آخرین اخبار

همزمانی مرحله نخست انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در حالی که رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور به عنوان مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی روز‌های ۲۲ تا ۲۴ آذرماه در شهر ساری برگزار می‌شود قرار است بیش از ۱۲۵ نفر از برترین کشتی‌گیران آزاد مردان آمریکا در مسابقات ملی بزرگسالان ۲۰۲۳ (بزرگترین مسابقات ایالات متحده) که از روز ۲۴ آذرماه در فورت ورث تگزاس برگزار می‌شود نیز با هم رقابت کنند.

این مسابقات، مقدماتی فصل آزمایشی تیم المپیک خواهد بود. ۵ نفر برتر در هر یک از ۶ وزن المپیکی، جواز حضور در انتخابی تیم ملی المپیک ایالات متحده را کسب می‌کنند. مسابقات انتخابی تیم المپیک فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

مسابقات مقدماتی ملی آمریکا – تیم المپیک ۲۰۲۳ در مرکز همایش‌های فورت ورث در تگزاس آغاز می‌شود و با توجه به تعیین این تورنمنت به عنوان دروازه اصلی برای کشتی‌گیرانی که سهمیه انتخابی ندارند انتظار می‌رود تعداد شرکت‌کنندگان قابل توجه باشد و تاکنون ۱۵۷ شرکت‌کننده برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام حضور کرده‌اند.

کشتی‌گیرانی که در رده‌های بالای ۵ وزن مربوطه خود قرار می‌گیرند، واجد شرایط حضور در مسابقات انتخابی المپیک که فروردین ماه سال آینده در کالج ایالتی، پنسیلوانیا (ایالت پنسیلوانیا) برگزار می‌شود، خواهند بود.

انتهای پیام/

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه