آخرین اخبار

از حق پرسپولیس دفاع کردم و برگزاری جشن قهرمانی بدون هوادارانمان فایده ندارد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بیرانوند پس از جلسه امروز کمیته انضباطی در مورد رسیدگی به تخلف خودش پس از دیدار با آلومینیوم اراک، اظهار داشت: به هر حال با توجه به دعوت کمیته انضباطی به این جلسه آمده و صحبت‌هایی انجام دادم که به نفع باشگاه پرسپولیس و هوادارانش بود. در حرف‌های قبلی‌ام به هیچ کس بی‌احترامی نکردم و فقط خواستم از هواداران و پرسپولیس دفاع کنم. گفتم اگر قرار است بازی‌های ما به خاطر شرایط ورزشگاه آزادی بدون تماشاگر باشد، محل بازی ما را عوض کنید. امروز هم این مسائل را توضیح دادم و جلسه بسیار خوبی بود.

*برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس بدون هوادار فایده ندارد

وی در مورد اینکه آیا قبول دارد ترمیم ورزشگاه آزادی تنها به عهده فدراسیون فوتبال و رئیس آن نیست و نیاز به حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه دارد، گفت: من نمی‌توانم در مورد این چیز‌ها نظر بدهم و تنها چیزی که می‌توانم در موردش صحبت کنم، دفاع کردن از پرسپولیس و هوادارانش است. تیم ما سال گذشته در ۳ جام قهرمان شد و دوست داشتیم اولین بازی فصل جدید با حضور هواداران برگزار شود. تا جایی که من و شما می‌دانیم چندین هفته قرار است در استادیوم آزادی بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار شود. شنیده‌ام رضا درویش به فدراسیون فوتبال سازمان لیگ نامه داده که باید در روز بازی پرسپولیس و ذوب آهن جشن قهرمانی ما در سوپرجام برگزار شود. باید این مسابقه با هوادار باشد، زیرا برگزاری جشن قهرمانی را بدون هوادار قبول نمی‌کنیم و این موضوع بدون هواداران فایده‌ای ندارد.

*طبق توافق جام قهرمانی در هفته سوم به ما داده می‌شود

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: روز گذشته با منصور قنبرزاده صبحت کرده و گفتم به این دلیل که قرار است در هفته سوم سوپرجام را به ما بدهند، باید بازی با ذوب آهن با هوادار باشد. می‌خواهند ورزشگاه آزادی میزبان مسابقه باشد یا هر جای دیگری، تنها چیزی که من می‌دانم همین است. طبق توافق باشگاه و سازمان لیگ سوپرجام در هفته سوم به پرسپولیس داده می‌شود و صد درصد هواداران دوست دارند در جشن قهرمانی شرکت کنند.

*تراکتور تیم باکیفیتی است

وی در مورد دیدار بعدی پرسپولیس مقابل تراکتور توضیح داد: تراکتور تیم خیلی خوبی است که کادر فنی خوبی هم دارد. بازیکنان با کیفیتی نیز گرفته، همه تیم‌ها در هفته اول لیگ شرایط خاصی دارند. تراکتور نیز در این مسابقه نتیجه را واگذار کرد، اما می‌دانیم با چه تیم باکیفیتی بازی داریم. این مسابقه خارج از تهران و در زمین حریف برگزار می‌شود. امیدوارم نتیجه برای ما خوب باشد. همیشه دعا می‌کنم بازیکنان هر دو تیم صحیح و سالم و بدون مصدومیت از زمین بیرون بیایند. هر کسی هم از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند، خوب بجنگد و تمرینات خوبی را پشت سر بگذارد، مسلم است که می‌تواند برنده باشد.

*اطمینان دارم، اتفاق بدی برایم نمی‌افتد

دروازه‌بان پرسپولیس در خصوص واکنش کمیته انضباطی به دفاعیاتش با توجه به اینکه او محرومیت تعلیقی نیز دارد، گفت: من صحبت‌های خیلی خوبی در این جلسه کردم و حس می‌کنم تصمیم خوبی هم می‌گیرند. اطمینان دارم اتفاق بدی برای من نمی‌افتد.

*از هفته هفتم به بعد می‌توان، تیم‌های مدعی را انتخاب کرد

بیرانوند در خصوص شرایط لیگ برتر پس از گذشت تنها یک هفته از این رقابت‌ها پاسخ داد: هنوز هیچ چیز مشخص نیست. برخی وقت‌ها تیم‌هایی بودند که می‌گفتند شاید نتوانیم نتیجه بگیریم و شرایط خاص خودشان را داشتند و می‌گفتند تمریناتمان دیر شروع شده و بازیکن نگرفته‌ایم. در هفته اول تا سوم نمی‌توان گفت کدام تیم خوب است، قهرمان می‌شود و یا ممکن است مدعی باشد. از هفته هفتم به بعد می‌توانید تیم‌های مدعی را انتخاب کنید. ساختارشان را ببینید و با نگاه کردن به نوع بازی‌هایشان در برابر تیم‌های دیگر، مشخص می‌شود که کدام تیم‌ها رقیب سرسختی هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که پرسپولیس هنوز دروازه‌بانی جذب نکرده و اگر خودش مصدوم شود شرایط سختی برای او ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: می‌خواهم یک سؤال بپرسم؛ اگر بحث جذب یک دروازه‌بان خارجی باشد، اطلاع دارید که هر بازیکن خارجی پس از ورود به فوتبال ایران باید در ۶۰ درصد مسابقات بازی کند. هر باشگاه نیز فقط می‌تواند ۶ بازیکن خارجی به خدمت بگیرد. هر بازیکن خارجی که نتواند امسال این میزان بازی کند، سال آینده یک نفر از سهمیه باشگاه سوخته می‌شود. پرسپولیس در حال حاضر سه بازیکن خارجی دارد که شاید یکی از آن‌ها ۵۰-۴۰ درصد بازی کند.

*جذب دروازه بان زیر ۱۹ سال و برزیلی در پرسپولیس

دروازه‌بان پرسپولیس خاطرنشان کرد: تا جایی که من می‌دانم تیم ما با یک بازیکن خارجی تمام کرده، این دروازه‌بان زیر ۱۹ سال و برزیلی است، اما صد درصد یک سهمیه خارجی سال آینده را می‌سوزاند.

*انتقاد بیرانوند از اقدام پرسپولیس

بیرانوند در واکنش به این موضوع که با حضور خودش ممکن است این دروازه‌بان خارجی یک تا ۱۰ درصد هم برای پرسپولیس بازی کند، خندید و گفت: می‌دانید دنبال این نیستم که بخواهم در همه مسابقات بازی کنم. در بازی با نساجی احمد گوهری با من کار می‌کرد، دیدم زحمت می‌کشد و بدون حاشیه کنار من حضور دارد. دوست داشتم در آن بازی منجر به قهرمانی ما سهمی داشته باشد. به همین دلیل از کادر فنی خواستم او را در دقیقه ۸۵ جای من به زمین بفرستد. به این دلیل که در طول یک سال همراه من بود و بدون حاشیه کار کرد، هیچ حرفی نمی‌زد. در حال حاضر یک دروازه‌بان خارجی زیر ۲۳ سال فقط سهمیه را می‌سوزاند.‌ای کاش این کار را نمی‌کردند، زیرا جدا از سوزاندن سهمیه ۱۵-۱۴ میلیارد پول می‌گیرد که باشگاه می‌توانست این مبلغ را برای هزینه هتل، هواپیما و سایر امکانات کنار می‌گذاشت.

*دروازه بان جوانی داریم که باشگاه هوادار به دنبال جذب اوست

وی در مورد اینکه منظورش این است به‌جای دروازه‌بان زیر ۲۳ سال خارجی باید به یک جوان ایرانی اعتماد می‌شد، گفت: صد درصد ما جوانان خیلی خوبی داریم. همین الان در پرسپولیس جوانی داریم که باشگاه هوادار واقعا به دنبال جذب او است؛ که باشگاه هوادار برای دروازه‌بان دوم صد درصد به دنبال جذب اوست، اما به دلیل داشتن قرارداد پنج ساله با پرسپولیس گل محمدی اجازه جدایی قطعی‌اش را نمی‌دهد.

*به خالدآبادی گفتم،‌ای کاش پرسپولیس می‌آمدی

بیرانوند با اشاره به شرایط محمدرضا خالدآبادی توضیح داد: خیلی با او صحبت کردم و گفتم‌ای کاش به پرسپولیس می‌آمدی. قبل از رفتنش به استقلال نیز با خالدآبادی حرف زدم و گفتم به پرسپولیس بیا. گفتم کمکت می‌کنم. او دروازه‌بان اصلی تیم امید ایران است و اکنون چیز‌هایی در موردش می‌شنوم که ناراحتم می‌کند. سال گذشته یک دروازه‌بان خیلی خوب و با کیفیت نشان داد. تیم امید ما چند ماه دیگر باید در رقابت‌های انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی شرکت کند. به همین دلیل شرایط خالدآبادی خیلی مهم است و باید رضا عنایتی نیز شرایطی داشته باشد که بدون دردسر از این دروازه‌بان استفاده کند.

* کلین شیت مربوط به کل تیم است، نه فقط من

دروازه‌بان پرسپولیس در مورد شرایط فعلی خودش تأکید کرد: تمام سعی و تلاش من این است برای پرسپولیس بهترین عملکرد را داشته باشم. خدا را شکر این اتفاق برای من افتاده، همه صحبت از کلین شیت می‌کنند، اما این موضوع مربوط به کل تیم است. اگر قرار است فقط بگوییم بیرانوند دروازه را نجات داده و گل نخورده، پس باید تک نفره برود و مقابل تیم‌های دیگر بازی کند. از مهاجمی که از جلوی زمین دوندگی و پرس می‌کند تا مدافعانی که مقابل من حضور دارند، مثل پورعلی گنجی، گِولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، حسین کنعانی‌زادگان زحمت می‌کشند. من در کلین شیت کردن تیم نقش خیلی کوچکی دارم. در تمام ۹۰ دقیقه بچه‌ها زحمت می‌کشند. من هم تمام تمرکز خود را می‌گذارم تا به تیم کمک کنم.

واکنش بیرانوند به حریف تدارکاتی احتمالی تیم ملی

وی در واکنش به احتمال برگزاری دیدار دوستان تیم ملی مقابل آنگولا گفت: شی‌گولا؟ این تیم هم جدید است؟ صلوات بفرستید.

انتهای پیام/

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه