آخرین اخبار

استقلال دوبرابر خطا کرد و برد | همه چیز پنالتی است



همشهری آنلاین– بهترین بازیکن دیدار استقلال و پرسپولیس، گوین یامگا بود. البته در مسابقه‌ای که هیچ یک از دو تیم کار فنی آنچنانی انجام ندادند و کسی درخشش ویژه‌ای نداشت، گل کردن همان ضربه پنالتی کمک زیادی به یامگا کرد تا در سایت متریکا به عنوان برترین بازیکن انتخاب شود. استقلال در این بازی ۶شوت زد و سهم یامگا همان یک شوتی بود که روی ضربه پنالتی زده شد. او که حالا به یک پنالتی‌زن کاملا مطمئن و صد درصدی برای استقلال تبدیل شده ضربه‌اش را خلاف جهت حرکت بیرانوند زد و تبدیل به گل کرد. یامگا علاوه بر این گل، دو عملکرد دفاعی و یک پاس کلیدی هم داشت و در مجموع نمره ۷.۶۹ را از متریکا دریافت کرد.

اگر برترین بازیکن میدان گلزن استقلالی‌ها بود، دومین بازیکن برتر میدان هم بازیکنی بود که گل پرسپولیس را زد. به هر حال این بازی جز دو گلی که در آن ردوبدل شد، اتفاق دیگری که نداشت! امید عالیشاه که در دقیقه۷۱ به زمین رفت و در دقیقه۷۷ گل اول بازی را زد در طول ۲۰دقیقه‌ای که در میدان بود ۲شوت زد که یکی از آنها داخل چارچوب بود و همان یکی هم تبدیل به گل شد. او و علی نعمتی تنها بازیکنان پرسپولیس بودند که ضربه داخل چارچوب داشتند و ضربه عالیشاه بر خلاف نعمتی تبدیل به گل شد. این گل، تعداد گل‌های عالیشاه در دربی تهران را به ۳ رساند و او حالا در بین بازیکنان فعلی تیمش رکورددار گلزنی در دربی‌ها است.

آمارهای تیمی این مسابقه، گویای برتری پرسپولیس در تمام آیتم‌ها است اما این برتری هرگز منجر به ایجاد موقعیت‌های بیشتر و تسلط بر روی حریف نبوده است. در واقع سرخپوشان فقط در تملک توپ و تعداد پاس و شوت و… اعداد بالاتری را آفریدند اما این اعداد کمکی به آنها نمی‌کرد و تک‌گل پرسپولیس هم روی موقعیتی به ثمر رسید که خود استقلالی‌ها نصیب عالیشاه کردند. پرسپولیس در ۶۱.۹ درصد زمان بازی صاحب توپ بود و این آمار با مالکیت توپ سرخپوشان در تقابل با تیم‌های پایین جدولی لیگ برابری می‌کرد. استقلال که فقط ۳۸درصد مالکیت داشت و فقط ۲۸۴پاس در این مسابقه داد همان قدر به چارچوی دروازه حریف دسترسی پیدا کرد که پرسپولیس با ۴۸۴پاسش به هدف رسید. تعداد شوت‌های دو تیم در این میدان ۹ بر ۶ به سود پرسپولیس بود اما آمار شوت‌های داخل چارچوب ۲ بر ۲ مساوی و آمار گل‌ها هم یک بر یک مساوی شد. استقلال در این مسابقه امید گل ۰.۸۶ را خلق کرد و پرسپولیس هم به امید گل ۰.۴۴ رسید. با توجه به اینکه پنالتی استقلالی‌ها امید گل ۰.۷۴ داشت در واقع امید گل دو تیم در جریان مسابقه ۰.۴۴ به ۰.۱۲ به سود پرسپولیس بوده است. یعنی امید گل پنالتی ۰.۷۴ و کل امید گل خلق‌شده در بقیه بازی ۰.۵۶ بوده است. همچنین، یکی از آمارهای جالب این مسابقه تعداد خطاها است که آبی‌ها دوبرابر قرمزپوشان مرتکب خطا شده‌اند؛ ۶خطا از پرسپولیس و ۱۲خطا از استقلال.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه