آخرین اخبار

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی – ارتباط فردا


به گزارش خبرنگار مهر، دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز (سه شنبه ۷ فروردین) در ورزشگاه کوپه داغ عشق آباد برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی (۵+۴۵) برای ایران گل زد.

ترکیب تیم ملی ایران

امیر قلعه نویی سرمربی تیم‌ملی ایران ترکیب این تیم را برای دیدار برگشت مقابل ترکمنستان این نفرات را به میدان فرستاد:

سیدحسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضائیان(کارت زرد)، محمدحسین کنعانی‌زادگان(کارت زرد) ، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی(۷۰ امید نورافکن)، محمد محبی(۹۰ سامان فلاح)، سامان قدوس، مهدی قایدی(۷۰ علی قلی زاده) و مهدی طارمی.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برگشت با ترکمنستان

پشتوانه خوب دیدار رفت

ملی پوشان کشورمان که دیدار رفت را با پیروزی ۵ گله به پایان برده بودند با این پشتوانه گام در یک دیدار سخت گذاشتند چرا که علاوه بر حریف تدافعی، زمین چمن مصنوعی هم کار را برای شاگردان قلعه نویی سخت کرده بود. با این حال بازیکنان تیم ملی زمان زیادی را تلاش کردند تا به گل برتری رسیدند.

بدون برنامه برای ایجاد خطر

تیم ملی ایران که در برخی دیدارهای گذشته هم با این مشکل مواجه شده بود، زمانی که حریفش روزنه های نفوذ را می بندد برنامه ای برای عبور از لایه های دفاعی و ایجاد موقعیت ندارد. در نیمه اول دیدار با ترکمنستان هم همین اتفاق رخ داد و شاگردان قلعه نویی یک نیمه سرد و کسل کننده را پشت سر گذاشتند.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
مهدی طارمی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران

قایدی بازهم گره گشا شد

مهدی قایدی که در دو دیدار پایانی تیم ملی در جام ملت های آسیا از سوی امیر قلعه نویی به کار گرفته نشد اما در تیم منتخب آسیا قرار گرفت، در وقت های اضافه نیمه اول گره گشا شد و قفل دروازه ترکمنستان را باز کرد تا تیم ایران با پیروزی راهی رختکن شود. در دقیقه پنجم وقت اضافه نیمه اول یک ارسال از جناح راست روی دروازه حریف با ضربه سر مهدی طارمی همراه شد تا او توپ را مقابل پای قایدی درون محوطه جریمه بیندازد و او با ضربه ای چکشی دروازه حریف را باز کند.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
مهدی قایدی با گل نیمه اول خود قفل دروازه حریف را باز کرد

ترکمنستان برای جبران آمد

تیم میزبان نیمه دوم را با فشار بیشتری روی دروازه ایران آغاز کرد و با نزدیک شدن به محوطه جریمه قصد داشت گل خورده را جبران کند اما حملات این تیم به حدی نبود که بتواند دروازه سیدحسین حسینی را تهدید کند. سفیدپوشان ترکمنستان در ۱۰ دقیقه ابتدایی عطش زیادی برای رسیدن به گل از خود نشان دادند و ایران به دنبال حفظ توپ و میدان بود.

ایران مثل نیمه اول

ملی پوشان ایران که برای افزایش تعداد گل های خود عطش بالایی نداشتند و این روند در روند کلی تیم چشمگیر بود، مانند بخش عمده نیمه دوم را به حفظ توپ و مراقبت از گل زده خود اختصاص دادند. با این حال نیم نگاهی هم به دروازه میزبان داشتند تا به گل دوم برسند اما زهر حملات به اندازه ای نبود که بتواند دروازه حریف را باز کند.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
سامان قدوس یکی از بهترین های ایران در مرحله مقدماتی

موقعیت های خطرناک اما بی ثمر

تیم ملی ایران در دقایق پایانی صاحب چند موقعیت خود شد که دروازه ترکمنستان را با خطر جدی مواجه کرد اما در نهایت این حملات ثمراتی برای شاگردان امیر قلعه نویی نداشت و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

خطر از بیخ گوش تیم ملی گذشت

در اولین دقیقه از وقت های اضافه ترکمنستان تا آستانه باز کردن دروازه ایران پیش رفت و روی یک ارسال از جناح چپ دروازه حسینی را تهدید کرد اما هوشیاری خط دفاعی و دروازه بان ایران این موقعیت خطرناک را بی اثر گذاشت تا خطر از بیخ گوش تیم ملی عبور کند.

صعود به مرحله بعد با طلسم شکنی

تیم ملی فوتبال ایران که تاکنون نتوانسته بود ترکمنستان را در خانه اش شکست دهد، این بار این طلسم را شکست و با گل مهدی قایدی به نخستین برد خود در زمین حریف دست پیدا کرد. ملی پوشان کشورمان با این پیروزی صعود خود به مرحله دوم انتخابی جام جهانی را قطعی کردند و دو دیدار باقی مانده تشریفاتی خواهد بود.



لینک خبر

نوشته های مشابه