کشتی

مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام تختی در ارومیه برگزار می شود



اسماعیل کیومرثی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این دوره از رقابت‌ها ۱۵۰ کشتی گیر داخلی و ۳۰ الی ۴۰ کشتی گیر خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان و احتمالاً گرجستان در مسابقات جام تختی حضور خواهند داشت.

وی در خصوص زیرساخت‌های ورزش کشتی در ارومیه اظهار کرد: سه تشک حرفه‌ای با استاندارد بین المللی با ارزش قریب به ۶ میلیارد ریال از سوی فدراسیون در آذربایجان غربی نصب و راه اندازی شده که در کنار سرویس دوربین‌های حرفه‌ای داوری زیرساخت‌های کشتی استان را به لحاظ سخت افزاری ارتقا داده است.

کیومرثی حضور بیش از ۱۰ نفر از استعدادهای کشتی استان در اردوهای تیم ملی دو سال اخیر و حضور مربیان استان در تیم‌های ملی را از دیگر نشانه‌های توسعه کشتی در آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی افزود: سال گذشته در مسابقات نونهالان استان و در هر وزن ۸ نفر شرکت کننده حضور داشتند در حالی که پس از اعلام میزبانی مسابقات جام تختی توسط ارومیه این میزان به ۲۲ نفر در هر وزن رسید.

کیومرثی افزود: آمار میزان بیمه شدگان کشتی آذربایجان غربی از ۵۵۰ نفر در سه سال گذشته به ۲ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده که آمار واقعی فعالین مستقیم در این حوزه به نزدیک ۵ هزار نفر می‌رسد این در حالی است که امروز همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان دارای باشگاه کشتی هستند.

رئیس هیئت کشتی آذربایجان غربی گفت: مشارکت سه کشتی گیر استان یعنی آقایان فردین نوایی در وزن ۷۴ کیلوگرم، یاشار گله بانی در وزن ۷۹ کیلوگرم و عادل پناهیان در وزن ۸۶ کیلوگرم به همراه حضور سه داور بین المللی از آذربایجان غربی در این مسابقات که پس از استان تهران از حیث حضور داوران در جایگاه دوم قرار داریم نیز برای ما بسیار ارزشمند است.

کیومرثی در مورد حضور تماشاگران در این رقابت‌ها گفت: با توجه به تبلیغات محیطی و رسانه‌ای که در سطح استان انجام داده ایم، پیش بینی می‌کنیم که میزبان تعداد پرشماری از تماشاگران در سالن شش هزار نفری ارومیه باشیم، ضمن اینکه با مساعدت استاندار تماشای این رقابت‌ها برای علاقمندان به کشتی رایگان خواهد بود.



منبع مهر

نوشته های مشابه