هم به عربستان می‌فرستیم که البته ویزایشان به مشکل خورده بود. آن هم خیلی تقصیر طرف عربستانی‌ها نبود. برای بازی با آنگولا تعدادی از داوران عربستانی به ایران می‌آیند. ضمن اینکه برای VAR بازی پرسپولیس و النصر نیز خود AFC 20 نفر را به ایران می‌فرستد که از امروز و فردا وارد ایران خواهند شد. فقط تعهد ما به کنفدراسیون این است که اتاق فرمان VAR را تامین کنیم که در ورزشگاه آزادی و نقش جهان تامین شده است.

انتهای پیام/

 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه