آخرین اخبار

عکس |  این میلیاردر ایرانی می‌خواهد پرسپولیس  را بخرد | بهترین بازیکنان جهان را برای پرسپولیس می‌آورم


 به گزارش همشهری آنلاین، بعد از مطرح شدن شایعاتی درباره اینکه یک میلیارد ایرانی-کانادایی قصد خرید باشگاه پرسپولیس را دارد، الکس هادی‌تقی در مصاحبه‌ای با یک رسانه یونانی این خبرها را تایید کرد و از برنامه بلندپروازانه‌اش برای پرسپولیس و فوتبال ایران پرده برداشت.

الکس هادی‌تقی ابرمیلیاردی ایرانی است که در کانادا سکونت دارد. او به عنوان یک فعال اقتصادی بیشتر در حوزه املاک فعال است و در اروپا و بسیاری از نقاط دنیا به فعالیت‌های اقتصادی مشغول است.

بعد از مطرح شدن گزارش‌ها درباره تمایل هادی‌تقی به خرید باشگاه پرسپولیس، سایت یونانی sdna اعلام کرد این میلیاردر ایرانی-کانادایی قصد دارد یک باشگاه در سوپرلیگ فوتبال یونان هم خریداری کند. این رسانه یونانی به این مناسبت با او مصاحبه کرد.

الکس هادی‌تقی

الکس هادی‌تقی در این مصاحبه قصدش برای خرید یک باشگاه فوتبال در یونان را تایید کرد. او در ادامه به شایعه تلاشش برای خرید باشگاه پرسپولیس هم پرداخت و به صراحت تایید کرد که نه تنها چنین قصدی دارد بلکه در حال انجام صحبت‌هایی جدی با مدیر باشگاه و هیئت مدیره برای بررسی امکان‌پذیری چنین برنامه‌ای است.

میلیاردر ایرانی-کانادایی در ادامه از رؤیایش برای خرید پرسپولیس پرده برداشت و گفت قصد دارد در صورت به دست آوردن مالکیت پرسپولیس بازیکنانی در کلاس جهانی را به خدمت بگیرد (چیزی شبیه به برنامه باشگاه‌های عربستانی در تابستان امسال برای جذب بازیکنان بزرگ از اروپا).

او همچنین گفت که تنها به خرید ستاره‌های بزرگ برای تیم اول پرسپولیس اکتفا نمی‌کند و قصد دارد در حوزه فوتبال پایه هم سرمایه‌گذاری کلانی انجام بدهد. او می‌گوید آکادمی‌های پرسپولیس را با بهترین مربیان دنیا در همه شهرهای بزرگ ایران دایر خواهد کرد. هادی‌تقی می‌گوید رؤیای او در صورت محقق شدن به سود فوتبال ایران است و نامش را در تاریخ کشور ماندگار خواهد کرد.

الکس هادی‌تقی

گفت‌وگوی الکس هادی‌تقی با سایت یونانی sdna:

آیا تایید می‌کنید که تماس‌هایی برای خرید یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران، به طور مشخص پرسپولیس، داشته‌اید و قصد خرید این باشگاه را دارید؟

من مذاکراتی جدی درباره احتمال مشارکت در پرسپولیس با رئیس این باشگاه و هیئت مدیره داشته‌ام. به طور مشخص من علاقه دارم که پرسپولیس را خریداری کنم. باشگاهی که بیش از 50 میلیون نفر در ایران دوستش دارند و عاشقش هستند. تیمی مهم با تاریخی بزرگ.

این جاه‌طلبی و رؤیای من است. درحالی‌که در حال برداشتن این قدم شجاعانه هستیم هدفم این است که با یوفا در تماس باشم تا تحریم‌ها در این راه مشکلی ایجاد نکند. شاید یکی از شرکت‌های من در اروپا مالک تیم بشود.

اما می‌خواهم این اطمینان را بدهم که هدف من به هیچ وجه کسب سود از باشگاه پرسپولیس نیست. این هرگز هدف من نبوده و هیچوقت هم نخواهد بود. چشم‌انداز و امید من این است که تیمی بسازم که چه در درون زمین و چه بیرون از زمین بهترین باشد.

 برنامه شما برای باشگاه پرسپولیس چیست؟

ایران کشوری است غنی با جمعیتی جوان و سرزنده. این جوانان اصل و اساس رؤیای من هستند. برنامه‌ام این است که آکادمی‌های فوتبال پرسپولیس را در خیلی از شهرهای بزرگ ایران دایر کنم، با هدف حضور 5هزار کودک و نوجوان در آکادمی‌ها و تیم‌های پایه باشگاه.

هدف من این است که بهترین مربیان دنیا را از اروپا و دیگر قاره‌ها به پرسپولیس بیاورم تا هدایت این آکادمی‌ها را به دست بگیرند و جوان‌ها را برای تبدیل شدن به ستاره‌های آینده بسازند. این برنامه به نظرم آینده نه تنها پرسپولیس بلکه تیم ملی فوتبال ایران را تضمین می‌کند. پرسپولیس و تیم ملی در آینده سال‌های سال افتخارات زیادی به دست خواهند آورد.

هیچ دلیلی نمی‌بینم که پرسپولیس نتواند فوتبالیست‌هایی در کلاس جهانی داشته باشد. رؤیای من و هدفم این است که به عامل تغییری بزرگ در فوتبال ایران تبدیل بشوم و طلیعه‌دار یک میراث ماندگار در ورزش کشور باشم. از این گذشته می‌دانم که اگر بتوانم این رؤیا را به واقعیت تبدیل کنم نامم در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد. این ایده برایم بیش از هر سود مالی‌ای اهمیت دارد. فرصتی برای تاریخ‌سازی و به جا گذاشتن میراثی ماندگار از هر سود و سرمایه‌ای باارزش‌تر است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه