سایر ورزش ها

رحیمی: «کیومرث هاشمی‬» گزینه مناسبی برای وزارت ورزش بود



اصغر رحیمی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: به عنوان کسی که بیش از ۲۰ دوره المپیک، بازی‌های آسیایی، یونیورسیاد، کشورهای اسلامی و… با مسئولیت‌های مختلف حضور داشته‌ام، میزبانی چینی‌ها را در سطح بسیار قابل قبول و با کیفیتی دیدم. چینی‌ها زیر ساخت‌های قوی و امکانات بسیار خوبی در اختیار دارند که به جرأت می‌توان گفت همزمان توانایی برگزاری چند المپیک و بازی‌هایی این چنینی را دارند. کیفیت برگزاری در همه بخش‌ها از اسکان، ترانسپورت، سالن مسابقات، تمرینات و موضوعات مختلف، واقعاً عالی بود.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو با اشاره به تغییرات در رأس وزارت ورزش اظهار داشت: باید به دکتر سجادی خسته نباشید بگویم. او زحمات زیادی در رأس ورزش کشور کشید، ولی عملاً تیم همراه نداشت. به کیومرث هاشمی هم تبریک می گویم. انتخاب درستی در این بخش صورت گرفت. هاشمی در زمانی که مسئولیت کمیته ملی المپیک را برعهده داشت، معتقدم به دلیل چهارچوب‌های مدیریتی قوی جز سه رئیس برتر کمیته ملی المپیک بعد از انقلاب بود.

وی ادامه داد: نکته مهم در مورد انتخاب کیومرث هاشمی اینکه در سلامت کامل کار می‌کند، ورزش را خوب میفهمد، چرا که از بدنه ورزش است در واقع به خانه خودش برگشته و شاید باید زودتر از اینها وزیر می‌شد. البته باید اذعان داشته باشم که اگر در برخی از معاونت‌های حساس تغییر فوری ایجاد کند، می‌تواند در ادامه راه موفق باشد. رحیمی افزود: با توجه به اینکه فرصت اندکی تا بازی‌های المپیک داریم و باید کارهای زیادی صورت گیرد، اغلب فدراسیون‌ها در کوران مسابقات کسب سهمیه هستند. بنابراین ممکن هست که ایشان بتواند تغییراتی در این مسیر ایجاد کند. تغییراتی که باید از بدنه وزارت ورزش آغاز شود.

رحیمی افزود: فرصت زیادی برای بازی‌های آسیایی نداریم، عملاً کارهای آن بسته شده و کاروان بزودی اعزام می‌شود، ولی متأسفانه نواقص جدی آن دیده نشد. اعزام یک کاروان فقط خرید بلیط و جمع کردن چمدان نیست، ابعاد مختلف دارد که در برخی از آنها ورزش کشور خیلی ضعیف عمل کرد.فدراسیون‌های ورزشی برای بحث‌های کارشناسی به هیچ عنوان برای شرکت در جلسات کارشناسی ستاد عالی دعوت نشدند و این موضوع حتماً روی نتایج کاروان اثرگذار خواهد بود. کسی حرف فدراسیون‌ها رو نشنید که از آن می‌توان به عنوان نقطه ضعف بزرگ ورزش کشور در حال حاضر یاد کرد.

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو در پایان گفت: برای دکتر سجادی آرزوی سلامتی دارم. بعد از آن اتفاق ناگوار، شاید باید با استراحت بیشتر به محل کار خود بر می‌گشت. ولی به دلیل تعهدی که به ورزش داشت زود برگشت و این باعث شد که پروسه درمان به تأخیر افتاده و حتی سخت‌تر هم بشود. ولی به هر حال ایشان زحمات زیادی در ورزش کشور کشید، در نهایت کار در حوزه ورزش سخت‌تر از سایر حوزه هاست، چرا که نتایج آن آنی از سوی مردم رصد می‌شود، در حالی این شرایط در سایر بخش‌ها نیست. انشاالله در درجه اول سلامتی خود را به دست بیاورد، پس از آن شاهد خدمات ایشان به ورزش کشور باشیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه